Multifunctioneel Audio-systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:52
Dag allen,

Voor een relatief kleine woonkamer ben ik op zoek naar een audio-systeem. Nu zie ik zeker de meerwaarde in van een dedicated systeem in allerlei toffe configuraties (5.1 & 7.1) maar gezien de ruimte die ik heb wil eigenlijk maar één apparaat hebben staan.

Ik ben dan ook op zoek naar iets dat voornamelijk gebruikt zal worden voor het afspelen van muziek/radio maar daarnaast ook gebruikt kan worden voor de tv. Dan zit je waarschijnlijk al heel snel in het segment van de soundbars maar die lijken me dan vooral weer hoofdzakelijk gericht op de audio van een tv. Of zijn er andere soorten systemen met deze mogelijkheden?

Belangrijk is wel dat ik de audio op dit apparaat vanaf mijn telefoon kan bedienen (wifi en/of bluetooth). Het budget ligt op maximaal 500€, liefst iets minder. Ik hoef dan ook echt niet het beste van het beste. Natuurlijk ben ik wel op zoek naar het beste wat er binnen dit budget te krijgen is. Of wellicht zijn er apparaten in de gaten te houden die nu duurder zijn maar met een leuke aanbieding binnen het budget zouden vallen?

Zelf kwam ik al tegen:
- Bose Smart Soundbar 600
- Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Sonog beam2 lijkt me precies in jouw straatje te vallen, en is imo prima bang for bucks.

Bose geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@GT-R Aankoopadvies doen we in BGK; je topic is daarheen verplaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eigenlijk zoek je een receiver met luidsprekers. Liefst beetje klein. Als DAB+ geen vereiste is: kijk eens naar de Denon Ceol of Marantz Melody (wel even dubbelchecken dat je de versie met speakers hebt. Past in je budget en heb je veel meer aan dan al die soundbars :)
Zie verder pricewatch :)

Is tweedehands een optie, dan heb je nog meer keuze

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:31
Het grootste nadeel van soundbars als de Sonos Beam (en eigenlijk van alles wat software bevat) is dat de software ondersteuning eindig is, als die afgelopen is kan het zo zijn dat bijvoorbeel de Tunein app niet meer werkt...
Een alternatieve oplossing binnen jouw budget als een SMSL A100 versterker, een paar eenvoudige boekenplank speakers als bv Dayton Audio B652-AIR en een losse streamer als een WiiM Mini Audio Streamer, eventueel aangevuld met een DAC als de TOPPING E30 levert beter geluid en is flexibeler, mocht de WiiM er softwarematig mee stoppen hoef je tegen die tijd alleen je streamer te vervangen. Het neemt ook niet niet veel meer plaats in dan een soundbar ;). En mocht je ooit wat meer geld willen uitgeven kun je er prima later nog betere speakers bij kopen - en daarna een betere versterker.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
This $88 system is a beginner audiophile's delight

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
RUN TO the Wiim Mini: a $99 Spotify, AirPlay 2, Bluetooth & Tidal streamer

[ Voor 20% gewijzigd door martyw op 02-07-2023 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:52
The Eagle schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:44:
Eigenlijk zoek je een receiver met luidsprekers. Liefst beetje klein. Als DAB+ geen vereiste is: kijk eens naar de Denon Ceol of Marantz Melody (wel even dubbelchecken dat je de versie met speakers hebt. Past in je budget en heb je veel meer aan dan al die soundbars :)
Zie verder pricewatch :)

Is tweedehands een optie, dan heb je nog meer keuze
Bedankt voor je reactie, dat lijkt me al een hele goede suggestie.
martyw schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:00:
Het grootste nadeel van soundbars als de Sonos Beam (en eigenlijk van alles wat software bevat) is dat de software ondersteuning eindig is, als die afgelopen is kan het zo zijn dat bijvoorbeel de Tunein app niet meer werkt...
Een alternatieve oplossing binnen jouw budget als een SMSL A100 versterker, een paar eenvoudige boekenplank speakers als bv Dayton Audio B652-AIR en een losse streamer als een WiiM Mini Audio Streamer, eventueel aangevuld met een DAC als de TOPPING E30 levert beter geluid en is flexibeler, mocht de WiiM er softwarematig mee stoppen hoef je tegen die tijd alleen je streamer te vervangen. Het neemt ook niet niet veel meer plaats in dan een soundbar ;). En mocht je ooit wat meer geld willen uitgeven kun je er prima later nog betere speakers bij kopen - en daarna een betere versterker.
[YouTube: This $88 system is a beginner audiophile's delight]
[YouTube: RUN TO the Wiim Mini: a $99 Spotify, AirPlay 2, Bluetooth & Tidal streamer]
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ook dat is zeker een interessante optie. Ik zal me hier van het weekend eens gaan verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:55
Ik zou persoonlijk voor een setje actieve monitor speakers kiezen, oogt ook lekker clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Ik ben zelf erg fan van de Marantz Melody reeks. Ik heb nu een M-CR612 staan maar had hiervoor de 610. De Denon Ceol n10/n11 is hier een kloon van (of andersom). Je kan deze apparaten ook best regelmatig tweedehands vinden maar de app van de oudere Marantz is niet heel erg up to date. Deze apparaten hebben genoeg aansluitingen en functionaliteit voor bijna alles wat je kan bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:33

page404

Website says no

Freshouttheoven schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:23:
Ik zou persoonlijk voor een setje actieve monitor speakers kiezen, oogt ook lekker clean.
Oeh, dit zou wel eens precies de oplossing voor mij zijn. Zeker icm phono. Zoek ook AirPlay ondersteuning maar dat is relatief goedkoop op te lossen met een adapter.
Goeie tip! Die Argons zien er heel mooi uit en zijn betaalbaar.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-05 11:03
Ik zou bij hifi klubben kijken voor een setje actieve speakers van Argon Audio met hdmi poort.

Dan kun je het volume regelen via de tv ipv met een losse afstandsbediening en er zit bluetooth op die dingen voor streaming. spotify kan eventueel via de tv of een losse streamers zoals de wiim
Pagina: 1