Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Wiseguy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-12-2023
Goedemiddag,

Het lukt mij niet om mijn betaalrekeningen van ING toe te voegen aan mijn Wallet zodat ik gebruik kan maken van Apple Pay. Het lukt mij overigens wel om mijn betaalrekening van N26 toe te voegen. Als ik via de ING app naar Apple Pay ga of via de Wallet de ING rekening probeer toe te voegen krijg ik de volgende foutmelding in de ING app: “er gaat iets mis. Probeer het later nog eens”

Heb van alles geprobeerd, zoals:
- telefoon alle instellingen gereset
- datum en tijd staan op automatisch
- opnieuw toegangscode ingesteld.
- ING app en Wallet app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- regio staat op Nederlands (in telefoon en Apple ID)
- telefoon aan en uit
- uitgelogd en ingelogd met Apple ID

Ik heb overigens een IPhone 11 en eerder was het wel werkend… Heb 2 betaalrekeningen van ING en 1 daarvan was destijds toegevoegd. Nu wou ik de andere rekening ook toevoegen in Apple Pay, maar kreeg ik dus de eerder genoemde foutmelding. Om het werkend te krijgen, heb ik al mijn kaarten verwijderd maar nu lukt het dus niet om de ING rekeningen toe te voegen in de Wallet.

Heeft iemand nog de geniale oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:28
Mr_Wiseguy schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:54:
Goedemiddag,

Het lukt mij niet om mijn betaalrekeningen van ING toe te voegen aan mijn Wallet zodat ik gebruik kan maken van Apple Pay. Het lukt mij overigens wel om mijn betaalrekening van N26 toe te voegen. Als ik via de ING app naar Apple Pay ga of via de Wallet de ING rekening probeer toe te voegen krijg ik de volgende foutmelding in de ING app: “er gaat iets mis. Probeer het later nog eens”

Heb van alles geprobeerd, zoals:
- telefoon alle instellingen gereset
- datum en tijd staan op automatisch
- opnieuw toegangscode ingesteld.
- ING app en Wallet app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- regio staat op Nederlands (in telefoon en Apple ID)
- telefoon aan en uit
- uitgelogd en ingelogd met Apple ID

Ik heb overigens een IPhone 11 en eerder was het wel werkend… Heb 2 betaalrekeningen van ING en 1 daarvan was destijds toegevoegd. Nu wou ik de andere rekening ook toevoegen in Apple Pay, maar kreeg ik dus de eerder genoemde foutmelding. Om het werkend te krijgen, heb ik al mijn kaarten verwijderd maar nu lukt het dus niet om de ING rekeningen toe te voegen in de Wallet.

Heeft iemand nog de geniale oplossing?
toon volledige bericht
Ligt het probleem niet bij ING? Ik heb zoiets eens bij ABN gehad en toen waren er teveel apparaten aangemeld na meerdere keren Apple Pay installeren. Misschien is dat de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik heb hetzelfde probleem gehad, op 2 telefoons,

(vriendin en ik zijn ongeveer gelijktijdig over gestapt van vorrige naar huidige iphone).

grappige was dat op beide telefoons de fix anders was.

1: probeer de app te herstellen (ing app) en log netjes in, werkt dat leuk voeg betaalpas toe, soms werkt het meteen soms gaat het fout . wacht je een poosje en staat ineens je oude pas erin. soms werkt dat nog steeds niet en schop je je pas uit apple pay en voegt hem opnieuw toe vanuit de ing app.

2: probeer in te loggen op de app voeg betaalpas toe, krijg meteen een error, schop oude betaalpas uit je account in beide accounts (in apple pay en in de ing app dus) en wacht 24 uur, volgende dag voeg je dezelfde pas opnieuw toe aan account (in ing) en werkt het als normaal, daarna moet je wel opnieuw autoriseren voor apple pay en werkt ook dat alsof het een nieuwe pas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Wiseguy
Morgen ga ik contact opnemen met ING, dus even afwachten of zij nog iets kunnen betekenen met bijv. interne instellingen bij hun oid..

@i-chat ik snap beide oplossingen niet goed. Op dit moment is er geen enkele ING pas in mijn Wallet gevoegd. Als ik via Wallet of via ING app naar “Apple Pay” ga, krijg ik direct foutmelding “er gaat iets mis”.. Dus ik heb helemaal geen mogelijkheid om iets te verwijderen kwa kaarten..en wat bedoel je precies met ING app herstellen? De app verwijderen en opnieuw installeren?

Het is me helaas nog steeds niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:22
Wat was de aanleiding om de kaart(en) opnieuw toe te voegen? En staat de niet geactiveerde kaart al in Wallet?

Mijn ING pas stond bijvoorbeeld al in Wallet nadat ik een nieuwe iPhone had, die moet dan geactiveerd worden en wilde ook maar niet lukken.

Uiteindelijk de kaart uit iCloud verwijderd via de Wallet app en dan het proces opnieuw starten vanuit Wallet. Niet vanuit ING.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Wiseguy
Ik heb 2 ING rekeningen. 1 rekening had ik in mijn Wallet. De andere rekening lukte niet om toe te voegen. Op internet stond dat een oplossing zou kunnen zijn om alle kaarten uit de Wallet te verwijderen. Dat heb ik dus gedaan. Heb op dit moment dus geen 1 kaart in de Wallet staan van ING. Ook niet 1 die nog geactiveerd dient te worden.

Er valt dus ook niets meer te verwijderen uit de Wallet app, want er staat geen kaart van ING in.

Zojuist ING gebeld, zij konden ook niets voor mij betekenen… fijne service. Ik begrijp niet waarom het niet wil werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_Wiseguy op 03-07-2023 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@Mr_Wiseguy - je had hiervoor (voor deze telefoon) toch ook al een iphone en een icloud account en apple pay met die passen

of heb ik je post gewoon verkeerd begrepen.

wat ik deed was in het originele account (op de oude telefoon) inloggen in de ing app en de passen daar verwijderen; of als dat niet kan via de ing website die digitale pas eruit halen.

than again als ik het me goed herinner stond mijn pas wél in apple pay maar werkte alleen niet...

als je vervolgens geen support krijgt van ing is dat natuurlijk wel echt K . U . T maar misschien kun je beter eens langsgaan bij een apple store misschien dat je daar meer geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-04 14:04
Ik heb precies hetzelfde gehad.

Technische dienst van ING heeft toen mijn account opgeschoond en direct daarna werkte Apple Pay in de app weer.

Ligt dus ergens aan je account die ze moeten opschonen aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonps
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-10-2024
Goedeavond,
Ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven met betaalkaarten opnieuw toevoegen aan wallet. @Mr_Wiseguy Wat is uiteindelijk de oplossing geweest? Ik krijg van ING alleen maar standaard antwoorden.
Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:49
Manonps schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:12:
Goedeavond,
Ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven met betaalkaarten opnieuw toevoegen aan wallet. @Mr_Wiseguy Wat is uiteindelijk de oplossing geweest? Ik krijg van ING alleen maar standaard antwoorden.
Ik hoor het graag!
Bij mij hielp het om bij de ING App uit jezelf even naar Service >> App Instellingen >> Apple Pay te gaan. Je krijgt dan een melding dat er nieuwe verzoeken voor je klaar staan. Als je die bevestigt, zou het goed moeten gaan.

Op deze manier heb ik de ING Bankpas en Creditcard ook toe weten te voegen aan mijn Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonps
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-10-2024
Als ik vanuit ing-app naar apple-pay ga krijg ik al meer dan een week de melding: Oeps niet gelukt. Probeer het later nog eens.
Met ing bellen levert alleen standaard oplossingen op. Mobiel resetten, ING-app opnieuw installeren, kaarten uit wallet verwijderen.
Ben er vrijwel zeker van ING iets aan mijn account in background moet doen. Maar hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:56
Jaren met gemak Apple pay/ wallet kunnen gebruiken. Maarja ik zit hier niet voor niks. Ik moest mijn iPhone terugzetten in fabrieksinstellingen en nu is het constant "oops gaat iets mis"

Iemand nog tips?

Ik heb dit zowel als ik start via de Wallet als wanneer ik start via ingelogd in de app en dan naar service, apple pay

EDIT: complimenten voor een uitstekende ING medewerker, ik heb weer een actieve ING pas, straks in de supermarkt natuurlijk de ultieme test maar ik ben optimistisch want in de ING app staat hij op actief en in de Wallet zie ik de recente transacties.

De fix, is eigenlijk simpel. Betaalpas verwijderen vanuit de Wallet en dan via de ING app, service, apple pay en daar opnieuw een betaalpas toevoegen. Die activeert hem en via de ING app wordt hij dan toegevoegd in de Wallet. Je moet het even weten.

[ Voor 43% gewijzigd door MetalSonic op 16-12-2024 15:02 ]

Pagina: 1