Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De warmte van de afgelopen dagen heeft duidelijk gemaakt dat mijn vertrouwde I7-3770K+980TI toe is aan pensioen.
Het is tijd om een upgrade uit te voeren zodat ook de nieuwere e-sport titels nu native 1440P op minimaal 165hz gespeeld kunnen worden.
Spellen zijn: Overwatch, Apex, COD, CS.
Het is de bedoeling dat ik kan gamen en tegelijk discord en YouTube aan kan hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop om onder de e2000,- te kunnen blijven.
Een windows licentie heb ik nog over, dus die hoeft niet te worden meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er gaan 3 data SSD's mee uit het oude systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een snelle CPU om geen bottleneck te vormen met hogere fps.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Corsair en Gigabyte, en mindere ervaringen met MSI en AsRock.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een upgrade plan welk ik graag zou willen volgen, over 3-4 jaar een GPU upgrade en over 6-8 jaar pas weer een nieuwe PC.
Ga je overklokken?
Ik denk het wel, ik zie op het forum verschillende samenstellingen voorbij komen in de zelfde prijsklasse, wat mij daar op valt is dat er vaak een OC cpu met een niet OC MoBo word gekozen.
Wanneer een OC Mobo set bijvoorbeeld op de totaalprijs 5% duurder is (dus e100,- op e2000,-) maar door de OC 5% prestatie winst te boeken is wil ik dit zeker overwegen.
Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie mij adviseren over de door mij gekozen lijsten intel of AMD.
advies geven over OC componenten of deze al dan niet noodzakelijk zijn.
Is de PSU een goede balans?
Intel Build.
Zijn er besparingen zodat ik onder de e2000,- kan komen.
is de cpu koeler nodig?
AMD build.
Is deze CPU snel genoeg, al dan niet met OC om geen bottleneck te vormen op hoge FPS?
is een cpu Koeler nodig met een OC?
MVG. Bob
wijziging: Spellen toegevoegd, PSU vraag toegevoegd.
De warmte van de afgelopen dagen heeft duidelijk gemaakt dat mijn vertrouwde I7-3770K+980TI toe is aan pensioen.
Het is tijd om een upgrade uit te voeren zodat ook de nieuwere e-sport titels nu native 1440P op minimaal 165hz gespeeld kunnen worden.
Spellen zijn: Overwatch, Apex, COD, CS.
Het is de bedoeling dat ik kan gamen en tegelijk discord en YouTube aan kan hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop om onder de e2000,- te kunnen blijven.
Een windows licentie heb ik nog over, dus die hoeft niet te worden meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er gaan 3 data SSD's mee uit het oude systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een snelle CPU om geen bottleneck te vormen met hogere fps.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Corsair en Gigabyte, en mindere ervaringen met MSI en AsRock.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een upgrade plan welk ik graag zou willen volgen, over 3-4 jaar een GPU upgrade en over 6-8 jaar pas weer een nieuwe PC.
Ga je overklokken?
Ik denk het wel, ik zie op het forum verschillende samenstellingen voorbij komen in de zelfde prijsklasse, wat mij daar op valt is dat er vaak een OC cpu met een niet OC MoBo word gekozen.
Wanneer een OC Mobo set bijvoorbeeld op de totaalprijs 5% duurder is (dus e100,- op e2000,-) maar door de OC 5% prestatie winst te boeken is wil ik dit zeker overwegen.
Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie mij adviseren over de door mij gekozen lijsten intel of AMD.
advies geven over OC componenten of deze al dan niet noodzakelijk zijn.
Is de PSU een goede balans?
Intel Build.
Zijn er besparingen zodat ik onder de e2000,- kan komen.
is de cpu koeler nodig?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming Z790-PLUS WIFI | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6 | € 829,- | € 829,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Chalk White | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2X7200C34 | € 168,90 | € 168,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 156,25 | € 156,25 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 172,23 | € 172,23 |
| Totaal | € 2.154,18 | |||
AMD build.
Is deze CPU snel genoeg, al dan niet met OC om geen bottleneck te vormen op hoge FPS?
is een cpu Koeler nodig met een OC?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 249,70 | € 249,70 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X670E-PLUS | € 264,- | € 264,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6 | € 829,- | € 829,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Chalk White | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6400C32 | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 156,25 | € 156,25 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 172,23 | € 172,23 |
| Totaal | € 1.950,98 | |||
MVG. Bob
wijziging: Spellen toegevoegd, PSU vraag toegevoegd.