Asus Zenwifi CT8 hangt in opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:59
Sinds vrijdag hadden we al wat wifi issues, met name de verbinding die af en toe wat weg viel. Vanochtend helemaal geen wifi meer.

Aan de voorzijde knippert er langzaam een groen lampje. Volgens de handleiding betekend dit dat ie aan het opstarten is. Hier komt ie echter niet meer uit.

Toen wilde ik de router resetten. Op internet lees ik dat er meerdere manieren zijn:
- Router uit, WPS ingedrukt houden, router aan zetten, na een tijdje WPS loslaten. Gebeurt weinig na deze handeling en gaat weer rustig groen knipperen.
- Reset knop indrukken voor iets meer dan 10 seconden. De router gaat een snel rood knipperen, maar daarna verder ook niks.

Toen heb ik de slave (de router van boven) gekoppeld. Een heel kort moment werd mijn wifi netwerk zichtbaar, om kort daarna weer te verdwijnen. Ook de 2e router komt in een modus dat ie langzaam groen knippert.
De 2e router starte wel goed op en kon ik instellen als master zodat we iig weer wifi hebben.

Ik ben lost wat ik nu het beste kan doen met die ander, die niet meer normaal opstart. Iemand een idee of ervaring met de Asus Zenwifi?

[ Voor 7% gewijzigd door bsmpower op 02-07-2023 14:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:59
Update: de 2e wifi router in het (mesh) netwerk heb ik inmiddels opnieuw kunnen instellen als main router. Hierdoor hebben we gelukkig beneden weer internet.

Nu is het alleen de vraag hoe ik die andere opnieuw kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Ben je ondertussen verder gekomen?

Ik heb nu exact hetzelfde probleem. Mijn CT8 blijft hangen na in ingedrukt houden van de WPS knop op een knipperend lichtgroen lampje.
Maar de documentatie van de router schiet hierin echt tekort.
Heeft iemand enig idee hoe de hard reset werkelijk zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 17:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Daar ben ik uitgebreid mee bezig geweest, maar het werkt niet zoals daar beschreven…!
Ik hoop dat hier iemand met dezelfde ervaring met de CT8 rondloopt.