wazig Logical Block Addressing probleem

Pagina: 1
Acties:

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Topicstarter
Bij het draaien van scandisk krijg ik de foutmelding dat de schijf als niet-LBA schijf is geformatteerd terwijl LBA wel ingeschakeld is. Als ik schijfcontrole in windows 2000 draai, wordt dit probleem niet gemeld. Ik heb dit probleem op twee partities. De partities zitten niet op dezelfde schijf. Op de opstartpartitie -die zich op één van deze twee schijven bevindt- heb ik het probleem niet.
Ik heb de uitgebreide dospartities gedefiniëerd en geformatteerd met fdisk en format van windows 95 dos. Gewoon fat32.

gr Irondog

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35

Theeboon

theebonen bestaan!

Schijfcontrole in Win2000 is toch ook scandisk?
Laat wat third party chkdsk'ers los op je HD's en kijk of die ook een probleem aangeven.

Zo niet -> Scandisk fux0red.

"I sit in my room and imagine the future."

• irondog

irondog

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 16:17 schreef Theeboon het volgende:
Schijfcontrole in Win2000 is toch ook scandisk?
Laat wat third party chkdsk'ers los op je HD's en kijk of die ook een probleem aangeven.

Zo niet -> Scandisk fux0red.
Ik heb verder geen partitie-checkers, maar misschien kan ik er wel aan komen.

Scandisk fux0red??
Is dat een scandisk-opdracht??

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• irondog

irondog

Topicstarter
Ik heb nu een partitie geformatteerd in windows 2000. Nét na het formatteren zegt hij dat de partitie te groot is :(. Hij is dan dus niet geformatteerd. :( :(
16 gig is toch niet te groot of wel??

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35

Theeboon

theebonen bestaan!

Op maandag 03 september 2001 22:08 schreef irondog het volgende:
Ik heb nu een partitie geformatteerd in windows 2000. Nét na het formatteren zegt hij dat de partitie te groot is :(. Hij is dan dus niet geformatteerd. :( :(
16 gig is toch niet te groot of wel??
Misschien moet je eens je BIOS settings nakijken of je harde schijf wel goed wordt gedetecteerd...
M.a.w.: pak je manuals erbij :)

Enneh, 'fux0red' is popie-jopie taal voor 'fucked' :)

"I sit in my room and imagine the future."

• irondog

irondog

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 22:46 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Misschien moet je eens je BIOS settings nakijken of je harde schijf wel goed wordt gedetecteerd...
M.a.w.: pak je manuals erbij :)

Enneh, 'fux0red' is popie-jopie taal voor 'fucked' :)
Mijn bios detecteert de schijven goed. Als ik de partitie 15 gigabyte groot maak en formatteer, dan is er nix aan de hand. Maar ik moet per se een partitie hebben van 32 gig. Als ik vervolgens formatteer, dan zeg hij na het formatteren dat de partitie te groot is (en dan is het formatteren dus niet voltooid). Als ik in dos formatteer, dan krijg ik dus dit wazige LBA probleem bij scandisk.

Pagina: 1