Overzetten contacten van iphone SE 2016 naar SE 2020

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:18
Beste Tweakers, met lichte schaamte open ik dit topic. Ik kom er even niet uit.

Situatie/ vraag:
Ik wil de contacten van de iPhone SE 2016 overzetten naar de SE 2020.

Ik heb eerst geprobeerd om dat te doen via de iPhones bij elkaar zetten maar dat lukt helaas niet. Deze iphones zijn geen vrienden van elkaar ofzo dus er wordt niet aan meegewerkt Ik heb van de SE 2016 uiteindelijk maar een reserve copie gemaakt in de icloud.

Nu vraag ik mij af hoe ik dus op de SE 2020 de contacten terug krijg, moet ik ze dan uit de icloud halen ? zo ja hoe doe ik dat? Alle andere apps, emails etc staan dus op de SE 2016 maar niet de SE 2020.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Contact selecteren -> Delen -> AirDrop?

Verder: wanneer ze wel beide op hetzelfde iCloud adres zitten kun je de contacten synchroniseren. Kwestie van inloggen, aanvinken wat je wilt synchroniseren, even wachten en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 14:16
gewoon backup in iCloud maken van de oude iPhone en die terugzetten op de nieuwe?
Weet je zeker dat alles over wordt gezet, inclusief wachtwoorden, bankpassen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
sypie schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:13:
Contact selecteren -> Delen -> AirDrop?

Verder: wanneer ze wel beide op hetzelfde iCloud adres zitten kun je de contacten synchroniseren. Kwestie van inloggen, aanvinken wat je wilt synchroniseren, even wachten en klaar.
Nieuwste ios staat op de SE 2020, ofwel ios 16

Als ik daar klik op contacten kan ik kiezen uit importeer simcontacten onderaan maar dan wordt er nauwelijks veel toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
remmuz schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:17:
gewoon backup in iCloud maken van de oude en die terugzetten op de nieuwe?
Weet je zeker dat alles over wordt gezet, inclusief wachtwoorden, bankpassen, enz.
Op de oude Se heb ik een icloud back up gemaakt. Daarop ook gezien dat dat gelukt is! En dat het 26 dagen daar staat. Hoe zet ik die dan op de nieuwe?

Edit moet ik precies zijn op de oude (dus SE 2016) staat "Klaar voor je nieuwe iPhone. Je gegevens kunnen worden verplaatst naar je nieuwe iPhone. Deze iCloud reservekopie wordt verwijderd over 21 dagen.

[ Voor 19% gewijzigd door MetalSonic op 02-07-2023 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Simcontacten kun je wel vergeten. De contacten staan in iCloud, niet op de simkaart. Das war einmal.

Ben je met je iCloud account ingelogd/aangemeld op beide telefoons? Kijk dan onder de iCloud instellingen op de bede telefoons wat je wilt synchroniseren. Echt, makkelijker wordt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 14:16
Als het een nieuwe iPhone is dan is dat 1 van de eerste vragen die je krijgt, of je een backup terug wil zetten.
Anders kies je in instelling voor "Wis deze iPhone" (op je nieuwe iPhone uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:04

mb1

Met een nieuwe (lege) iPhone in de buurt van de oude houden en beginnen met het instelproces, dan vraagt deze automatisch of je deze wil instellen als nieuwe iPhone van MetalSonic en kopieert alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
mb1 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:21:
Met een nieuwe (lege) iPhone in de buurt van de oude houden en beginnen met het instelproces, dan vraagt deze automatisch of je deze wil instellen als nieuwe iPhone van MetalSonic en kopieert alles!
Ja dit had ik zelf wel bij mijn eigen iphones. Toen ik van de 12 naar de 13 mini ging etc. Nu ben ik bezig voor de iphone van mn moeder en lukt het niet. Ik kijk nog ff en anders doe ik wel weer wis alle inhoud en instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:04

mb1

MetalSonic schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:24:
[...]

Ja dit had ik zelf wel bij mijn eigen iphones. Toen ik van de 12 naar de 13 mini ging etc. Nu ben ik bezig voor de iphone van mn moeder en lukt het niet. Ik kijk nog ff en anders doe ik wel weer wis alle inhoud en instellingen
Is de oude iPhone ook up-to-date qua iOS? Ze moeten wel beiden dezelfde versie hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
mb1 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Is de oude iPhone ook up-to-date qua iOS? Ze moeten wel beiden dezelfde versie hebben!
Zijn verschillende ios versies. Hier kan het mee te maken hebben.

Is dat dan het probleem? de icloud is gemaakt via een ios 15 nog wat en de nieuwe iphone heeft 16. nog wat en op de SE 2020 kan ik daarom dus niet de adressen etc uit de icloud halen? Je zou zeggen dat de icloud opslag hier geen problemen mee zou hebben

Oude iphone (2016) komt niet ver dan 15.7

[ Voor 36% gewijzigd door MetalSonic op 02-07-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Uiteindelijk maar opnieuw wis alle inhoud en instellingen, handmatig instellen en toen kon ik een icloud reserve copie kiezen en nu lijkt het goed te gaan. Fingers crossed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Is allemaal gelukt! Bedankt jongens voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
remmuz schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:17:
gewoon backup in iCloud maken van de oude iPhone en die terugzetten op de nieuwe?
Beste antwoord 🥇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MetalSonic schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:11:
Beste Tweakers, met lichte schaamte open ik dit topic. Ik kom er even niet uit.

Situatie/ vraag:
Ik wil de contacten van de iPhone SE 2016 overzetten naar de SE 2020.

Ik heb eerst geprobeerd om dat te doen via de iPhones bij elkaar zetten maar dat lukt helaas niet. Deze iphones zijn geen vrienden van elkaar ofzo dus er wordt niet aan meegewerkt Ik heb van de SE 2016 uiteindelijk maar een reserve copie gemaakt in de icloud.

Nu vraag ik mij af hoe ik dus op de SE 2020 de contacten terug krijg, moet ik ze dan uit de icloud halen ? zo ja hoe doe ik dat? Alle andere apps, emails etc staan dus op de SE 2016 maar niet de SE 2020.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Volledige backup maken op de se2016 vervolgens zet je die volledige backup terug via de iPhone OF iTunes Of Finder op de MacBook 8)
Pagina: 1