[PC] Dave the diver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-10 09:47
Heerlijke nieuwe RPG / SIM waarvan nu de 1.0 versie uit is

Overweldigend positief op Steam.
https://store.steampowered.com/app/1868140/DAVE_THE_DIVER/

Review en gameplay:
https://youtu.be/284XKh1lFHM

Na 5 uurtjes spelen komt de game nog steeds met nieuwe dingen, nieuwe verhalen en dat zal zo te lezen nog tot het eind zo zijn. Super benieuwd!
Daar waar de AAA games falen, zullen de indies overwinnen 8)

[ Voor 46% gewijzigd door jellybrah op 02-07-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxDePinguïn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 12:03
Ik ben heel benieuwd naar dit spel, maar kan nog niet helemaal hoogte krijgen van wat voor spel het nou is. Is het voornamelijk een combinatie van minigames? Zit er nog een een verhaal in (dus einde)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
TuxDePinguïn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:47:
Ik ben heel benieuwd naar dit spel, maar kan nog niet helemaal hoogte krijgen van wat voor spel het nou is. Is het voornamelijk een combinatie van minigames? Zit er nog een een verhaal in (dus einde)?
Het is voornamelijk een RPG met verhaallijn. In het begin kom je bijv personen tegen die het "merfolk" wil onderzoeken. Je bent of aan het duiken (voor main en sidequests mét dikke verhaallijn) of je bent je restaurant aan het runnen, incl zowel de rpg elementen als daadwerkelijk aan het rennen voor je klanten :p
Daarnaast nog absurd veel bizarre minigames en random zaken die onderwater gebeuren. Ik kan het niet met iets anders vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxDePinguïn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 12:03
Dat klinkt wel heel cool.

Moet ik weer m'n portemonee trekken deze summer sale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:47
Gisteren ook gekocht, een soort 2D subnautica maar dan met een sushi bar en nog wat weirde Koreaanse humor erbij. Ik vind het erg vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 11:01
Ziet er leuk uit, maar ik heb deze summer sale al genoeg uitgegeven op Steam. Houd hem vooralsnog in m'n wishlist.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Dit weekend ook gekocht en begonnen.

Ik kreeg enorme Full Throttle vibes (en andere lucasarts adventures) bij de pixel artwork van alle tussenscenes.

Je moet wel echt even van alles uitvogelen in het begin dus ik adviseer iedereen vooraf enkele spoiler free beginner tips te checken

Voor de rest speelt het heerlijk weg; al zit er wel een bepaalde grind/farm factor is waarvan ik niet zeker weet of ik die op lange termijn leuk blijf vinden

So far is het verhaal echt fantastisch en is het een enorm uniek creatieve game

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:05
Graphics zien er fantastisch uit!

De video's in het spel doen me denken aan de videoclip van 'Flairs - Truckers Delight'.
YouTube: Flairs Truckers Delight Official music video

[ Voor 5% gewijzigd door wauskoek op 07-08-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:21
Oh man, ik had dit spel eerst genegeerd in Steam, maar toch maar aangeschaft voor de Steam Deck na zoveel positieve reviews. En wat een game, zo leuk. Het heeft echt de vibe om maar door te blijven gaan omdat er steeds wat nieuws te ontdekken is. Speelt ook eens heerlijk weg op de Steam Deck.

Ik heb alleen nu en side missie om de vortex te vinden, maar ik kom hem nergens tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
vinpower schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:03:
Oh man, ik had dit spel eerst genegeerd in Steam, maar toch maar aangeschaft voor de Steam Deck na zoveel positieve reviews. En wat een game, zo leuk. Het heeft echt de vibe om maar door te blijven gaan omdat er steeds wat nieuws te ontdekken is. Speelt ook eens heerlijk weg op de Steam Deck.

Ik heb alleen nu en side missie om de vortex te vinden, maar ik kom hem nergens tegen..
Die vortex quest popt bij mij nog steeds voorbij als het slecht weer is :p. Ik kan hem ook niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:21
Ja ik wil ook niet te veel spelplezier vergallen door alles op te zoeken maar wat ik lees kom je de vortex op een diepte van 10 tot 50m tegen. Bij de eerstvolgende speelsessie dan toch niet meteen de diepere wateren opzoeken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-10 11:11
-Duiken en visjes grinden
-Orders heen en weer rennen in je sushi restaurant
-Aziatische pixel art-stijl

niet direct iets waar ik op getriggered raak.

Boy, was i wrong. Toch gekocht op aanraden van collega/interwebs en het speelt heel fijn weg. Er zit genoeg variatie in dat het interessant blijft. Prima game voor op de bank met een steam deck

Ik was na het uitspelen van RDR2 wel even toe aan iets luchtigers

[ Voor 8% gewijzigd door Arfalas op 14-08-2023 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Hier precies hetzelfde @Arfalas. Totaal niet verwacht dat ik hier wat mee kon. De demo op de switch gedownload en wilde meteen al verder spelen. Tijdens de Steam sale gekocht en de Steam Link afgestoft en weer aangesloten. Wat een lekker spelletje met simpele, maar goede gameplay elementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-10 19:37
Een absoluut top spel. Graphics zijn niet zoals de laatste prince of persia versie, maar het spel bied heel veel diepgang en variatie. Het is ook een spel wat je achterover geleund kan spelen (mits je geen baasjes tegenkomt).

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightTwi
  • Laatst online: 02-05-2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LightTwi
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik heb nu toch wel een flink aantal uurtjes in de (PS) game zitten en ik vermaak me echt prima.
Spel is uitgebreider dan ik dacht. Leuk alle nieuwe elementen die langzaam worden geïntroduceerd.
Spel heeft ook precies de juiste moeilijkheidsgraad voor mij enzo. Prima progressiesysteem en verhaal erbij.
Ben nu ergens halverwege chapter 2 vd 7. Echt GG's nu al. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:07
En PS+ game nu!
Was altijd wel benieuwd, maar nu ie gratis was meteen gedownload, en damn wat verslavend!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _naief
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-07 21:25
Hot pepper tuna. Blijft maar in mijn hoofd :)
Pagina: 1