Versio email lijkt "dood"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvdbogaard
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:03
Sinds gistermiddag krijg ik geen email meer binnen vanuit mijn email omgevingen gehost bij Versio. De versver97.axc.eu lijkt niet te bereiken. Ook webmail lijkt het niet te doen.
Hebben anderen hier ook last van?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 09:25
De server lijkt wel te reageren, misschien een IP blokkade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02 00:52
Nu ook op de een of andere manier werkt , is mijn wachtwoord bij versio niet correct
telefoon +31 387260087 helaas is dit nummer op dit moment niet bereikbaar, dit hoor ik al heel lang.
Chat helpdesk is werkelijk ee zooitje zo heb ik dus een passw reset gedaan, maar tja wil ik in mijn thunderbid de post ophalen van het mail account kom ik er niet in, idem kan ik niet inloggen op mijn account versio, wat nog uit het tijdperk wscp.pcextreme is.

weet iemand een oplossing, zou hier zeer mee geholpen zijn.
en dan gaan we de boel maar verhuizen, want na de mega overname, en prijsstijging is het werkelijk van de zotte nu.
(aangepast typo)

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen hofman op 20-07-2023 12:29 . Reden: edit typo fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Er zijn zover ik weet interne netwerk problemen sinds dinsdagochtend. Alleen het personeel weet er zijn vinger schijnbaar niet op te kunnen leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvdbogaard
Inmiddels wat wijzer... Email lezen en versturen (hosted bij Versio) werkt goed als ik niet thuis ben. Zo ook als ik via de 4G met het internet verbonden ben.
Ook na het omzeilen van de lokale infrastructuur (pfSense) door direct aan de Wifi van het glasvezelmodem van Delta te connecten is het niet mogelijk om email te ontvangen noch om te sturen.

Is er iets met Delta (mijn glasvezelprovider) aan de hand? Of is er een bekende beperking? Ca een half jaar geleden maar Delta overgestapt. Ging goed. Tot ca een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 10:05
Pvdbogaard schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:33:
Is er iets met Delta (mijn glasvezelprovider) aan de hand?
Wat je kan proberen om dat uit te sluiten is te kijken of het aan de DNS ligt. Kijk of je op de standaard DNS server van Delta zit (mocht je het nooit hiervoor hebben veranderd is de kans groot dat je het gebruikt) en probeer het een andere publieke DNS (1.1.1.1 of 8.8.8.8).

Als het daar ook niet aan ligt is de kans klein dat het aan Delta zit. Voor de rest zou Delta je gewoon moeten laten zien wat op het internet staat op wat geblokkeerde torrent sites na. (Rechterlijk bepaald dankzij BREIN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 22-04 10:05
Voor de duidelijkheid. Dezelfde thuis hardware heb je geprobeerd door het met een hotspot te connecten via 4G, via bijvoorbeeld je telefoon?

Dan kan je ook uitsluiten of het aan je clients ligt thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvdbogaard
Yep, vanaf mijn laptop via de telefoon als hotspot, vandaar het idee dat het niet aan de laptop ligt.
Mijn DNS veranderen naar 8.8.8.8 maakt geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 07:37

nelizmastr

Goed wies kapot

Pvdbogaard schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:19:
Yep, vanaf mijn laptop via de telefoon als hotspot, vandaar het idee dat het niet aan de laptop ligt.
Mijn DNS veranderen naar 8.8.8.8 maakt geen verschil...
Delta bellen dan. Zij hebben waarschijnlijk, al dan niet onbewust, Versio geblokkeerd voor jou. Zij moeten het dan ook weer oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 23-07-2023 21:48 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:13

jurroen

Security en privacy geek

Ik lees nog geen reden waarom het specifiek bij Delta zou moeten liggen; dit kan ook komen omdat Versio - of zelfs deze specifieke server - jouw IP adres blokkeert, wegens teveel ongeldige inlogpogingen (of een dergelijke reden). Let wel, vaak doen mail clients bij het instellen meerdere pogingen met een en hetzelfde wachtwoord.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvdbogaard
Ik kan met mijn mail client op mijn laptop wel connecten aan de mailserver als ik niet via het Delta netwerk verbonden ben aan het internet. Ofwel deze componenten lijken het allemaal te doen. Alleen als ik op het Delta netwerk zit lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Ik zit hier op het draadje Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03
Pvdbogaard schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:34:
Ik kan met mijn mail client op mijn laptop wel connecten aan de mailserver als ik niet via het Delta netwerk verbonden ben aan het internet. Ofwel deze componenten lijken het allemaal te doen. Alleen als ik op het Delta netwerk zit lukt het niet.
Grote kans dat Versio jouw public IP of de hele range van Delta in een blocklist heeft gezet. Zal niet de eerste keer zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Dat is dan toch te gek voor woorden. Ik was toch al van plan die hele Versio gedag te zeggen, zeker na die 400% prijsverhoging na de overname van pcextreme.
OFF topic zo stap ik ook uit het hele Ziggo abo voor sport moet ik een espn abo afsluiten.
Gaan binnenkort verhuizen, draadje van KNP en een vpn werkt ook en kan ik de o.a formule 1 bekijken. en houden we een berg geld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvdbogaard
Een antwoord van Versio terug dat het gefixed is. De uitleg:

Het IP adres is hierbij gedeblokkeerd.
aa.bb.ccc.ddd # lfd: (eximsyntax) Exim syntax errors from aa.bb.ccc.ddd (NL/Netherlands/ddd-ccc-0bb-0aa.dynamic.caiway.nl): 10 in the last 3600 secs.

De blokkade komt door Exim syntax errors. Dat komt voor bij het mailen bij fouten in het adres van de geadresseerde,... Mogelijk een witspatie ergens of een vreemd teken,...

"The problem occurs when incorrect data is sent to the mail server, and the most frequent case is usually with the recipient's email address."

Nog even nalezen wat dit nu precies inhoud. Maar een spatie is voldoende om lange tijd geblokkeerd te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Top dankje, zelf gisteren telefonisch onbereikbaar.
Ook hier werkt het inmiddels weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Ga verhuizen naar ? wat is enigszins nog betaalbaar
Zoek een host, email, fatsoenlijk controlepaneel. en waar ik een WP op kan hosten.
Iemand suggesties?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00

Qwerty-273

Meukposter

Tja je probleem ligt bij Exim die niet alles snapt, CSF die het niet snappen ziet als een inbraakpoging en dan het IP blokkeert, en de hostende partij die lastig bereikbaar is om de blokkade te verwijderen.

Een info artikel van een andere hoster: https://pims.copernico.me...ror.html?language=english

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvdbogaard
Het probleem ligt bij de hosting partij. Deze kiest voor de software die ze willen gebruiken om hun werk te optimalizeren etc.Met die keuze komt een verantwoordelijkheid die ze blijkbaar vergeten te nemen, gezien de snelheid van resolutie:

in eerste instantie wist ik niet waar ik zoeken moest. De email stopte, rest van t internet werkte. Denkend aan een tijdelijk dingetje eerst paar dagen wachten. Nope.
Toen de WiFi van Delta geconfigureerd om mijn interne NAT etc te omzijlen: geen effect. Toen met de laptop naar een buur: hee ik kan email ontvangen/sturen. Mmmm dus client en server doen het.
Toen hier gepost waarna iemand het idee opperde van een block.
Delta en Versio gemaild. Van Delta nog niets gehoord, Versio heeft t tenslotte in een dag of vier opgelost.

Dus met een beetje kennis van zaken en het Tweakers forum is het op te lossen. Zou ik beide niet hebben dan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
precies, in eerste instantie wist ik niet waar ik zoeken moest, en wat je hier aangeeft, ook ik had de laptop erbij, wifi, en een kabel, utp van de buur hee het werkt.
Toen geprobeerd om versio te bereiken, nope telefoon die heel lang out of order was. chat die niet werkte.
Maar oke, het is opgelost dankzij tweakers. nou ben ik niet een nerd die alles weet.
Maar via het forum heb ik menig problemen kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvdbogaard
Probeerde mijn iphone in te stellen. Mail lezen ging goed, maar sturen niet. Iets met een certificaat. Beetje rommelen en de blok lijkt weer gezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Mooi dat ook jou probleem, het probleem met Versio is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Ook vandaag werkt de mail niet krijg deze terug.
Undelivered Mail Returned to Sender

Helpdesk een droefenis. telefoon een droefenis
Tijd om te verhuizen pcx was wel eens wat maar na VERSIO&CO een groot drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:05
Jeroen hofman schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:54:

De melding die je nu geeft is van volledig ander aard.
De eerste kon je de mailserver niet bereikebn.

Maar in dit geval kan de mailserver de ontvanger niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:13

jurroen

Security en privacy geek

Net als op 28 juli? Protip: wacht er niet mee. Je staat evht behoorlijk machteloos in zo'n situatie, zeker met een host die dagen totaal niet bereikbaar is.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Dank,
Een goede en goedkope host,
Ammazing na de overname PCEXTREME prijs verhoging > 300% en nu onbereikbaar.
overname was ook heel vaag
Iemand een suggestie Een goede en goedkope host, voor mail en een WP site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Kreeg vanochtend een mail van VERSIO

met de mededeling..

Hallo,

Wij hebben een melding ontvangen dat u de afgelopen twee weken geen gebruik heeft gemaakt van onze onlinediensten.

Als u onze online service wilt blijven gebruiken, bevestigt u uw registratie door op de onderstaande link te klikken.

Toegang tot uw apps

Als u niet geïnteresseerd bent, blijf dan onze service gebruiken, bevestig uw verbinding niet en na 48 uur wordt uw account geblokkeerd en verwijderd.
Ik ben klant uit de tijd van pcextreme
Ik ben diverse keer op/ingelogd op pcextreme/versio
Straks mijn domein kwijt ?
Kan ze ook niet bereiken per telefoon, wordt wel een ticket aangemaakt, maar dat is ook nu weer afwachten>
Vorige week al een ticket aangemaakt en nu dit bericht dat mijn aacont wordt verwijderd ??
Kan het nog gekker worden met VERSIO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komadi
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:20
Jeroen hofman schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:35:
Kreeg vanochtend een mail van VERSIO

met de mededeling..

Hallo,

Wij hebben een melding ontvangen dat u de afgelopen twee weken geen gebruik heeft gemaakt van onze onlinediensten.

Als u onze online service wilt blijven gebruiken, bevestigt u uw registratie door op de onderstaande link te klikken.

Toegang tot uw apps

Als u niet geïnteresseerd bent, blijf dan onze service gebruiken, bevestig uw verbinding niet en na 48 uur wordt uw account geblokkeerd en verwijderd.
Ik ben klant uit de tijd van pcextreme
Ik ben diverse keer op/ingelogd op pcextreme/versio
Straks mijn domein kwijt ?
Kan ze ook niet bereiken per telefoon, wordt wel een ticket aangemaakt, maar dat is ook nu weer afwachten>
Vorige week al een ticket aangemaakt en nu dit bericht dat mijn aacont wordt verwijderd ??
Kan het nog gekker worden met VERSIO
Dit is een phishing mail. Zeker niet op in gaan. Dit komt niet van Versio/PCextreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komadi
Jeroen hofman schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:54:

Om welke domeinnaam gaat dit eigenlijk? Ik kan wel even kijken of ik iets kan zien wat niet goed staat. MX record bijvoorbeeld. Je mag de domeinnaam ook via een DM sturen als je dat fijner vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Hey
Fuck dankje zie het nu pas
Hartelijk dan, normaal kijk ik op de link van wie maar zie nu dat het niet van VERSIO is lnfo4708222756@hoogdalem-makelaardij.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Zie het net, dat het om een SCAM gaat van meerdere email adressen
lnfo3814382723@zogoedals.nl
lnfo4708222756@hoogdalem-makelaardij.nl
lnfo4567678146@hettekenatelier.nl

undisclosed -recipients:;
subject
(1)Opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komadi
Jeroen hofman schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:11:
Zie het net, dat het om een SCAM gaat van meerdere email adressen
lnfo3814382723@zogoedals.nl
lnfo4708222756@hoogdalem-makelaardij.nl
lnfo4567678146@hettekenatelier.nl

undisclosed -recipients:;
subject
(1)Opmerking
Ja klopt. Het zijn allemaal domeinnamen die geregistreerd zijn bij mijndomein.nl. Ze gebruiken dus de accounts die ze bij een eerdere phishing aanval op mijndomein.nl hebben buitgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Dank

Duidelijk vondt het al wat vreemd tot ik daadwerkelijk zag van wie deze mail afkomstig was...
Opletten volgende keer, Normaal doe ik dat wel kijk wat de link, en afz zender is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Vandaag de overstap naar Strato gemaakt
binnen een half uurtje geregeld en kon ik in mijn account
Wat een verademing alleen al het controll panel.
Domein verhuizd, en mail basic
Had ik al 1 jaar geleden moeten doen.
Pagina: 1