port forwarding werkt niet !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-08-2023
Hallo

ik ben al zon beetje heel de dag bezig om een aantal poorten open te zetten op mijn connect box van ziggo.
het betreft om deze poorten reeks 2302-2305

Dit is niet de eerste keer dat ik dit doe, maar ben ook weer geen expert hierin.
Alle andere keren lukte het wel maar nu niet helaas.
Ik heb een dedicated game server op een pc, die ik via remote desktop kan besturen.

wat heb ik gedaan?

als eerste heb ik ingelogd op mijn modem/router en bij DHCP mijn ip gereserveerd als static IP

Vervolgens op de pc bij netwerkadapters - eigenschappen - ipv4 protocol aangezet en daar alle blanken vakken voorzien van de juiste informatie voor de static IP

Vervolgens ben ik weer terug gegaan naar de modem, en daar de poorten 2302 tot 2305 open gezet, zowel udp als tcp en actief gezet.

vervolgens in de firewall settings van de pc de poorten voor inkomend zowel voor uitgaand toegevoegd als nieuwe regels.

dan zou je zeggen dat je er bent. dus ik naar open port check tool, maar de poorten blijven dicht.
ik krijg telkens de melding connection timed out of connection refused

ook heb ik geprobeerd de windows firewall & de modem firewall volledig uit te zetten, nog geen resultaat
DMZ en of UPNP helpt ook niet

iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

MastahBastah schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 23:15:
Vervolgens ben ik weer terug gegaan naar de modem, en daar de poorten 2302 tot 2305 open gezet, zowel udp als tcp en actief gezet.
...
zie ik iets over het hoofd?
Je vertelt te weinig details, of je hebt te weinig gedaan.
Poorten open zetten doe je namelijk naar een bepaald IP adres toe, dat van je PC.
Je vertelt dat hier niet, dus wat/hoe heb je dat precies gedaan?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
Ik heb als eerst mijn server pc een statische ip gegeven van 192.168.178.200
Dit heb ik zowel in mijn router gereserveerd bij dhcp opties.
En op de pc zelf bij de netwerk adapter instelingen en dan bij ipv4 eigenschappen.

In de router heb ik idd bij port forwarding bovenstaande ip gebruikt, in&uitgaand bereik op 2302-2305 en udp & tcp op beide gezet.
Maar dat spreekt voor zich lijkt mij.
Denk ook niet dat hier het probleem zit.

In de firewall settings heb ik zowel bij ingaand als uitgaande verbindingen 2 regels toegevoegd, zowel udp als tcp met de poort reeks 2302-2305 en verbinding toegestaan

Ik zal anders wat fotos toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyFYv1e1HkzGROy47Cb129OIjAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Oarz9krV4ejbeR9SQa2lNjIA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as2lmFoLlHL8MidNn4b5830eaKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tOR8MhxRnTo0CHbnuTD8Hgi8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjYlPcKFIMCIiYCEIw5sF-9MXTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WDqDhc2O604a1Ht2WarUj2ls.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25w6qjFSoIIlolLSd-o0SHb38PU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vOtywGsfI3PC6AICvJBHFXrZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIM96Vpesd8xMv_P2tg_eW4L3gI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LsC3QsoSt2dzd5xlVT1IOaCr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hoeft op je pc niet handmatig je IP in te voeren in de netwerkadapter instellingen als je Ziggo modem al een reservering heeft. Die reservering zorgt ervoor dat je PC bij elk verzoek om een nieuwe (of verlenging van een bestaande) lease hetzelfde IP adres krijgt. Haal die handmatige instellingen er dus maar weer af.
Je kunt statische IP’s doen op 2 manieren: DHCP reservering, of door een IP buiten de DHCP scope handmatig op je apparaten in te stellen. Niet door beide te doen binnen dezelfde scope.

Hoe test je de port forward? Eerst zul je intern moeten verifiëren dat je de juiste poorten hebt en intern connectiviteit werkt. Daarna kun je pas extern gaan testen, dit moet je wel doen vanaf een plek buiten je eigen netwerk omdat hairpin NAT vaak niet werkt met die standaard consumentenrouters. Check dan even via bijv. het mobiele netwerk vanaf je telefoon.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
Ok, dan zal ik deze weghalen in de adapterinstellingen.

De gameserver die ik dus wil hosten maakt standaard gebruik van deze poortenreeks 2302-2305
Vind het wel gek want heb vaker een server gehad met deze poorten, en ik doe niks anders dan ik voorheen heb gedaan. Dit was alleen wel op windows 7 os.

Ik test op 2 manieren,
Zodra ik de server laat runnen, moet ik hem via een website toevoegen aan de publieke serverlijst dmv mijn “publieke ip”:2302 in te voeren.
Dan krijg ik een timed out melding

Ook met verschillende port check websites zoals portchecktool/canyouseeme
Blijf ik de timed out error krijgen

Ook een paar keer connection refused gezien, volgens het web betekend dit dat de forward wel werkt maar elders iets blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:44

Marc H

- - Is wakker - -

Probeer het eens met de firewall uit. Natuurlijk daarna weer aanzetten. Het zou niet de eerste keer zijn dat die dwars ligt.

Kan je wel lokaal naar die game connecten op die poort?

[ Voor 9% gewijzigd door Marc H op 02-07-2023 09:54 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
heb ik ook al geprobeerd, zowel de firewall op de pc als de router uitgezet.
ook heb ik UPNP geprobeerd, deze zou automatisch moeten port forwarden zodra er informatie word gevraagd van een specefieke poort.
ook DMZ geprobeerd op het ip van mijn serverpc (zonder port forwarding, want met dmz zou alles open moeten zijn)

nog niet geprobeerd, maar het ziet er naar uit dat dat wel moet lukken.
ik zal het nu eens proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:54
Je moet hier even de standaard ‘staat mijn poort open’ checklist volgen:

1: zijn de poorten van je gameserver bereikbaar vanaf dezelfde machine? (Hiermee controleer je of er daadwerkelijk iets gebeurt op die poorten). Goed te checken door vanaf de machine zelf even te telnetten naar 192.168.178.200:2303
Geen respons? Service staat uit, of lokale firewall geeft probleem.
Wel respons?

Volgende stap: zelfde als 1, maar dan vanaf ander apparaat in je huis.
Geen respons? Firewall op gameserver geeft probleem.
Wel respons?

Stap 3: telnetten van een extern apparaat naar jouwexterneip:externtoegewezenpoort

Geen respons? Portforwarding niet goed ingesteld.
Wel respons? Waarschijnlijk werkt het nu.

In je modem (eigenlijk: het router-gedeelte van je modem) moet je nu een portforward/NAT regel hebben, die binnenkomend verkeer vertelt: “als je op mijn externe adres aankomt op poort 2302*, dan moet je door naar 192.168.178.200:2302 (en idem voor de overige te forwarden poorten)

Screenshotjes van je instellingen zijn handig om te kijken of het goed staat.

*je kunt evt andere externe poorten kiezen.

Edit: ik had je screenshots even gemist. Ziet er in eerste aanzicht goed uit. Checklist is nog steeds handig om te zien waar de boel vastloopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sebas1979 op 02-07-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 16:11
Let op, volgens mij moet de firewall optie van de connectbox aanstaan om de forwards te gebruiken. Ik had eerder de firewall uit staan (heb zelf een firewall) en toen werkte de forwards niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
@Sebas1979 wat bedoel je met telnetten ?
Ik ben nu in ieder geval de game server aan het opstarten, om vervolgens via een andere pc een poging te doen om op de game server te komen.

@Tribunus Deze staat ook weer aan, hier had ik idd ook iets over gelezen op het web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
Verbinden met de server via een andere pc in hetzelfde netwerk (lan) werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKIbeU7OQayl0Fs731OHw6KTEEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XOSK5VfooVqxT1TjJ5WhHmZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
MastahBastah schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:18:
@Sebas1979 wat bedoel je met telnetten ?
Ik ben nu in ieder geval de game server aan het opstarten, om vervolgens via een andere pc een poging te doen om op de game server te komen.
Oef, die zag ik niet aankomen 😅

Telnet is een oud protocol om verbindingen te leggen tussen computers. Goed geschikt om simpele netwerk-checks te doen.
Als je op je pc een cmd-prompt opent kun je daarvandaan telnet aanroepen (als het geïnstalleerd is. Zo niet dan, kun je het vanuit ‘Windows onderdelen’ in het control panel alsnog installeren (je wil de telnet cliënt, NIET de server).

https://phoenixnap.com/kb/telnet-windows

Edit: ok, als het binnen je eigen netwerk werkt, zit het probleem dus in je portforward.

[ Voor 5% gewijzigd door Sebas1979 op 02-07-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:43
Zit je bij ziggo niet achter CGNAT met je ipv4 toevallig?

Als op een ConnectBox IPv6 DS-Lite firmware werkzaam is, dan krijg je bij https://www.whatismyip.com/ een IPv6 en IPv4 adress te zien.
Dat Ipv4 address is dan geen address van van de ConnectBox, maar een address van het externe Ziggo/Liberty Global CGNAT waar de ConnectBox over IPv6 mee communiceert. Je deelt het met andere gebruikers van het CGNAT via DS-Lite.

[ Voor 76% gewijzigd door HKLM_ op 02-07-2023 10:32 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:56
Naar welk adres luistert die game-server? Dat zal dan 0.0.0.0:230x (of pub-ip) moeten zijn volgens mij, niet 192.168.178.200:230x.

Maar goed, ik heb wel mijn bedenkingen bij dit projectje, wat betreft beveiliging maar dat laat ik voor dit topic maar voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:40
HKLM_ schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:31:
Zit je bij ziggo niet achter CGNAT met je ipv4 toevallig?
Dan staat port forwarding niet in het menu van de Ziggo CB. De TS heeft daar screenshots van dus...

[ Voor 41% gewijzigd door Groentjuh op 02-07-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
@Sebas1979 ok heb het geinstalleerd!

@HKLM_ geen idee, ik weet dat deze modems uit de doos op ipv6 zijn ingesteld en dan heb je volgens mij ook helemaal geen port forward optie.
Ik heb daar lang geleden al voor gebeld om de firmware te verranderen naar ipv4, zodat ik dus wel kan forwarden en meer opties heb. weet niet of dit is wat je bedoelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
@eric.1 als ik mijn server in de publieke lijst met alle andere servers wil zetten.
moet ik mijn publieke IP gebruiken 217.xxx.xxx.xxx:2302 inderdaad, dus niet de 192.168.178.200:2302
maar als ik dit doe geeft hij een timeout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
@Groentjuh klopt idd, maar ik denk dat er toch iets niet klopt bij ziggo, of aan mijn windows niet.
Ik doe niets anders dan hoe ik het altijd heb gedaan op windows 10 systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
@Sebas1979 heb zojuist getest via telnet 192.168.178.200 2302 en ook 2303 geprobeerd.
in beide gevallen zegt hij het maken van de verbinding is mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:34

Mr Nielsson

Born at a very young age.

Even de poorten één voor één in die lijst van Ziggo zetten. Ook al eens meegemaakt dat ie de reeks niet pakt.

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
MastahBastah schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:58:
@Sebas1979 heb zojuist getest via telnet 192.168.178.200 2302 en ook 2303 geprobeerd.
in beide gevallen zegt hij het maken van de verbinding is mislukt.
Waarvandaan test je dit? Je probeert hier je interne adres, dus dit kan sowieso alleen werken van binnen je eigen netwerk.
Gezien het feit dat je de gameserver wel benaderd krijgt vanaf een andere pc in je eigen netwerk zal daar het probleem niet zitten.

Als je nu nog met telnet wil testen, moet je (liefst vanaf een andere internetverbinding) telnet externip:2302 (en de rest van de reeks) proberen.
Eerlijk gezegd denk ik dat je deze test nu ook wel gewoon met de game-cliënt kunt doen (als telnet extern slaagt zal t vermoedelijk gewoon werken en vice versa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
@Mr Nielsson ga ik proberen!

@Sebas1979 ik heb het via de serverpc geprobeerd , en een andere pc in huis.
dus eigenlijk moet ik bijvoorbeeld ff met een laptop naar de buren en via hun netwerk contact proberen te leggen met mijn externe ip? telnet 217.xxx.xxx.xxx 2302 en de rest van de poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:56
MastahBastah schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:45:
@eric.1 als ik mijn server in de publieke lijst met alle andere servers wil zetten.
moet ik mijn publieke IP gebruiken 217.xxx.xxx.xxx:2302 inderdaad, dus niet de 192.168.178.200:2302
maar als ik dit doe geeft hij een timeout.
Dat begrijp ik. Op dat moment draait de server denk ik al? Ik doel op hoe de game-server zelf is ingesteld en de bijbehorende netwerk-instellingen, niet over hoe die server benaderbaar zou moeten zijn.

In een elevated powershell prompt:
PowerShell:
1
netstat -ab | Select-String 2302

Dit kan even duren trouwens.

Daarnaast werkt het met consumentenapparatuur niet altijd om vanaf het interne netwerk de port-forward te gebruiken op het externe adres van datzelfde modem/dezelfde router.

[ Voor 11% gewijzigd door eric.1 op 02-07-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
het lijkt erop dat we iets verder zijn gekomen.
ik zat in de discord te kijken van dzsalauncher (programma om je server te listen en te joinen)
daar zag ik iemand met dezelfde foutmelding die gebruik maakte van poort 2302
iemand reageerde daar met probeer poort 27016
toen ging er een alarm belletje rinkelen en ben ik gaan kijken in mijn oude server files (toen in windows 7)
daar zag ik ook ergens een line tussen staan met 27015-27016
deze 2 poorten worden blijkbaar door steam gebruikt voor de steam query of zo iets.
deze dus toegevoegd aan de firewall regels en ge port forward.

als ik nu mijn server wil toevoegen aan de "dzsalauncher" publieke lijst geeft hij een andere melding
Something went wrong, The mod 'DayzxpLoadingscreen' has a Steam Workshop ID of '0'.

Dus hij krijgt informatie vanuit mijn service, alleen geeft hij nu aan dat 1 van de mods niet up to date is, dus dit ga ik eerst even fixen. en hopelijk werkt het dan wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takotsubo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 02-07-2023
Accountje aangemaakt om hier te kunnen reageren - veel nuttige informatie in dit topic, dank allemaal! Heb portforwarding ook nooit werkend gekregen op de Ziggo Connectbox, loop tegen hetzelfde probleem aan als TS. Intern testen via telnet levert ook geen connectie op, connectbox al meerdere malen opnieuw opgestart.

Iemand nog enig idee voordat ik de Ziggo Klantenservice ga lastigvallen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdrPeLDxhXLBUBCAN5L_eX2aq1Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JsgKl1XPckpncaqZJW3qMj0k.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqrGDL9KU_w56VcoYvWoKkJ7-I8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UG7TAMOBA3kEw0nfjZxPPkuO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktwnGT5GffVeM4hLChY2XomMCgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jU8g4Vxlvmz5vrhijCg7vX5c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92tyM2n_uJiIWP4yOkQfv8ko-Qs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PPAhBY7J93rKFvQQxq5SX67J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MastahBastah
GOED NIEUWS

ondanks dat bepaalde websites toch telkens connection refused aangeven op de poorten 2302 en 27015
is het TOCH gelukt om de server te vinden en toe te voegen aan de publieke lijst.
vanavond daadwerkelijk even testen of een vriend van me via deze serverlijst mijn server kan vinden en joinen.
Maar uit ervaring zodra hij in de lijst staat, kan je er ook in dus moet goedkomen.!

toch vreemd dat hij via telnet of bepaalde websites aangeeft dat de poorten niet toegankelijk zijn maargoed..
Pagina: 1