Bladeren en conifeernaalden worden onze tuin in geblazen

Pagina: 1
Acties:
  • 9.887 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:47
ondanks dat dit een technisch forum is las ik toch wat andere zaken zoals buren overlast

toevallig heb ik zelf een probleem dat ik wilde voorleggen en kijken wat de mensen er hier van vinden.

we hebben een paar coniferen en daarvan vallen zeker bij warm en droog weer wat naalden naar beneden zoals in de herfst bladeren van de boom vallen.

nu weet ik van een boom als deze voldoende van de erfgrens afstaat dat een buur enige overlast daarvan moet accepteren.
deze coniferen staan meer dan 2,5 denk ruim 3 meter van de grens
de naalden die vallen komen bij ons neer maar ook bij hun ( denk dat het wat overwaait want kan niet direct erop vallen )
nu pakt de buur de bladblazer en het voor een deel weg de straat op maar ook onze tuin in.,
gevolg is dat daar hele veel onkruid groei is ( allen langs die kan de rest is minimaal omdat natuurlijk onrkuid zaden e.d. de tuin in worden geblazen ) maar ook verzamelen zich nu daardoor allemaal hopen naalden wat ook niet echt uit zit.
samen met een andere buur vinden we het niet echt netjes dat ze dat zo doen.
ik probeer wel de oprit af en toe te vegen ( gaan niet met een blazer aan de slag want wil niet de boel opblazen ) maar tja als men het zo perfect schoon wil houden kan ik ook niks tegen doen.

ben ik in mijn recht om te vragen niet meer onze tuiin in te blazen en onze oprit voor ons te laten om schoon te maken? dan hij zijn oprit schoon blaast moet zelf weten maar dan niet onze oprit erbij blazen en zo mede onze tuin in.
:?

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:13
Vragen mag altijd natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Gewoon terugblazen.
De buren horen van hun probleem niet jouw probleem te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
Tartarus schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:38:
Gewoon terugblazen.
ja daar krijg je natuurlijk ruzie van zeker als je kijkt wat er word gedaan.
ze denken of vinden dat de naalden van mijn boom ook mijn probleem zijn en hebben er zeg maar overlast van en dat snap ik wel maar enige overlast moet je zover ik weet accepteren ook bij een boom met bladeren van de buren
ik heb ook elke keer "last" van hun blanderen van een boom die ongeveer op de zelfde hoogte staat bij hun .
maar die ruim ik zelf op en of laat ze zelfs liggen in de tuin als compost ;-)

gaat mij ook om dew et en regelgeving, heb ik het een beetje goed en zo. wat zijn de meningen van andere hierin.

[ Voor 7% gewijzigd door Maxwp op 01-07-2023 22:41 ]

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
praten met je buren? of is dat ouderwets ...

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
kan hij niet zuigen met de blazer?
of geef hem een bladzuiger kado

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• CynicRelief
regelgeving ... man, het zijn je buren, beter een goede buur dan een verre tweaker, ken je die uitdrukking? ga es met ze praten zou ik zeggen, het valt vaak mee hoor, is mijn ervaring

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 10:54
Naar mijn persoonlijke mening zou jij ook zeer regelmatig de naalden van jou coniferen kunnen opruimen.
Als je dat te veel werk vind, dan is het wellicht begrijpelijk dat de buurman dit ook zeer vervelend vind, gezien hij niet voor die coniferen gekozen heeft. Dan heb jij meteen geen last meer van zijn blazer en een tevreden buurman.

[ Voor 4% gewijzigd door RVE_NL op 01-07-2023 22:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
'samen met een andere buur' ... aha, the plot thickens, er broeit wat in die buurt

serieus man, ga es praten met die 'boosdoener', het valt vaak mee, en je moet er wat van maken met mekaar, ook in jouw buurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
binnenkort bij Frank Visser? laat het niet zover komen, doe gewoon, ga in gesprek en wees een goed buur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
RVE_NL schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:53:
Naar mijn persoonlijke mening zou jij ook zeer regelmatig de naalden van jou coniferen kunnen opruimen.
Als je dat te veel werk vind, dan is het wellicht begrijpelijk dat de buurman dit ook zeer vervelend vind, gezien hij niet voor die coniferen gekozen heeft. Dan heb jij meteen geen last meer van zijn blazer en een tevreden buurman.
de coniferen stonden er al en niet alles wat enige overlast veroorzaakt moet ook worden weggenomen
als een boom bladeren vallen heb je dit ook te accepteren het dan bij de buren de tuin in blazen is niet echt netjes.

maar goed ik veeg dus af en toe wel de oprit maar helaas ben ik daarin ook wat beperkt.
ook heb ik al eens het gesprek aan gegaan.

ik krijg alleen vaak de kans niet want dan is er al weer geblazen het ziet er aan hun kant ook uit alsof er nooit enig iets mag liggen, je kan ook overdrijven als het even wil word elke dag geblaast.

natuurlijk wil ik een tevreden buurman maar je kan eigenlijk het niet goed doen tenzij het precies zo is als men het wil.

edit
ben bang dat dit op een gegeven moment gaat escaleren en vind het wel fijn om te weten hoe het precies ziet
ook constructieve opmerkingen van andere en of hun ervaringen heb ik wat aan en kan ik ook meenemen in hoe ik er beste mee om kan gaan

[ Voor 11% gewijzigd door Maxwp op 01-07-2023 23:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CynicRelief
Maxwp schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 23:05:
[...]

de coniferen stonden er al en niet alles wat enige overlast veroorzaakt moet ook worden weggenomen
als een boom bladeren vallen heb je dit ook te accepteren het dan bij de buren de tuin in blazen is niet echt netjes.

maar goed ik veeg dus af en toe wel de oprit maar helaas ben ik daarin ook wat beperkt.
ook heb ik al eens het gesprek aan gegaan.

ik krijg alleen vaak de kans niet want dan is er al weer geblazen het ziet er aan hun kant ook uit alsof er nooit enig iets mag liggen, je kan ook overdrijven als het even wil word elke dag geblaast.

natuurlijk wil ik een tevreden buurman maar je kan eigenlijk het niet goed doen tenzij het precies zo is als men het wil.
wat is nou eigenlijk het probleem, want het lijkt een beetje gedoe om niks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Offtopic

[ Voor 101% gewijzigd door Outerspace op 02-07-2023 01:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:05

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als er blad of naalden in de tuin vallen moet je dat accepteren, die bladeren/naalden zijn vervolgens van de eigenaar van de grond waar ze op zijn gevallen ofwel de naalden zijn van de buurman die mag zijn bladafval niet over de schutting gooien (of in dit geval naar de buren blazen) als bij het bladblazen wat naaldjes of zaadjes in jouw tuin terecht komen heb jij dat te accepteren, staat hij het het gericht terug te blazen is dat niet alleen niet netjes maar waarschijnlijk gewoon onrechtmatig. echter zou ik wel adviseren om gewoon 1 van de deëscalerende opties die eerder zijn genoemd aan te grijpen om het op te lossen, op je strepen gaan staan helpt meestal niet heel erg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:05
Je kan ze natuurlijk ook gewoon zelf in de groene bak gooien. De buurman helpt je al door alles op een hoop te blazen! Gewoon oppakken en weggooien, scheelt eem hoop frustratie als je het als een bewegingsoefening gaat zien ipv een ergernis.
En ja sommige mensen hebben liever een prachtige bladvrije tuin en steken er moeite in. De buren van ons hadden er in het begin ook moeilijk mee dat io niet 4 uur per dag in de tuin bezig was, maar ipv daarvan in de herfst 1 keer in de maand een paar kuub bladeren uit mijn tuin haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
twain4me schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:04:
Als er blad of naalden in de tuin vallen moet je dat accepteren, die bladeren/naalden zijn vervolgens van de eigenaar van de grond waar ze op zijn gevallen ofwel de naalden zijn van de buurman die mag zijn bladafval niet over de schutting gooien (of in dit geval naar de buren blazen) als bij het bladblazen wat naaldjes of zaadjes in jouw tuin terecht komen heb jij dat te accepteren, staat hij het het gericht terug te blazen is dat niet alleen niet netjes maar waarschijnlijk gewoon onrechtmatig. echter zou ik wel adviseren om gewoon 1 van de deëscalerende opties die eerder zijn genoemd aan te grijpen om het op te lossen, op je strepen gaan staan helpt meestal niet heel erg.
welke eerdere opties?
ik ben het gesprek al aangegaan een bladzuiger ga ik natuurlijk niet voor ze kopen heb geen geldboom maar een conifeer er staan ;-)
de reactie was dat er overlast was en de boom we moest., niet netjes vragen maar gelijk een opdracht.

het probleem is denk ik ook dat het niet uitmaakt wat ik doe om te escaleren de enige optie is dat het gebeurd zoals hun het willen en daar kan ik niet aan voldoen.
je kan wel willen esaleren maar tot op zekere hjoogte
het inblazen zorgt nu voor heel veel onkruid wat met het weer ( regen en warmte ) nu voor meer onkruid groei zorgt dan ik weg kan halen.

de reden waarom ik hier post is om de andere opties te bekijken niet om deze gelijk toe te passen
verder om te zien wat voor andere meningen er zijn om te kijken wat daar uit te halen valt
eigenlijk een last resort zeg maar kijken wat voor opties er allemaal zijn en of worden aangedragen.

ben wel bang dat niet op de strepen gaan staan alleen maar verder excaleert
ze willen alles aan onze kant anders hebben de kleur van het hout van onze schutting staat z eniet aan en hebben al gevraagd of dat niet de zelfde kleur als hun kon zijn ( hun wit bij bruin ) de oprit zelf vinden ze of wij niet deze kunnen laten vervangen voor de zelfde steen als hun hebben wat dat vonden ze mooier.
tja alles willen ze zo hebben zoals hun het mooi vinden en we moeten daar overal op aanpassen daarom denk ik niet dat er veel mee valt te praten en die gesprekken die zijn gevoerd hebben ook niks echt opgeleverd behalve frustraties

juist om te deescaleren hebben we al bij ons delen van de schutting die aan hun grens wit.
eigenlijk gaat dit allemaal gewoon weg te ver wat ze allemaal stellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Maxwp op 02-07-2023 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
CrazyOne schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:28:
Je kan ze natuurlijk ook gewoon zelf in de groene bak gooien. De buurman helpt je al door alles op een hoop te blazen! Gewoon oppakken en weggooien, scheelt eem hoop frustratie als je het als een bewegingsoefening gaat zien ipv een ergernis.
En ja sommige mensen hebben liever een prachtige bladvrije tuin en steken er moeite in. De buren van ons hadden er in het begin ook moeilijk mee dat io niet 4 uur per dag in de tuin bezig was, maar ipv daarvan in de herfst 1 keer in de maand een paar kuub bladeren uit mijn tuin haalde.
denk dat je over het hoofd hebt gelezen dat ik dus al wat wegveeg maar dat gaat blijkbaar niet snel genoeg.
veeg zelfs af en toe hun oprit schoon naar ons toe.
hij blaast het niet op een hoop als hij dat zou doen zou dat fijn zijn nee dat word niet gedaan.

het lukt mij niet om de oprit zovaak te vegen en het lulkt me ook niet de hoeveelheid onkruid we te krijgen die er nu word ingeblazen op deze manier. maar heb nu wel de hele tuin volstaan met onkruid wat er niet uit ziet en er is 1 reden voor en dat ben ik niet.

dus ik moet het gesprek aangaan hopende op een goede afloop maar gezien hoe hun eisen hoe het er allemaal uit moet zien ben ik ban dat er weinig water bij de wijn te doen is behalvde precies zoals hun het willen.
dan wil ik graag weten wat de andere optie zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Maxwp op 02-07-2023 00:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Maxwp schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:40:
[...]

ze denken of vinden dat de naalden van mijn boom ook mijn probleem zijn en hebben er zeg maar overlast van en dat snap ik wel maar enige overlast moet je zover ik weet accepteren ook bij een boom met bladeren van de buren
ik heb ook elke keer "last" van hun blanderen van een boom die ongeveer op de zelfde hoogte staat bij hun .

gaat mij ook om dew et en regelgeving, heb ik het een beetje goed en zo. wat zijn de meningen van andere hierin.
Ik heb dus heel fout begrepen wat ik heb gelezen.
Ik veronderstelde dat het hun boom was en hun naald was dat in jouw tuin werd teruggeblazen.
Mijn reactie staat alsnog gewoon.
Het is jouw probleem en dien je je buren er niet lastig mee te vallen. Dat ze het terugblazen dien je derhalve dan ook maar te accepteren.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02:19
Oke, even zodat ik het goed begrijp. Jij hebt coniferen in de tuin staan, waar natuurlijk naalden etc vanaf komen. Die komen in jullie tuin terecht, en dat ruimen jullie voor de rest ook niet echt op. Daardoor waait het in de tuin van de buren. Dus door jullie gedrag en planten, hebben de buren regelmatig rommel in de tuin.
Dit blazen de buren dan weg, waardoor er weer wat van die rommel jullie tuin in blaast.

De rommel die vanuit jullie de tuin van de buren in waait? Ach. Dat hebben ze maar te accepteren.
Maar als er dan ook een beetje rommel vanuit de buren jullie tuin in komt! Oh wee! Wat zijn mijn rechten!

let eens op je toon

[ Voor 51% gewijzigd door Outerspace op 02-07-2023 01:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04:27

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Coniferen zijn m.i. echt de lelijkste bomen/struiken en afzichtelijk als erfafscheiding.
De oplossing is dus die coniferen rooien en vervangen door iets dat esthetisch wel verantwoord is.

[ Voor 11% gewijzigd door 964C2 op 02-07-2023 01:36 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik zou de conifeer weghalen en het goede voorbeeld tonen: de boom weghalen. Plant er geen nieuwe boom voor terug of kies voor een plant/struik/boom die geen bladval veroorzaakt buiten de perceelgrenzen.

Dit kun je het beste los zien van emoties en rechten en plichten. Kijk naar wat voor iedereen het beste is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt echt niet meer onkruid doordat buurman met de blazer in de weer is. Je hebt onkruid omdat je je tuin niet bijhoudt.

Jij moet gewoon een onderhoudsvriendelijke tuin aanleggen als je er geen tijd en/of zin in hebt. En daar kan echt nog wel wat groen in hoor, hoeft niet meteen alleen maar tegels te zijn….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
WEBGAMING schreef op zondag 2 juli 2023 @ 01:16:
Oke, even zodat ik het goed begrijp. Jij hebt coniferen in de tuin staan, waar natuurlijk naalden etc vanaf komen. Die komen in jullie tuin terecht, en dat ruimen jullie voor de rest ook niet echt op. Daardoor waait het in de tuin van de buren. Dus door jullie gedrag en planten, hebben de buren regelmatig rommel in de tuin.
Dit blazen de buren dan weg, waardoor er weer wat van die rommel jullie tuin in blaast.

De rommel die vanuit jullie de tuin van de buren in waait? Ach. Dat hebben ze maar te accepteren.
Maar als er dan ook een beetje rommel vanuit de buren jullie tuin in komt! Oh wee! Wat zijn mijn rechten!

[Mbr] let eens op je toon[/]
nee zo staat het er niet er staat zelfs dat ik veeg maar niet elke dag natuurlijk.
verder is het volgens de rijdende rechter zo dat als bladeren of takken bij de buren in de tuin vallen ze dit hebben te accepteren dit puur even jurische
nee ik veeg wel degelijk en ruim wel degelijk deze op maar dat is ze niet voldoende er mag gewoon niks liggen.
daarnaast blazen ze hun maar ook onze naalden in onze tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Tartarus schreef op zondag 2 juli 2023 @ 01:06:
[...]

Ik heb dus heel fout begrepen wat ik heb gelezen.
Ik veronderstelde dat het hun boom was en hun naald was dat in jouw tuin werd teruggeblazen.
Mijn reactie staat alsnog gewoon.
Het is jouw probleem en dien je je buren er niet lastig mee te vallen. Dat ze het terugblazen dien je derhalve dan ook maar te accepteren.
ik veeg dit weg ze mogen niet op mijn terrein komen om vervolgens ook nog onze tuin in te blazen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maxwp
964C2 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 01:34:
Coniferen zijn m.i. echt de lelijkste bomen/struiken en afzichtelijk als erfafscheiding.
De oplossing is dus die coniferen rooien en vervangen door iets dat esthetisch wel verantwoord is.
dat is persoonlijk en beetje onzin "esthetisc" haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
FreakNL schreef op zondag 2 juli 2023 @ 02:38:
Je hebt echt niet meer onkruid doordat buurman met de blazer in de weer is. Je hebt onkruid omdat je je tuin niet bijhoudt.

Jij moet gewoon een onderhoudsvriendelijke tuin aanleggen als je er geen tijd en/of zin in hebt. En daar kan echt nog wel wat groen in hoor, hoeft niet meteen alleen maar tegels te zijn….
het is onderhouds vrij met wat groen maar omdat onkruid zaad de tuin in word geblazen inlc de naalden en wat nog meer er ligt en omdat de naalden niet tussen de stenen uit te halen zijn en voedings bodem vormen voor onkruid groei het is ook alleen daar de rest is zo goed als en makkelijk weg te halen
voor de duidelijkheid ik haal het onkruid weg ook veeg ik maar er is niet op te vegen tegen dat blazen en ik kan niet elke dag vegen als er net even een flink regenbui is geweest en er weer wat ligt

moeten we in heel nederland maar de coniferen omkappen, lijkt me niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Maxwp schreef op zondag 2 juli 2023 @ 03:45:
[...]

nee zo staat het er niet er staat zelfs dat ik veeg maar niet elke dag natuurlijk.
verder is het volgens de rijdende rechter zo dat als bladeren of takken bij de buren in de tuin vallen ze dit hebben te accepteren dit puur even jurische
nee ik veeg wel degelijk en ruim wel degelijk deze op maar dat is ze niet voldoende er mag gewoon niks liggen.
daarnaast blazen ze hun maar ook onze naalden in onze tuin.
Ja, en dan heb jij dat dus ook te accepteren.

Is het de buren niet voldoende, of is het gewoon niet voldoende om de rommel uit hun tuin te houden?

Ik kan er echt gewoon niet bij hoe je het ooit in je hoofd haalt om bij je buren te gaan klagen over rotzooi die uit JOU coniferen komt.

Daarnaast blazen ze onze naalden terug in onze tuin! (met misschien wat dingetjes uit hun tuin) Stel je voor! 8)7 Dit kan gewoon niet serieus zijn toch?

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 02-07-2023 04:18 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 18:27

joker1977

Tweakert

Dit zijn toch een beetje de topics waarom ik zo-nu-en-dan even op Tweakers in de rest van de forums kijk.

Dan krijg je toch weer wat meer feeling met een volstrekt onbekend deel van de maatschappij waar het "logisch" is dat je eigen boom overlast veroorzaakt bij de buren de buren dat maar moeten accepteren en als ze die overlast van je eigen boom dan wegwerken het ineens een bron van onkruid (???) is en je wilt omkijken naar juridische stappen.

Dankjewel voor de dagelijkse hoeveelheid humor !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:06
Jij heb recht op je coniferen en de buurman heeft het recht om zijn tuin schoon te blazen. Al doet hij dat 10x op een dag. Zoals je aangeeft blaast hij niet alles allemaal je tuin in maar ook gewoon op straat. Klinkt dus niet alsof hij je expres aan je aan het treiteren is.

Oplossing is heel simpel: Je accepteert hoe het nu gaat of je haalt zelf de bomen weg. Dat wat de buurman doet meer onkruid zou veroorzaken betwijfel ik ten zeerste.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maxwp schreef op zondag 2 juli 2023 @ 03:45:
Ze vallen niet in de tuin van de buren, ze waaien daar nadat jij ze te veel laat liggen. Je staat minder sterk dan je zelf denkt, en je denkt ook erg egoistisch: jij vind het een probleem dat de rommel van jouw bomen terugkomt, maar vind dat de buren maar moeten accepteren dat jouw rommel hun kant opkomt. Zie je echt niet hoe krom dat is?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:47
Hier speelt meer dan je ons nu vertelt. Je hebt een verstoorde relatie met de buren, bent al medestanders aan het zoeken bij andere buren, en ergert je aan elk verzoek van de buren.

Je zoekt nu, waarschijnlijk onbewust, slakken om zout op te kunnen leggen. Je blaast (haha) kleinigheden op buiten proportie, om je bestaande negatieve beeld van je buren te kunnen rechtvaardigen.

Mijn advies: laat het gaan. Verleg je focus naar dingen waar je wel energie uit haalt en accepteer dat het hebben van buren betekent dat dingen soms anders gaan dan je zou willen.

Maar als ik je reacties zo lees, ga je dat niet doen. Het is allemaal de schuld van de buren en de maat is vol. Ze moeten boeten voor hun onhebbelijkheden. Dat gaat de situatie voor alle betrokkenen alleen maar minder leuk maken, maar dat is even niet relevant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 17:30

Managelorian

“This is the workflow.”

Het werkelijke probleem lijkt niets met bomen te maken te hebben, maar eerder met jouw onvermogen om in alle redelijkheid een gesprek aan te gaan met je buren.

En als je wat meer zou relativeren dan zou dat waarschijnlijk je gemoedsrust ten goede komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:18
Ik vind dat TS toch wel hard wordt aangepakt.
Vooral als ik lees wat de buurman verder al zo allemaal eist.

Toch denk ik dat je weinig kan doen. Vraag de buurman of hij het dan niet netjes op een hoopje voor jou kan blazen. Anders blijven vegen, of zelf blazen (maar niet naar de buurman) en het los laten.
Alle andere dingen, de kleur van de schutting, de stenen van de oprit, het wel of niet omzagen van de bomen, lekker zo laten zoals jij het wilt. En ook verder proberen je niet te druk om te maken.
Succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:05

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Maxwp schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:43:
[...]

welke eerdere opties?
ik ben het gesprek al aangegaan een bladzuiger ga ik natuurlijk niet voor ze kopen heb geen geldboom maar een conifeer er staan ;-)
de reactie was dat er overlast was en de boom we moest., niet netjes vragen maar gelijk een opdracht.

het probleem is denk ik ook dat het niet uitmaakt wat ik doe om te escaleren de enige optie is dat het gebeurd zoals hun het willen en daar kan ik niet aan voldoen.
je kan wel willen esaleren maar tot op zekere hjoogte
het inblazen zorgt nu voor heel veel onkruid wat met het weer ( regen en warmte ) nu voor meer onkruid groei zorgt dan ik weg kan halen.

de reden waarom ik hier post is om de andere opties te bekijken niet om deze gelijk toe te passen
verder om te zien wat voor andere meningen er zijn om te kijken wat daar uit te halen valt
eigenlijk een last resort zeg maar kijken wat voor opties er allemaal zijn en of worden aangedragen.

ben wel bang dat niet op de strepen gaan staan alleen maar verder excaleert
ze willen alles aan onze kant anders hebben de kleur van het hout van onze schutting staat z eniet aan en hebben al gevraagd of dat niet de zelfde kleur als hun kon zijn ( hun wit bij bruin ) de oprit zelf vinden ze of wij niet deze kunnen laten vervangen voor de zelfde steen als hun hebben wat dat vonden ze mooier.
tja alles willen ze zo hebben zoals hun het mooi vinden en we moeten daar overal op aanpassen daarom denk ik niet dat er veel mee valt te praten en die gesprekken die zijn gevoerd hebben ook niks echt opgeleverd behalve frustraties

juist om te deescaleren hebben we al bij ons delen van de schutting die aan hun grens wit.
eigenlijk gaat dit allemaal gewoon weg te ver wat ze allemaal stellen.
praten, begrip hebben maar ook actie ondernemen om in eerste instantie hem minder overlast te geven. uiteindelijk sta je in je recht en mogen jouw naalden in zijn tuin landen, maar eigenlijk ben JIJ de eerste overlast veroorzaker.

Het probleem is waarschijnlijk dat de buurman zich al jaren ergerd aan de van oorsprong jouw naalden, met tegenzin ze "moet" opruimen omdat hij de naalden immers gewoon moet accepteren. En vervolgens het nog een beetje leuk en makkelijk maakt met de bladblazer en nu voor zijn gevoel beperkt wordt in het opruimen van de naalden. daar kan je iets wat opstandig van worden. En die bladzuiger? ik vindt het best een aardige oplossing.

Al heb ik ook het gevoel dat er veel meer speeld dan alleen die boom en zijn naalden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
Truus01 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:52:
Ik vind dat TS toch wel hard wordt aangepakt.
Vooral als ik lees wat de buurman verder al zo allemaal eist.

Toch denk ik dat je weinig kan doen. Vraag de buurman of hij het dan niet netjes op een hoopje voor jou kan blazen. Anders blijven vegen, of zelf blazen (maar niet naar de buurman) en het los laten.
Alle andere dingen, de kleur van de schutting, de stenen van de oprit, het wel of niet omzagen van de bomen, lekker zo laten zoals jij het wilt. En ook verder proberen je niet te druk om te maken.
Succes.
klopt vind het ook wat hard allemaal maar dit is een mooie weerspiegeling van onze maatschappij helaas.
men moet alles maar accepteren en mag niks meer zeggen en tegelijk moet de andere alles maar mogen zeggen en doen.
men zegt heel tolerant te zijn maar is dat binnen een beperkt eigen Veldt.

wat opvalt is dat als je kijkt bij de rijdende rechter is het zo dat daar word gezegd dat als bladeren bij de buren vallen (dat vervolgens hoe vervelend ook hun probleem is niet de eigenaar van de boom, blijkbaar had ik ook niet gedacht ) en dat is hier dan ook niet anders.

ik ruim ook de bladeren van de boom van de buren bij ons op en klaag daar nooit over en ga ze zeker niet over de schutting naar hun gooien.
daar staat oeverregens wel tegenover dat hun de boom snoeien en de takken vervolgens bij ons in de tuin laten vallen en daar laten liggen dat laatst is natuurlijk wat anders dan de bladeren.

ik blaas niet en zeker niet naar de buren toe ik veeg zelfs hun oprit mee schoon om een goede buur te zijn en ik veeg ook om zo niet bijvoorbeeld de autos die er staan vies te blazen met stof.

ik wilde gewoon weten wat de verschillende opties zijn en wat advies en wat een ander hun constructieve mening was niet wat commentaar en ergernis van andere maar goed dat mogen ze doen laten ze alleen maar hun zelf zien.
aan de andere kant wat kan je tegenwoordig ook online verwachten. 8)7
deze opmerking zal dan ook weer gelijk hun verkeerde keelgat in gaan maar dat is dan ook typisch.

je kan het natuurlijk accepteren maar waar is dan de grens, die grens word steeds meer verlegd door dat hun die steeds opzoeken en overschrijden.

ergens moet eens een goed gesprek plaats vinden en dat is ook een terecht advies en ook het idee
daarom ook dit topic, wil me graag vooraf wat informeren want gezien hun opstelling ben ik wel bang ( al hoop ik dat het toch constructief zal zijn en ik zeker wil de-escaleren ) dat het weinig constructief zal zijn.

heb al 1 x eerder over wat anders een gesprek gehad waarbij ik vroeg waarom men dat zo heeft gedaan en zonder een fatsoenlijk antwoord kreeg ik een hele lading verwijten over mij heen die ik stuk voor stuk kon weerleggen en echt nergens op sloeg toch boeide dat totaal niet want de uitkomst moest zijn wat men wilde tja dan ben je snel uitgepraat he.

bedank voor je bijdragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
twain4me schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:29:
[...]

praten, begrip hebben maar ook actie ondernemen om in eerste instantie hem minder overlast te geven. uiteindelijk sta je in je recht en mogen jouw naalden in zijn tuin landen, maar eigenlijk ben JIJ de eerste overlast veroorzaker.

Het probleem is waarschijnlijk dat de buurman zich al jaren ergerd aan de van oorsprong jouw naalden, met tegenzin ze "moet" opruimen omdat hij de naalden immers gewoon moet accepteren. En vervolgens het nog een beetje leuk en makkelijk maakt met de bladblazer en nu voor zijn gevoel beperkt wordt in het opruimen van de naalden. daar kan je iets wat opstandig van worden. En die bladzuiger? ik vindt het best een aardige oplossing.

Al heb ik ook het gevoel dat er veel meer speelt dan alleen die boom en zijn naalden.
ik lees uit je reactie dat je denkt dat hij zich zo opstelt omdat hij in zijn gevoel beperkt word maar dat is niet zo
hij word nog helemaal niet beperkt.

ik wil nu juist het gesprek aan gaan om te kijken of we tot een oplossing kunnen komen en hem nog helemaal geen beperking opleggen juist door dat gesprek aan te gaan.
wilde hier alvast wat informatie verzamelen gezien ik wel bang ben dat het niet echt een situatie is waarbij beide partijen water bij de wijn gaan doen en dan bedoel ik hun.

heb zelf ook een bladblazer maar die gebruik ik niet meer het verplaatst alleen het probleem ( je blaast het

je schrijft dat het probleem is dat hij zich er al jaren aan ergert maar het probleem ( of problemen ) zijn pas ontstaan toen er een partner in het spel kwam daarvoor waren er geen problemen.
ik heb dan ook het idee dat het nooit goed is het moet zoals mevrouw het wil en helaas word meneer voor het karretje gespannen. ik heb er wel medelijden mee maar goed ik heb al jaren mijn mond gehouden om juist het niet te laten escaleren maar op een gegeven moment zoals ik net al schrijf gaat men steeds verder die grens op zoeken en overschrijven je moet toch eens een moment zelf ook voor jezelf op komen.

een bladzuiger is best een aardige oplossing maar deze kopen voor de buren is natuurlijk geen optie.
of moet geld zat over hebben en dat heb ik zeker niet.
dat hij er 1 koopt zodat het niet onze tuin ( of andere plekken ) word ingeblazen is zeker een goede optie. want een blazer maakt vooral veel stof en verplaats een groot deel van het probleem altijd ( snap zelf niet eens waarom men die dingen gebruikt eerlijk gezegd een bezig werkt veel beter en is ook nog gezonder ;-) )

ook bedankt voor je bijdrage

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Maxwp schreef op zondag 2 juli 2023 @ 03:47:
[...]

dat is persoonlijk en beetje onzin "esthetisc" haha
Mijn inschatting is dat > 90% van tuinliefhebbers het met mij eens is.
Weinig planten zijn lelijker dan coniferen.
Ik vind het groot onkruid

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

964C2 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:18:
[...]

In Twente spreken we al over de conifisering van het Twentse platteland door de vele kwekers die op mooie essen massaal dit onkruid kweken , waardoor de essen zelfs langzaam verdwijnen doordat er steeds paar kilo grond via de kluit van de conifeer mee gaat naar de tuincentra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
gambieter schreef op zondag 2 juli 2023 @ 06:42:
[...]

Ze vallen niet in de tuin van de buren, ze waaien daar nadat jij ze te veel laat liggen. Je staat minder sterk dan je zelf denkt, en je denkt ook erg egoïstisch: jij vind het een probleem dat de rommel van jouw bomen terugkomt, maar vind dat de buren maar moeten accepteren dat jouw rommel hun kant opkomt. Zie je echt niet hoe krom dat is?
je hebt wel gelezen inmiddels?
onze schuttig moet hun kleur hebben want dan ziet het er voor hun beter uit dat wij 2 verschillende kleuren hebben boeit niet
en zo kan ik nog meer zaken opnoemen hoe egoïstisch is dat? we hebben maar ja en amen gezegd altijd om de vrede te bewaren ik wilde me gewoon informeren als het aanknopen van een gesprek in de hoop er uit te komen niks oplevert of omdat ze totaal geen water bij de wijn willen doen zal escaleren.
ben graag voorbereid ook al gebeurd er niks is zelfde als een zzper met een arbeidsongeschikten verzekering ;) hopen dat je het niet nodig hebt maar je pakt hem toch.
mbt je opmerking over hoe krom iets is
de bladeren van de boom van de buren komt ook onze tuin in deze ruim ik elk jaar op.
die mag ik niet terug gooien en ga ik ook niet doen maar blijkbaar vind je het andersom wel goed? hoe krom is dat dan?
nog mooier ze snoeien hun boom en laten de takken bij ons vallen deze ruimen ze niet op en in dat geval zouden ze dat wel moeten doen wel zo fatsoenlijk en netjes en in tegenstelling tot die bladeren is dat wel de bedoeling.
hier heb ik 1 x wat van gezegd en kreeg de opmerking dat ze van niks wisten zal wel zijn afgebroken terwijl ze duidelijk afgezaagd waren en ze er lagen nadat ze hadden gesnoeid.
tja........
en nee nooit problemen met de buren gehad we hebben altijd maar zoals gezegd ja en amen gezegd
denk dat dar ook het probleem voor een deel zit men is gewend alles te kunnen en die grens van gewenning word steeds verder opgerekt.
als je nooit tegengas geeft laat je maar over je heen lopen. :-(

[ Voor 13% gewijzigd door Maxwp op 02-07-2023 10:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maxwp
964C2 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:18:
[...]

je spreekt met je eigen post jezelf tegen
want als 90% volgens jou het met jou eens is, is het vreemd dat je zelf schrijft dat er massaal deze worden geplant
daarnaast in onze buurt staat er zowat in elke tuin 1 of zelfs een meters lange er afscheiding ermee
dus hier zijn ze heel gewoon :) dat je het onkruit vind wil niet zeggen dat 90% ineens daar ook mee eens moet zijjn

edit :
waarom reageer ik eigenlijk op dit soort van postst 8)7 als men al denk dat 90% van de nederlanders achter iemand mening staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Maxwp op 02-07-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
964C2 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:21:
[...]

In Twente spreken we al over de conifisering van het Twentse platteland door de vele kwekers die op mooie essen massaal dit onkruid kweken , waardoor de essen zelfs langzaam verdwijnen doordat er steeds paar kilo grond via de kluit van de conifeer mee gaat naar de tuincentra.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie alleen maar een hoop frustratie en "hullie zijn slecht". Dat gaat echt niet helpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Maxwp schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:34:
[...]

je spreekt met je eigen post jezelf tegen
want als 90% volgens jou het met jou eens is, is het vreemd dat je zelf schrijft dat er massaal deze worden geplant
daarnaast in onze buurt staat er zowat in elke tuin 1 of zelfs een meters lange er afscheiding ermee
dus hier zijn ze heel gewoon :) dat je het onkruit vind wil niet zeggen dat 90% ineens daar ook mee eens moet zijjn

edit :
waarom reageer ik eigenlijk op dit soort van postst 8)7 als men al denk dat 90% van de nederlanders achter iemand mening staat.
Het overgrote deel is volgens de kwekers die ik ken bedoelt voor export naar het Oostblok. En inderdaad zie ik ook in "Vogelaarwijken" wel vaker coniferen staan in kleine tuintjes.
Verklaarbaar want groeit hard , blijft groen en is erg goedkoop in vergelijkbaar met de mooiere en edeler erfafscheidingen

[ Voor 7% gewijzigd door 964C2 op 02-07-2023 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 21:47
Maak er samen gezellig een tuindag van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
kjiratsiekoedel schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:03:
Maak er samen gezellig een tuindag van!
dat is een leuke :) een tuin opruim dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
joker1977 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 05:51:
Dit zijn toch een beetje de topics waarom ik zo-nu-en-dan even op Tweakers in de rest van de forums kijk.

Dan krijg je toch weer wat meer feeling met een volstrekt onbekend deel van de maatschappij waar het "logisch" is dat je eigen boom overlast veroorzaakt bij de buren de buren dat maar moeten accepteren en als ze die overlast van je eigen boom dan wegwerken het ineens een bron van onkruid (???) is en je wilt omkijken naar juridische stappen.

Dankjewel voor de dagelijkse hoeveelheid humor !
Voor mij geldt hetzelfde, maar dan de andere kant op: mensen ervaren overlast van bladeren/naalden van een boom in hun tuin?!
En onkruid?!

Ik begrijp niet waarom mensen zo veel (mentale)energie steken in het perfect willen houden van die paar vierkante meter tuin/tegels... ik begrijp het niet... ik snap het (denk ik) wel. Ik denk dat het iets te maken heeft met controle willen hebben over iets, in een wereld/leven waar men steeds minder controle heeft over het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
boxlessness schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:20:
[...]

Voor mij geldt hetzelfde, maar dan de andere kant op: mensen ervaren overlast van bladeren/naalden van een boom in hun tuin?!
En onkruid?!

Ik begrijp niet waarom mensen zo veel (mentale)energie steken in het perfect willen houden van die paar vierkante meter tuin/tegels... ik begrijp het niet... ik snap het (denk ik) wel. Ik denk dat het iets te maken heeft met controle willen hebben over iets, in een wereld/leven waar men steeds minder controle heeft over het leven.
dank voor je bijdrade en ik ben het zeker met je een en denk ook dat dit hier wel voor deel het geval is maar zou het topic graag OT houden en niet verder over onze maatschappelijke problemen anders gaat het een geheel ander kant op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
Maxwp schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:26:
[...]
dank voor je bijdrade en ik ben het zeker met je een en denk ook dat dit hier wel voor deel het geval is maar zou het topic graag OT houden en niet verder over onze maatschappelijke problemen anders gaat het een geheel ander kant op :)
:D
Probeer je nu controle te houden over de richting van het topic ;)
Als running gag gebruiken we hier thuis het liedje van Frozen, "let it goooo, let it goooo".

Maar om inhoudelijk te reageren:
Ik denk dat je zeker een punt hebt om ze te vragen de zaak niet in jouw tuin te blazen. Het verschil is dat het wegwaaien van plantmateriaal een effect is van de omgeving, maar het blazen van materiaal jouw erf op is mogelijk moedwillig. Tenzij ze hun best doen om niet jouw erf te raken, maar het gebruik van de bladblazer nu eenmaal onnauwkeurig is. Dus afhankelijk van hun intentie is het te scharen onder overlast, nalatigheid, of opzet.
En wanneer het overlast is, met een daadwerkelijke aansprakelijkheid, dan is het nog de vraag of de overlast binnen redelijke normen valt.

Ik heb ooit eens een soortgelijke vraag gekregen van een boer, die vond dat ik de braamstruiken in ons bosperceel allemaal moest RoundUppen omdat ze wel eens een stukje op het aangrenzend tractorpad van zijn aspergeveld op groeien.
Ik vind het onredelijk dat ik ons bosperceel moet steriliseren, voor "onkruid" waar ik geen controle over heb, waar hij nauwelijks last van heeft. Eens per jaar met de grove heggenschaar er langs gaan vind ik dan prima.
Een rechter kan er wat anders van vinden, maar zo ver komt het wss toch niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Maxwp schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:02:
[...]

klopt vind het ook wat hard allemaal maar dit is een mooie weerspiegeling van onze maatschappij helaas.
men moet alles maar accepteren en mag niks meer zeggen en tegelijk moet de andere alles maar mogen zeggen en doen.
men zegt heel tolerant te zijn maar is dat binnen een beperkt eigen Veldt.

wat opvalt is dat als je kijkt bij de rijdende rechter is het zo dat daar word gezegd dat als bladeren bij de buren vallen (dat vervolgens hoe vervelend ook hun probleem is niet de eigenaar van de boom, blijkbaar had ik ook niet gedacht ) en dat is hier dan ook niet anders.

ik ruim ook de bladeren van de boom van de buren bij ons op en klaag daar nooit over en ga ze zeker niet over de schutting naar hun gooien.
daar staat oeverregens wel tegenover dat hun de boom snoeien en de takken vervolgens bij ons in de tuin laten vallen en daar laten liggen dat laatst is natuurlijk wat anders dan de bladeren.

ik blaas niet en zeker niet naar de buren toe ik veeg zelfs hun oprit mee schoon om een goede buur te zijn en ik veeg ook om zo niet bijvoorbeeld de autos die er staan vies te blazen met stof.

ik wilde gewoon weten wat de verschillende opties zijn en wat advies en wat een ander hun constructieve mening was niet wat commentaar en ergernis van andere maar goed dat mogen ze doen laten ze alleen maar hun zelf zien.
aan de andere kant wat kan je tegenwoordig ook online verwachten. 8)7
deze opmerking zal dan ook weer gelijk hun verkeerde keelgat in gaan maar dat is dan ook typisch.

je kan het natuurlijk accepteren maar waar is dan de grens, die grens word steeds meer verlegd door dat hun die steeds opzoeken en overschrijden.

ergens moet eens een goed gesprek plaats vinden en dat is ook een terecht advies en ook het idee
daarom ook dit topic, wil me graag vooraf wat informeren want gezien hun opstelling ben ik wel bang ( al hoop ik dat het toch constructief zal zijn en ik zeker wil de-escaleren ) dat het weinig constructief zal zijn.

heb al 1 x eerder over wat anders een gesprek gehad waarbij ik vroeg waarom men dat zo heeft gedaan en zonder een fatsoenlijk antwoord kreeg ik een hele lading verwijten over mij heen die ik stuk voor stuk kon weerleggen en echt nergens op sloeg toch boeide dat totaal niet want de uitkomst moest zijn wat men wilde tja dan ben je snel uitgepraat he.

bedank voor je bijdragen :)
Volgens mij wil je helemaal geen advies, je wil vooral horen dat je gelijk hebt. En dat gebeurt helaas niet nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tartarus schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:38:
te horen hoe je ergens over denkt. Oftewel: koffie, koekje, even kletsen en dingen uit de weg helpen. Als de buren niet weten wat er gaande is kunnen ze er ook niets aan doen of veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
boxlessness schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:50:
[...]

:D
Probeer je nu controle te houden over de richting van het topic ;)
Als running gag gebruiken we hier thuis het liedje van Frozen, "let it goooo, let it goooo".

Maar om inhoudelijk te reageren:
Ik denk dat je zeker een punt hebt om ze te vragen de zaak niet in jouw tuin te blazen. Het verschil is dat het wegwaaien van plantmateriaal een effect is van de omgeving, maar het blazen van materiaal jouw erf op is mogelijk moedwillig. Tenzij ze hun best doen om niet jouw erf te raken, maar het gebruik van de bladblazer nu eenmaal onnauwkeurig is. Dus afhankelijk van hun intentie is het te scharen onder overlast, nalatigheid, of opzet.
En wanneer het overlast is, met een daadwerkelijke aansprakelijkheid, dan is het nog de vraag of de overlast binnen redelijke normen valt.

Ik heb ooit eens een soortgelijke vraag gekregen van een boer, die vond dat ik de braamstruiken in ons bosperceel allemaal moest RoundUppen omdat ze wel eens een stukje op het aangrenzend tractorpad van zijn aspergeveld op groeien.
Ik vind het onredelijk dat ik ons bosperceel moet steriliseren, voor "onkruid" waar ik geen controle over heb, waar hij nauwelijks last van heeft. Eens per jaar met de grove heggenschaar er langs gaan vind ik dan prima.
Een rechter kan er wat anders van vinden, maar zo ver komt het wss toch niet.
gelukkig mensen die nog wel een bijdrage leveren in plaats alleen maar hun eigen meningen moeten laten gelden. _/-\o_

je kan wel zeggen let it go maar het is een serieus vraag niet een cafe/bar topic.

als er steeds mensen reageren die geen bijdrage leveren maar alleen menen hun eigen mening en frustraties te moeten uiten hoe andere mensen het zien zorgt dat ervoor dat weer andere die wel een bijdrage kunnen leveren al afhaken door het grote aantal onzin posts die daardoor worden gemaakt.

maar OT:
je verwoord het heel goed "Het verschil is dat het wegwaaien van plantmateriaal een effect is van de omgeving, maar het blazen van materiaal jouw erf op is mogelijk moedwillig."

gezien de onvrede bij de buren en o.a. het opdringen van zaken en ( om even een beeld te schetsen ) niet op afstand perongeluk maar echt de tuin in blazen ben ik bang dat het eerder moedwillig is.
als dat zo is is de kans ook groter ( en dan baseer ik mij niet eens op ervaringen uit het verleden die het moedwillige alleen maar ondersteunen ) dat er samen uit komen een probleem zou kunnen gaan worden.

omdat ik dit graag wilde voorkomen opende ik dit topic zodat ik van alle kanten dus zowel juridisch als ook ervaringen van andere mijzelf een beetje kan inlezen en me goed voor te bereiden.
een goede tip is bijvoorbeeld dat iemand aangaf om te vragen het op een hoop te blazen en dan kan ik het weer opruimen.
ook de vraag of hij zou willen zuigen in plaats van blazen.
dingen waar ik in eerste instantie niet aan heb gedacht. |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WEBGAMING
Het is allemaal de schuld van de buren!

Jij krijgt je eigen rommel terug, en dat vind je onacceptabel?
Hou toch op zeg.

Eigen verantwoordelijkheid is echt 0.

Wat jij zo te lezen echt nodig hebt is een psycholoog. Deze problemen zitten volgens mij vooral in je hoofd.

[ Voor 50% gewijzigd door WEBGAMING op 02-07-2023 13:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Twee dingen:
jouw conifeer laat zooi achter op de oprit van de buren. Vervolgens maak je er het probleem van de buurman van om het op te ruimen aan zijn kant. Dat doet ie dan, maar de manier waarop ben je het dan weer niet mee eens en vraag je je af of je hem daarin juridisch kunt sturen....

Nofi, maar als mijn boom zooi veroorzaakt in de tuin van de buren, ik dat zie en er bij kan als ik de boel zelf opruim, wandel ik met bladzuiger en al de tuin van de buren in en ruim de zooi op.

Tegen "hoi, ik heb even wat troep van mezelf opgeruimd die bij jou lag" heeft nog nooit iemand nee gezegd :)

Gewoon aan said buurman vragen of je je eigen zooi mag opruimen als je er mee bezig bent. Heeft ie vast geen bezwaar tegen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:38
Maxwp schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:11:
[...]

gelukkig mensen die nog wel een bijdrage leveren in plaats alleen maar hun eigen meningen moeten laten gelden. _/-\o_
Eerst dit en vervolgens geef je zelf weer je mening O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

je kan wel zeggen let it go maar het is een serieus vraag niet een cafe/bar topic.

als er steeds mensen reageren die geen bijdrage leveren maar alleen menen hun eigen mening en frustraties te moeten uiten hoe andere mensen het zien zorgt dat ervoor dat weer andere die wel een bijdrage kunnen leveren al afhaken door het grote aantal onzin posts die daardoor worden gemaakt.
Vervelend he, als mensen het niet met je eens zijn en je topic niet alleen maar "ja, je hebt gelijk, je buren zijn stom" wordt... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
The Eagle schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:25:
Twee dingen:
jouw conifeer laat zooi achter op de oprit van de buren. Vervolgens maak je er het probleem van de buurman van om het op te ruimen aan zijn kant. Dat doet ie dan, maar de manier waarop ben je het dan weer niet mee eens en vraag je je af of je hem daarin juridisch kunt sturen....

Nofi, maar als mijn boom zooi veroorzaakt in de tuin van de buren, ik dat zie en er bij kan als ik de boel zelf opruim, wandel ik met bladzuiger en al de tuin van de buren in en ruim de zooi op.

Tegen "hoi, ik heb even wat troep van mezelf opgeruimd die bij jou lag" heeft nog nooit iemand nee gezegd :)

Gewoon aan said buurman vragen of je je eigen zooi mag opruimen als je er mee bezig bent. Heeft ie vast geen bezwaar tegen ;)
je hebt waarschijnlijk niet alles gelezen

ik veeg het op en veeg ik de oprit van de buren mee als ik zie dat daar veel van deze naalden liggen.

het is zo dat ze hun oprit als zowel de onze blazen en daarbij het onze tuin in blazen :/

ik krijg vaak de kans niet om mijn eigen groen op te ruimen want dan word het al onze tuin in geblazen.

hoop dat het zo wat duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
WEBGAMING schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:19:

Hou toch op zeg.

Wat jij zo te lezen echt nodig hebt is een psycholoog. Deze problemen zitten volgens mij vooral in je hoofd.
wie een psycholoog nodig heeft komt wel duidelijk naar voren in verschillende posts.
jammer dat men het altijd zo op de persoon moet spelen maar goed.
ga mijn tijd hier niet aan verdoen zal wel al spijt krijgen dat ik hierop reageer maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:37
Tja heel simpel in deze casus: zelf een bladblazer kopen en weer terugblazen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Maxwp schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:32:
[...]
ik veeg het op en veeg ik de oprit van de buren mee als ik zie dat daar veel van deze naalden liggen.

het is zo dat ze hun oprit als zowel de onze blazen en daarbij het onze tuin in blazen :/

ik krijg vaak de kans niet om mijn eigen groen op te ruimen want dan word het al onze tuin in geblazen.
Hoeveel kan de buurman dan naar jou blazen als je het bij hem al opveegt?
En hoezo je hebt de kans niet? De buurman zet elke dag z'n wekker om half vier ofzo om naalden te gaan blazen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Maxwp schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:34:
[...]

wie een psycholoog nodig heeft komt wel duidelijk naar voren in verschillende posts.
Ja precies, daarom zeg ik het ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
[...]

maar OT:
je verwoord het heel goed "Het verschil is dat het wegwaaien van plantmateriaal een effect is van de omgeving, maar het blazen van materiaal jouw erf op is mogelijk moedwillig."

gezien de onvrede bij de buren en o.a. het opdringen van zaken en ( om even een beeld te schetsen ) niet op afstand perongeluk maar echt de tuin in blazen ben ik bang dat het eerder moedwillig is.
als dat zo is is de kans ook groter ( en dan baseer ik mij niet eens op ervaringen uit het verleden die het moedwillige alleen maar ondersteunen ) dat er samen uit komen een probleem zou kunnen gaan worden.

omdat ik dit graag wilde voorkomen opende ik dit topic zodat ik van alle kanten dus zowel juridisch als ook ervaringen van andere mijzelf een beetje kan inlezen en me goed voor te bereiden.
een goede tip is bijvoorbeeld dat iemand aangaf om te vragen het op een hoop te blazen en dan kan ik het weer opruimen.
ook de vraag of hij zou willen zuigen in plaats van blazen.
dingen waar ik in eerste instantie niet aan heb gedacht. |:(
Tja, wanneer ik lees over de houding van je buren denk ik dat er weinig "te winnen" is. Wanneer zij zich storen aan iets ongecontroleerds als groen dat hun oprit op waait, dan is de kans aanzienlijk dat ze wel een andere stok gaan zoeken om mee te slaan nadat dit probleem opgelost is.
Dat de buur soms dagelijks met de bladblazer in de weer is is ook een indicatie dat ze erg rigide in hun denken staan.

Vragen als "Zou je die dingen op een hoop kunnen blazen zodat ik ze op kan ruimen" en "kan die blazer van jou ook zuigen" zijn zachte manieren om aan te geven dat je het niet met het gedrag eens bent. Hun reactie daarop is redelijk bepalend voor het vervolg.

Persoonlijk denk ik dat "let it go" toch je beste vervolgstrategie gaat zijn (nadat je gevraagd hebt of hij ook kan zuigen... de bladblazer dan). Kwa recht ga je denk ik niet veel winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-08 09:02
WEBGAMING schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:19:

Hou toch op zeg.

Dus als er naalden van een conifeer van je buren in je tuin/oprit vallen (wat je juridisch gewoon hebt te accepteren) mag je met all means necessary je eigen probleem oplossen?
Als het klopt wat TS zegt, en hij krijgt dus inderdaad onkruid in zijn tuin door de buur, is het normaal dat hij vraagt naar een redelijke oplossing. Je moet gewoon volgens de regels een conifeer in je tuin kunnen hebben zonder dat een buur onkruid je tuin in blaast.

Biedt een redelijke oplossing aan. Geef desnoods aan dat je zelf de naalden bij hem komt weghalen. Als hij niet wil meedenken is hij de asociaal en zou ik gewoon de boel gewoon weer terug blazen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
@Maxwp hoe blazen jullie sowieso die naalden geen en weer? Je zegt dat er een schutting is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
BertVK schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:04:
[...]

Dus als er naalden van een conifeer van je buren in je tuin/oprit vallen (wat je juridisch gewoon hebt te accepteren) mag je met all means necessary je eigen probleem oplossen?
Als het klopt wat TS zegt, en hij krijgt dus inderdaad onkruid in zijn tuin door de buur, is het normaal dat hij vraagt naar een redelijke oplossing. Je moet gewoon volgens de regels een conifeer in je tuin kunnen hebben zonder dat een buur onkruid je tuin in blaast.

Biedt een redelijke oplossing aan. Geef desnoods aan dat je zelf de naalden bij hem komt weghalen. Als hij niet wil meedenken is hij de asociaal en zou ik gewoon de boel gewoon weer terug blazen
Hoe kan het nou zo zijn dat de coniferen in zijn eigen tuin niet voor de naalden en rommel zorgt, maar door het terugblazen ontstaat er ineens wel een hoop rommel en onkruid?

Nee, het komt niet van de bron, het komt uit de tuin van de buren! 8)7 (wat overigens ook gewoon rommel is die bij TS uit de tuin komt)

Daar zit toch gewoon helemaal geen logica in?

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 02-07-2023 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
42erik schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:25:
@Maxwp hoe blazen jullie sowieso die naalden geen en weer? Je zegt dat er een schutting is...
staat ergens anders staat er los van is een voorbeeld wat ik aangeeft hoe men bij ons dingen eist zodat het erbij hun beter uit ziet.
daarom ben ik ook bang dat e niet veel te praten valt helaas maar hoop op het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
WEBGAMING schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:34:
[...]

Hoe kan het nou zo zijn dat de coniferen in zijn eigen tuin niet voor de naalden en rommel zorgt, maar door het terugblazen ontstaat er ineens wel een hoop rommel en onkruid?

Nee, het komt niet van de bron, het komt uit de tuin van de buren! 8)7 (wat overigens ook gewoon rommel is die bij TS uit de tuin komt)

Daar zit toch gewoon helemaal geen logica in?
in dat deel komen geen naalden deze worden er in geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
BertVK schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:04:
[...]

ja zo zie ik het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Maxwp schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:49:
[...]

staat ergens anders staat er los van is een voorbeeld wat ik aangeeft hoe men bij ons dingen eist zodat het erbij hun beter uit ziet.
daarom ben ik ook bang dat e niet veel te praten valt helaas maar hoop op het beste
Dan zetten jullie toch gewoon daar ook een schutting neer. Kunnen jouw naalden moeilijker zijn tuin inwaaien en zal hij niet meer terugblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
42erik schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:36:
[...]

Dan zetten jullie toch gewoon daar ook een schutting neer. Kunnen jouw naalden moeilijker zijn tuin inwaaien en zal hij niet meer terugblazen
je kent de situatie niet maar dat zou de zaak zeker laten imploderen haha
we hebben het de hele tijd over een stoep en oprit deze zou daar dan middenop moeten komen staan
opzich geen probleem want hun kant en onze kant maar dat zou betekenen dat hun minder makkelijk uit kunnen rijden dat zullen ze hoe dan ook niet goed op gaan vatten.

voor de duidelijkheid ieder zijn oprit is breed genoeg voor een ieder het is niet zo dat men gebruik moet maken van een gedeelde of elkaars oprit.
maar ze maken nu al gebruik van ons deel om vaak te parkeren incl visite ( en de auto te laten staan zodat wij er niet uit kunnen en ik weer moet gaan aanbellen of bellen of achterom roepen om zelf eruit te kunnen over eigen grond )
dus tja nee niet echt een optie om zaken te escaleren
ze zijn inmiddels zo gewend dat bijna te zien als hun extra brede oprit dat ik niet denk dat een schutting daar neerzetten een optie is welke zal worden gewaardeerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Maxwp op 02-07-2023 18:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:06
sloop die coniferen eruit. buurman blij, jij blij. zet laurier ofzo neer, ook wintergroen maar laat geen blad vallen zowat. hoeft buurman zich niet meer te ergeren en jij niet meer te vegen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 14:37
Gaat weer alle kanten op :)

Ik vraag me af of je überhaupt je tuinafval (want dat is het in feite) je tuin uit mag blazen, danwel naar de buren, danwel de straat op. Blad dat valt in je tuin heb je het mee te doen. Zelfde met vuurwerkresten: die gooi je met nieuwjaarsdag toch ook niet over de schutting?

Ik zou m'n oprit vegen, en als de buur daar een dag later z'n zooi overheen blaast, eens aanspreken. Zo van: "Hey, heb ik net m'n oprit geveegd, blaas jij alles uit je tuin erop?" Dan krijg je natuurlijk de discussie over "jouw" naalden, en kun jij het hebben over "hun" bladeren. Misschien een moment om uit te leggen dat wat in je tuin valt, op dat moment bij jou hoort, en het niet de bedoeling is het je tuin uit te blazen (welke kant op dan ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
Zwartoog schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:24:
Gaat weer alle kanten op :)

Ik vraag me af of je überhaupt je tuinafval (want dat is het in feite) je tuin uit mag blazen, danwel naar de buren, danwel de straat op. Blad dat valt in je tuin heb je het mee te doen. Zelfde met vuurwerkresten: die gooi je met nieuwjaarsdag toch ook niet over de schutting?

Ik zou m'n oprit vegen, en als de buur daar een dag later z'n zooi overheen blaast, eens aanspreken. Zo van: "Hey, heb ik net m'n oprit geveegd, blaas jij alles uit je tuin erop?" Dan krijg je natuurlijk de discussie over "jouw" naalden, en kun jij het hebben over "hun" bladeren. Misschien een moment om uit te leggen dat wat in je tuin valt, op dat moment bij jou hoort, en het niet de bedoeling is het je tuin uit te blazen (welke kant op dan ook).
op zich gaat het niet alle kanten op
je hebt reacties zoals de jouwe en........ :) zijn maar 2 kanten als je het zo bekijkt.
bedankt voor je bijdrage ben het er wel mee eens

[ Voor 3% gewijzigd door Maxwp op 03-07-2023 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 27-09 18:27

joker1977

Tweakert

Maxwp schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:03:
[...]

je kent de situatie niet maar dat zou de zaak zeker laten imploderen haha
we hebben het de hele tijd over een stoep en oprit deze zou daar dan middenop moeten komen staan
opzich geen probleem want hun kant en onze kant maar dat zou betekenen dat hun minder makkelijk uit kunnen rijden dat zullen ze hoe dan ook niet goed op gaan vatten.

voor de duidelijkheid ieder zijn oprit is breed genoeg voor een ieder het is niet zo dat men gebruik moet maken van een gedeelde of elkaars oprit.
maar ze maken nu al gebruik van ons deel om vaak te parkeren incl visite ( en de auto te laten staan zodat wij er niet uit kunnen en ik weer moet gaan aanbellen of bellen of achterom roepen om zelf eruit te kunnen over eigen grond )
dus tja nee niet echt een optie om zaken te escaleren
ze zijn inmiddels zo gewend dat bijna te zien als hun extra brede oprit dat ik niet denk dat een schutting daar neerzetten een optie is welke zal worden gewaardeerd.
Uit je reactie lees ik een beetje tussen de regels door dat er wat meer speelt dan frustratie over de coniferen-naalden speelt.

Ik krijg, maar corrigeer me als ik het verkeerd interpreteer, sterk het gevoel dat je je ergert/irriteert aan het vrijpostige en soms brutale, enigszins asociale, wereldvreemde en vervelende gedrag van de buurman en zijn gasten.

Maar je weet niet zo goed wat je daaraan kunt doen zonder de relatie (verder) te verpesten en mist de assertiviteit en peoples-skills om daarin een verandering bij de buurman te bewerkstelligen. Klopt dat een beetje?

Mijn advies zou zijn om in een gesprek het toch iets breder te trekken dan enkel die coniferen-naalden, want dat lijkt meer een stok om mee te slaan in plaats van een constructieve bijdrage te kunnen zijn om een wat betere relatie te krijgen.

Het zou te ver gaan om op een forum je te vertellen hoe je dat moet aanpakken, zeker zonder de situatie en jullie bestaande relatie verder te kennen, maar er is misschien een naaste kennis/vriend/familielid die je daarin wat meer tips kan geven ? Ik zou willen proberen de buurt te verdelen in een "jouw kamp" vs. "zijn kamp" - dat geeft op termijn alleen maar ellende en frustratie.

Een goed gesprek waarin je niet meteen de confrontatie zoekt maar probeert jouw kant te belichten en wat ergernissen (over en weer, ongetwijfeld!) te bespreken zou een heel eind gaan. Daar moet je dan wel open en ongewapend in gaan, zonder verdere vooroordelen. De gedachte dat hij zo flexibel als een lantaarnpaal is, is daarin een dodelijke aanname. Dat weet je pas als je zo'n gesprek open aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
inmiddels overleg geweest maar ze gaan deze week op vakantie dus kome er daarna op terug
ook zal de komende weken niks worden geblazen uiteraard dan, kan ik het ook even overdenken en hun ook

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:01
Volgens mij waren de feiten in je openingspost al helder.

Jouw boom staat rechtsgeldig.
Overhangende takken mogen/moeten afgezaagd worden op verzoek.
De buurman moet gewoon de rommel van jouw boom op zijn perceel zelf opruimen.
Die rommel naar jouw perceel blazen mag niet en is ook vrij arrogant.

Waar moet je buurman nu over nadenken?

Succes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:18
Maxwp schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 22:12:
inmiddels overleg geweest maar ze gaan deze week op vakantie dus kome er daarna op terug
ook zal de komende weken niks worden geblazen uiteraard dan, kan ik het ook even overdenken en hun ook
Als geste en om het vriendelijk te houden, zou ik hun oprit, vlak voor ze thuiskomen, goed schoonvegen. Dan komen ze niet thuis van vakantie met het zicht op een berg naalden en direct slechte zin...
Misschien dat de vakantie hun sowieso wat milder stemt (dat ze daar denken, waar maken we ons ook druk om). Dan wil je dat ze dat humeur vasthouden als ze thuiskomen (en niet denken, oh ja, daar maakten we ons druk om).
Al werkt het helaas niet zo, maar het is dan in ieder geval een goede burendienst van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Draakje5 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 22:27:
Volgens mij waren de feiten in je openingspost al helder.

Jouw boom staat rechtsgeldig.
Overhangende takken mogen/moeten afgezaagd worden op verzoek.
De buurman moet gewoon de rommel van jouw boom op zijn perceel zelf opruimen.
Die rommel naar jouw perceel blazen mag niet en is ook vrij arrogant.

Waar moet je buurman nu over nadenken?

Succes.
ja eigenlijk wel he
het verwonderde me dan ook de vele opmerkingen die dat anders zagen.
was benieuwd naar wat andere hun ervaringen waren en eventuele tips omdat ik vreesde dat we er toch niet uit zouden komen en zo andere opties die ik niet had overwogen etc.

ik denk dat hij moet nadenken over of hij niet meer in onze tuin blaast? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
*knip*
Ik had het terug geblazen tot op de laatste korrel. Alles wat in mijn tuin terecht zou komen zou gewoon rechtstreeks terug gaan.
(en nee, normaal zou wat rommel echt geen probleem zijn, maar als de buurman komt klagen over de rotzooi die uit hun eigen tuin komt? Dan gaat alles gewoon rechtstreeks terug)

*knip*

We maken het niet persoonlijk en aanvallend.

[ Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 12-07-2023 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:36
WEBGAMING schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:23:
Zagen? Mijn mening is niet veranderd hoor. Denk je dat je ons overtuigd hebt? :D

Je mag blij zijn dat ik niet naast je woon. Ik had het terug geblazen tot op de laatste korrel. Alles wat in mijn tuin terecht zou komen zou gewoon rechtstreeks terug gaan.
(en nee, normaal zou wat rommel echt geen probleem zijn, maar als de buurman komt klagen over de rotzooi die uit hun eigen tuin komt? Dan gaat alles gewoon rechtstreeks terug)

Laat het maar voor de rechter komen, veel succes. ;w

Ben je nou gewoon aan het trollen? Ik snap echt niet hoe je denkt dat je in je recht staat.
Je blaast dan toch ook gewoon alle andere rommel zijn tuin in die op de oprit is gevallen? Vind dat vrij asociaal eigenlijk.

Als de TS, zoals hij zelf aangeeft, inderdaad af en toe ook een deel van de oprit van de buurman meeneemt dan vind ik dat meer als voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Nopheros schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:31:
[...]

Je blaast dan toch ook gewoon alle andere rommel zijn tuin in die op de oprit is gevallen? Vind dat vrij asociaal eigenlijk.

Als de TS, zoals hij zelf aangeeft, inderdaad af en toe ook een deel van de oprit van de buurman meeneemt dan vind ik dat meer als voldoende.
Tja, dat is dan niet anders. Hadden ze hun mond dicht moeten houden.

Ik vind de TS vrij asociaal.

En ja, ik weet dat ik dan ook wat asociaal ben, en dat kan ik in zo'n situatie ook zeker wel eens zijn. Soms moet je vuur met vuur bestrijden.

[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 11-07-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Maxwp schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:40:
[...]

Is al eens bij de rijdende rechter geweest, als bladeren van jouw boom in hun tuin vallen is dat hun probleem/afval.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 07:28
Buurman is zich er wellicht niet bewust van. Vorig jaar door een wijkbewoner gewezen op mijn rij gedrag. Ik had een nieuwe auto met andere stuurhandeling dan ik was gewend. Hierdoor pakte ik op zijn hoek van de straat een stukje stoep mee tijdens insturen. Nooit bewust van geweest, tot buurman er mij op wees. Daarna bewust niet meer voorgekomen. Je moet elkaar gewoon kunnen aanspreken. Als het maar netjes gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:30
Leg dit voor aan je buren maar hoor hem ook uit. Leen eventueel die bladblazer en doe zijn voortuin en die van jou ook meteen. Leg hem uit dat je al die troep in je tuin krijgt door die bladblazer en denk mee hoe hij het wel kan schoonmaken.
Het is begrijpelijk dat die buren de naalden mogelijk irritant vinden. Ookal sta je keihard in je recht.

Mijn buurman vroeg laats of hij zijn boom moest snoeien/inkorten omdat het misschien zonlicht afnam in mijn tuin. Nou was dit geen probleem, maar het gebaar is goed.

Uit eigen initiatief haal ik ook wel eens al het onkruid weg in de steeg van al mijn buren hier. Of als er sneeuw ligt meteen hun stoep ook schoonvegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat een belachelijke adviezen hier zeg, mensen die willen dat TS schade aanricht aan zijn eigen eigendommen (coniferen eruit) tot overlast veroorzaken bij de buren (terugblazen)..

Lijkt mij een hele simpele casus; zolang de coniferen geplaatst staan conform de lokale wet/regelgeving kan de buurman niet klagen over enig afval dat eraf komt. Buurman mag wel takken die over zijn tuin hangen snoeien (of jou toegang tot zijn terrein geven om dat te doen).

Buurman mag zijn eigen oprit blazen, maar hij mag niet afval jouw oprit op blazen. Buurman denkt waarschijnlijk jou te helpen door ook jouw oprit dan maar meteen even te blazen.

Ik zou gewoon een 6-pack bier halen, aanbellen bij de buurman, en het een keer hebben over de naalden. Aangeven dat je het niet fijn vindt dat het allemaal jouw oprit op komt, maar dat je wel begrip hebt voor dat hij zijn oprit schoon wil houden.
Het beste dat jullie hier beiden uit komen is dat je afspreekt dat hij het bij zijn oprit houdt en probeert om zo min mogelijk jouw kant op te blazen. De andere buur heeft hier verder weinig mee te maken, dus die zou ik ook niet noemen. Mocht je toevallig een aanhanger hebben kun je nog aanbieden dat je om de maand een keer met 'm alle zooi inlaadt en naar de milieustraat brengt, maar dat gaat jouw plicht al voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Maxwp schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:17:
[...]

ja eigenlijk wel he
het verwonderde me dan ook de vele opmerkingen die dat anders zagen.
was benieuwd naar wat andere hun ervaringen waren en eventuele tips omdat ik vreesde dat we er toch niet uit zouden komen en zo andere opties die ik niet had overwogen etc.

ik denk dat hij moet nadenken over of hij niet meer in onze tuin blaast? :P
Om ook een ervaring te delen; onze achterburen hebben bomen met nogal wat snoeiafval. Hele mooie scheiding, staat te dicht op de erfscheiding maar in de zomer is het wel fijn dat je minder doorkijk hebt.
Een keer per jaar worden die dingen gesnoeid, en dan landt er een hoop snoeiafval in onze tuin. Als ze gaan snoeien en wij zitten toevallig ook in de tuin dan mogen we het teruggooien.
Afgelopen snoeiperiode waren we er niet op die dag, dus is het blijven liggen, en hebben wij het gewoon opgeruimd.

Het maakt me niet eens uit of ze juridisch gezien meer zouden moeten doen, ook niet als er wat blijft liggen. We moeten zelf toch ook een keer rijden met snoeiafval dus dan nemen we wat er nog ligt gewoon mee.
Ik heb liever dat ik mijn buren nog aan kan kijken als ik ze op straat tegen kom dan dat ik zo belachelijk ga doen als sommige mensen in dit topic adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lumics schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:48:
Buurman is zich er wellicht niet bewust van. Vorig jaar door een wijkbewoner gewezen op mijn rij gedrag. Ik had een nieuwe auto met andere stuurhandeling dan ik was gewend. Hierdoor pakte ik op zijn hoek van de straat een stukje stoep mee tijdens insturen. Nooit bewust van geweest, tot buurman er mij op wees. Daarna bewust niet meer voorgekomen. Je moet elkaar gewoon kunnen aanspreken. Als het maar netjes gebeurt.
Een stuk van zijn oprit ofzo? Dat is toch niet zo boeiend? Ik doe dat ook bij de buren, de buren zelf hebben geen auto, maar hun kinderen doen dat ook bij ons.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wow, ik had niet verwacht dat een topic over wat naalden en bladeren die op een oprit terecht komen zo lang zou blijven bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De meeste bladblazers kunnen ook zuigen toch? Lijkt me een oplossing, sommige kunnen nog bladeren verpulveren maar met naalden is dat niet nodig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 17:11

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Er is een redelijk simpele oplossing denk ik.

- boom blijft, lees ik.
- dialoog is moeilijk
- buur blijft blazen (wilt niet zuigen?)

Dan zet je op 10cm uit de erfscheiding een schutting neer van 80cm hoog. Dan wel een gevlochten, die dicht is. Dat komen de bladeren en naalden niet zomaar doorheen.

Optioneel: Vertel de buurman dat als hij evt te weinig ruimte in zijn groenbak heeft, ook de jouwe mag vullen vlak voor het wordt opgehaald; is hij ook van alles af zonder het op straat of in jouw tuin te blazen

Mocht hij alsnog alles over de schutting mikken, is het voor jou en kleinigheid om het te verzamelen in jouw container, dan zal het ongetwijfeld bij elkaar liggen.
Als je daar dan toch de rijdende rechter voor laat komen, heb je gelijk een nog iets steviger positie.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een lang topic over zo simpel onderwerp, ik las dat de buurman momenteel op vakantie is dus dat geeft een uitstekende gelegenheid om alle naalden die je maar kan opsparen door zijn brievenbus naar binnen te blazen, en bij terugkomt kan je het beste jouw auto op zijn parkeerplek zetten. Je zal zien dat dit enige ontsteltenis bij je buurman kan bewerkstelligen maar het zet wel lekker de toon, en de meeste mensen zijn redelijk op hun hoede met mensen die onberekenbaar zijn, dus dat kan zeker in je voordeel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Begur
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Hoe langer het topic, hoe schizofrener de aangedragen oplossingen worden, deze laatste dingt zeker mee naar het hoogste cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Begur schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 00:26:
Hoe langer het topic, hoe schizofrener de aangedragen oplossingen worden, deze laatste dingt zeker mee naar het hoogste cijfer.
Asociaal, antisociaal, psychotisch, sociopathisch, het kan allemaal. Een van de weinige dingen die niet van toepassing is, is schizofrenie. Dat is echt iets heel anders.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 12-07-2023 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:59

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het meeste is onderhand wel gezegd, ik doe het topic op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.