raar ongelukje

Pagina: 1
Acties:

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Topicstarter
Ok, ik zat hier dus tijdens de les een beetje achter de computer te klooien totdat iemand besloot (hij zit in een zo'n electriche rolstoel) om ff heel hard naar voren te rijden, de tafel met compu enal mee te sleuren, en 5 meter verder tegen de muur aan te beuken. Ok, zag er dus wel wazig uit. Alles stond nog op de tafel enzo maar toen de compu weer werd aangezet begon ie 4 keer het geheugen te tellen (esc en del werkte niet) en tijdens dat begon ie de heletijd de tikken (zoals een oude compu wel eens doet bij het geheugen tellen). Daarna ging ie wel verder maar wou windows 2000 niet opstarten

Daarna kwam er een of andere miep aan die de compu openschroefte en alles begon aan te drukken, en ook het geheugen er even uit haalde enzo.
Toen de compu daarna weer werd aangezet gaf ie geen beeld maar wel steeds heel regelmatig een piep. Dat piep gedoe heb ik al tig keer eerder voorbij zien komen maar wat betekent het ookal weer?? en waaraan zou het kunnen liggen??

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Simpel!, de comp is kapot...

Verwijderd

Om wat voor piep gaat het, een lange of korte of meerdere achter elkaar

• Sir_Joachim

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 14:24 schreef Tordek het volgende:
ja, zou me niets verbazen, ging namelijk wel aardig hard :) maar het punt is dat het eerst nog wel deed, dus ik dnek eerder dat er iets los zit of dat 1 onderdeel de geest heeft gegeven

Verwijderd

Beeldplankie?

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 14:24 schreef Tordek het volgende:
Lekker nuttige bijdrage.

• Sir_Joachim

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 14:28 schreef socket het volgende:
Om wat voor piep gaat het, een lange of korte of meerdere achter elkaar
zoiets als BEEP 2 seconden niks BEEP 2 seconden niks etc.

Verwijderd

Ik denk niet de beeldplank, want dan zou ie toch niet beginnen met geheugen te tellen??

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

wat leuk :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

waarschijnlijk heeft je videokaart een opdonder gehad en anders in je moederbord waarschijnlijk kapot.
probeer eens een andere videokaart.

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

das iets voor de sysbeheerder als je op school zit.
Misschien is de proc losgeschoten of het mem

en dat kan!! heb ik wel is meegemaakt

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

enneh prop de cpu ens opnieuw in zijn voetje

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:28

Mike78

Always

Ik denk de videokaart die niet goed zit.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

/flauwegrappenmodus
Ik zou die gast in die rolstoel ff een bekeuring geven :)
Gevaarlijk rijgedrag, en poging tot moord :P

/normale modes ( ehh jah :P )

Gewoon ff pc nakijken op dingen die misschien zijn losgeschoten, als er windows2000 opstaat issie vast best nieuwe en zit er vast wel garantie op!

Suc-6

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 14:34 schreef Mike78 het volgende:
Ik denk de videokaart die niet goed zit.
nee niet de videokaart dan geeft ie zo'n error:
biep ... biepbiep

Verwijderd

Als ik m'n RAM er uit trek gaat het van:

pieeeeeeeeeeep ......... pieeeeeeeeeeeeep .......... pieeeeeeeeeeeeeep. Dus met lange tussenpauzes.

Dat zou betekenen dat je RAM niet lekekr meer zit of is.

Maarja .. die codes zijn voor elke BIOS-fabrikant anders.
Zoek op welke bios op je mobo zit en google de codes er bij :)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Druk eens alles aan wat normaal los kan....

Dus CPU, BIOS, Geheugen, Alle kaarten, IDE, SCSI(?) etc...

Dat wil wel eens helpen helemaal na een schok.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Ik DENK persoonlijk dat het de HD zou kunnen zijn. Anders zou de BIOS het toch wel merken? Dan werkt heel het printplaatgeval van de schijf nog, maar is de schijf zelf of de naald of wat anders gewoon een beetje gefokt geraakt. Zou zeggen, schroef hem dicht en doe netalsof er nix is gebeurd. Krijg je helemaal geen gepoep.

• Sir_Joachim

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Topicstarter
ok, ik hen de processor aangedrukt, niks.
Daarna het geheugen in de 2e bank gedrukt, en toen deed ie het dus weer met veel getik en wou die win2000 nog steeds niet opstarten. Dus toen de bios handmatig gereset maar dat hielp ok niks..

nouwja, jammer dan, gewoon geen rolstoelen toelaten :P

Verwijderd

Komt die tik uit de speaker of uit je HD?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Wat voor mobo gaat het om dan? Dan kunnen we misschien uitzoeken welke biep wat betekend :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Sir_Joachim

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Topicstarter
ach, het blijft maar een compu van deze school dus boeit niet veel... :) was wel ff leuk om er mee te klooien, morgen misschien ff dat hele ding uitelkaar halen.

<hoop mode>
en als ze hem de asbak willen gaan flikkeren heb ik nog wat leuks :7
</hoop mode>

• Robin
  • Niet online
[zwaar off-topic]
Op maandag 03 september 2001 14:41 schreef HlpDsK het volgende:
Zoek op welke bios op je mobo zit en google de codes er bij :)
Volgens mij heeft HlpDsk een nieuw werkwoord ontdekt: Googlen :)

ik google,
jij googlet
hij/zij googlet
wij googlen
:) :)

[/zwaar off-topic]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 03 september 2001 14:49 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Ik DENK persoonlijk dat het de HD zou kunnen zijn. Anders zou de BIOS het toch wel merken? Dan werkt heel het printplaatgeval van de schijf nog, maar is de schijf zelf of de naald of wat anders gewoon een beetje gefokt geraakt. Zou zeggen, schroef hem dicht en doe netalsof er nix is gebeurd. Krijg je helemaal geen gepoep.
van mij apart breek je die hd HD door midden de pc start heus wel op hoor alleen je krijgt dan een HD failure

--------------------------------------------------------
jaag er een ene scandisk over heen
maybe een headcrash? bad sectors
vandaar meschien dat i nie w2k nie laad

Verwijderd

Ik denk dat het betekent, dat iemand straks zijn elektrische rolstoel mag verkopen om een pctje te vergoeden!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op maandag 03 september 2001 14:29 schreef HlpDsK het volgende:
Lekker nuttige bijdrage.
back at ya

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 16:01
Heb je er een filmpje van :P

Hoop niet dat je nu een tijd niet kan werken omdat iemand anders je pc heeft gesloopt, gewoon zijn pc jatten... en die kapotte aan hem geven..

en uhm, wiggen maken, onder de wielen van die rolstoel doen, kannie niet veel kwaads meer doen :)

• Aesculapius
  • Laatst online: 17-08 19:13
Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. Bij mij is een keer de bliksem ingeslagen. De computer werkte wel nog, maar sindsdien gaat hij bij het opstarten het geheugen héééél langzaam tellen. (nou niet echt langzaam, maar bij 384 mb duurt dat zo lang). Ik heb alles al eens eruit getrokken, de quickstart mode in de bios tig keer aangevinkt, maar dit wil hij kennelijk niet onthouden. De spanning van het CMOS batterijtje was wel 2.9 (da's toch goed ofnie?)
Ik kan verder niks verzinnen wat het zou kunnen zijn, maar het is hoogst irritant |:(

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 12:20 schreef Aesculapius het volgende:
Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. Bij mij is een keer de bliksem ingeslagen.
Na blikseminslag een schadeexpert erbij halen en pc laten afkeuren... van het vezekeringsgeld een nieuwe kopen...
vaak gezien dat een pc de klap overleeft en vervolgens na een aantal maanden compleet de geest geeft.. niet dat ik je ongerust wil maken maar pas daar mee op...

om ff terug te komen op het topic.

je geheugen is dood...lange enkel piep is je geheugen..
die codes zijn allemaal het zelfde...
zal die miep wel gedaan hebben met een statisch handje..
maar na die klap kan er best veeeeel meer kapot zijn...

suc6..

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 12:20 schreef Aesculapius het volgende:
Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. Bij mij is een keer de bliksem ingeslagen. De computer werkte wel nog, maar sindsdien gaat hij bij het opstarten het geheugen héééél langzaam tellen. (nou niet echt langzaam, maar bij 384 mb duurt dat zo lang). Ik heb alles al eens eruit getrokken, de quickstart mode in de bios tig keer aangevinkt, maar dit wil hij kennelijk niet onthouden. De spanning van het CMOS batterijtje was wel 2.9 (da's toch goed ofnie?)
Ik kan verder niks verzinnen wat het zou kunnen zijn, maar het is hoogst irritant |:(
Collega van mijn vader heeft dat een paar week geleden ook gehad en heeft de computer , tv, magnetron allemaal vergoed gekregen. Werkte niet meer maar repareren kon nog wel maar werd niet gedaan omdat het probleem produkten blijven.

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op maandag 03 september 2001 14:49 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Ik DENK persoonlijk dat het de HD zou kunnen zijn. Anders zou de BIOS het toch wel merken? Dan werkt heel het printplaatgeval van de schijf nog, maar is de schijf zelf of de naald of wat anders gewoon een beetje gefokt geraakt.
Das dus big time nonsense MR banaan. Hd die verrot is en dan gaat je PC lopen piepen.. nou.. de eerste keer moet ik nog meemaken..( ik heb het hier over een normale Thuis pc, niet een of andere bigtimebadassserver) Als je Hd verrot is (zeg een crash of some sort) dan hoor je dat aan je disk of zie je dat aan een melding die je bios geeft...

En een HD is geen platenspeler, dus daar hangt geen naald in...

Ik gooi het zelf op het geheugen. Lange piep met een kleinere tussenpoos duidt daar meestal wel op.

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• Aesculapius
  • Laatst online: 17-08 19:13
Op dinsdag 04 september 2001 12:40 schreef DRG het volgende:

[..]

Na blikseminslag een schadeexpert erbij halen en pc laten afkeuren... van het vezekeringsgeld een nieuwe kopen...
vaak gezien dat een pc de klap overleeft en vervolgens na een aantal maanden compleet de geest geeft.. niet dat ik je ongerust wil maken maar pas daar mee op...
Dat lijkt me toch moeilijk om vergoed te krijgen. De pc werkt immers nog goed en stabiel, alleen het feit dat de bios geen instellingen onthoudt lijkt me niet voldoende om een hele pc vergoed te krijgen :'(

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Pagina: 1