Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 22:27

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Mijn vraag

Voor m'n dochter ben ik al de hele ochten aan het pogen haar gegevens mbv d'r Google account over te zetten van haar oude Motorola One Macro naar d'r mieuwe mobiel; een Motorola Edge Lite 20.

Het hele process loopt prima, tot alle instellingen zijn ingevuld en het daadwerkelijke kopiëren begint.
Ik krijg dan de melding 'er ging iets fout, probeer opnieuw ', of indien bedraad 'sluit kabel weer aan'

Relevante software en hardware die ik gebruik

Motorola One Macro
Motorola Edge 20 lite met factory reset
Beide beheerd met Google Family link

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het Edge toestel al een paar keer opnieuw gereset.
Overzetten gegevens 2x bedraad en 2x draadloos geprobeerd.
Ook nieuwe toestel eerst ingesteld met d'r account, opdates (play store o.a.) gedaan en daarna proberen gegevens over te zetten. Maar dan vind het oude toestel het nieuwe niet (omdat deze al ingesteld staat met een account?).

Recent met dezelfde methode prima en vlot nieuwe mobieltjes in gebruik kunnen nemen, maar nu wil het niet lukken. Wie weet raad?

Beste antwoord (via Daytona op 03-07-2023 08:59)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Het kan wezen dat er een te groot verschil is in de Android versies onderling waardoor er bijvoorbeeld een rechten probleem ontstaat met de locaties van gegevensopslag.
Als beide toestellen volledig bijgewerkt zijn, en het niet via deze methode lukt, blijft er een andere oplossing over. Maak een backup, en zet die vervolgens terug op het nieuwe toestel.
https://www.belsimpel.nl/...tips-tricks/back-up-maken
Als dat wel goed gegaan is kun je op de oude telefoon de boel wissen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Het kan wezen dat er een te groot verschil is in de Android versies onderling waardoor er bijvoorbeeld een rechten probleem ontstaat met de locaties van gegevensopslag.
Als beide toestellen volledig bijgewerkt zijn, en het niet via deze methode lukt, blijft er een andere oplossing over. Maak een backup, en zet die vervolgens terug op het nieuwe toestel.
https://www.belsimpel.nl/...tips-tricks/back-up-maken
Als dat wel goed gegaan is kun je op de oude telefoon de boel wissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 22:27

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Duurde even, maar het is uiteindelijk gelukt de google backup van de oude mobiel terug te zetten