Suggesties voor simpele en goedkope VPS hosting in Nederland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exarnk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03 13:16
Beste mede-Tweakers,

Momenteel heb ik een aantal jaar een VPS via Contabo. Wanneer dit werkt is het prima in orde, echter heb ik soms last van packet loss of dat de VPS helemaal onbereikbaar is. De support van Contabo is enorm beroerd. Praktisch moet je gewoon afwachten tot het weer werkt.

Ik wil niet afwachten tot er een probleem optreed waar support niet uitkomt en alles stuk gaat, en dus is het tijd om eens verder te kijken.

Mijn eisen zijn vrij minimaal, het gaat om een DNS en Wordpress hosten. Vandaar dat 1 core, 1GB RAM en 20GB diskruimte wel ruim voldoende is. Ik wil wel per se dat de hosting in Nederland of Duitsland zit (zowel het bedrijf als de VPS zelf)

Iemand tips waar je dit kan vinden voor een geschikte prijs (ik betaal nu rond de 5 EUR per maand, dat is het uitgangspunt dan ook) ?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:22

jurroen

Security en privacy geek

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er is een reden dat je die tekst te zien krijgt bij het aanmaken van een nieuw vraag-topic. Dus, wat heb je zelf al gevonden of geprobeerd om je vraag te beantwoorden?

Update: overigens heeft Hetzner wat je zoekt. Een VPS die boven de specs uitkomt (CX11: 1 core, 2G RAM, 20G opslag voor 4,51/maand, CPX11: 2 cores, 2G RAM, 40G opslag voor 5,18/maand).

Waarom wil je een VPS in plaats van een webhostingpakket? En je weet dat je met een enkele nameserver een fragieler scenario creëert?

[ Voor 42% gewijzigd door jurroen op 01-07-2023 12:49 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:06
Ik heb hem bij https://etheron.nl/servers/vps en werkt perfect. Pasgeleden hadden ze een langdurende storing. Dat vonden ze vervelend en daarom boden ze een compensatie aan. Daar was niets over te klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exarnk
jurroen schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:16:
[...]

Er is een reden dat je die tekst te zien krijgt bij het aanmaken van een nieuw vraag-topic. Dus, wat heb je zelf al gevonden of geprobeerd om je vraag te beantwoorden?
Ik heb uiteraard zelf wat rondgegooglet, en er is een hoop aanbod. Vandaar dat ik in de breedste zin om tips vraag. Zo stond https://etheron.nl/servers/vps op mijn lijstje, echter lijken die vooral met gaming bezig te zijn en daar had ik initieel zo mijn vraagtekens bij. @king006 Fijn dat je reageerde!
[...]
Update: overigens heeft Hetzner wat je zoekt. Een VPS die boven de specs uitkomt (CX11: 1 core, 2G RAM, 20G opslag voor 4,51/maand, CPX11: 2 cores, 2G RAM, 40G opslag voor 5,18/maand).
Dank. Momenteel staat het volgende op de lijst:Iemand ervaringen met deze partijen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:06
Nee, de VPS bij Etheron kan je gewoon gebruiken voor alle doeleinde. Dat is geen enkel probleem ;-)
Werkt hier perfect. Nooit echt last van storing op 1x na en dat werd netjes opgelost door een compensatie zonder te hoeven vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:11
Je zou ook de free tier van Oracle Cloud kunnen proberen. https://www.oracle.com/cloud/free/

[ Voor 23% gewijzigd door oohh op 02-07-2023 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13
Je zou ook Contabo kunnen vragen of ze je over zetten naar een andere server (oid). Ik heb namelijk al jaren 1 a 2 vps bij contabo en rete stabiel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
[...]

Waarom wil je een VPS in plaats van een webhostingpakket? En je weet dat je met een enkele nameserver een fragieler scenario creëert?
Dit. 1 core en 2GB is niks om een MySQL server in te hosten en dan een wordpress website erop.

Ik zou eerder een webhostingpakketje bij een hoster als TransIP afnemen dan een VPS met 1 core en 2GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29
Dat je wil dat de servers in NL zit begrijp ik, maar waarom moet het bedrijf in NL zitten? Ik zou namelijk Digital Ocean aanraden in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exarnk
Bender schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:55:
Dat je wil dat de servers in NL zit begrijp ik, maar waarom moet het bedrijf in NL zitten? Ik zou namelijk Digital Ocean aanraden in jouw geval.
Ik heb meer vertrouwen in de regels omtrent privacy en security in NL dan daarbuiten (denk o.a. aan privacy meldplicht, de eisen van GDPR enzovoorts). Vandaar dat ik Duitsland ook prima vind, maar buiten de EU is sowieso een no-go voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29
exarnk schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:00:
[...]
Ik heb meer vertrouwen in de regels omtrent privacy en security in NL dan daarbuiten (denk o.a. aan privacy meldplicht, de eisen van GDPR enzovoorts). Vandaar dat ik Duitsland ook prima vind, maar buiten de EU is sowieso een no-go voor mij.
Dan moet je gaan kijken naar organisaties die ISO normeringen hebben.

Ik zou zelf niet meer vertrouwen hebben in een klein bedrijfje waar je een goedkoop VPSje afneemt dat die alles in orde heeft mbt privacy, gdpr, meldplicht (welke ook in je nadeel kan werken).

Deze hebben goedkope VPSjes
https://www.vimexx.nl/vps

Of je daar wil zitten... dat laat ik aan jou ..

[ Voor 7% gewijzigd door Bender op 03-07-2023 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost-7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-08-2023
De beste goedkope Nederlandse VPS hosting kun je wat mij betreft krijgen bij mijn.host (Unmanaged.XS - €5 p/m, CPU core 1, Opslag 10GB NVMe, RAM 2 GB, Dataverkeer 1 TB p/m).

Uitstekende tech stack + echte hosting experts die er werken.

Anders kun je kijken naar het Duitste Hetzner (zoals hier al genoemd).
Pagina: 1