Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hallo,

Vraag gaat over deze chromecast:
uitvoering: Google Chromecast met Google TV (HD) 8GB

Ik wil verbinden met een wifi-netwerk en naderhand netwerkinstellingen (IP, subnet, gateway) aanpassen. Is dit mogelijk met deze chromecast? Ik heb uitgebreid gegoogled, maar heb niks kunnen vinden. Wel heb ik gelezen dat het aanpassen van de DNS servers niet mogelijk is.

Beste antwoord (via DR!5EQ op 23-07-2023 08:43)

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 19:32
Bij het menu 'instellingen' ga je naar 'Netwerk en internet' daar selecteer je jouw ingestelde wifi netwerk en dan kies je uit het menu dat verschijnt bijna onderaan voor 'IP-instellingen'.

Die zal nu op DHCP staan, wanneer je deze wijzigt in Statisch dan kun je zelf een IP, Subnet en gateway invullen zoals je zelf wenst. (Inderdaad haalt het aanpassen van DNS niet direct uit tenzij via je router of iets dergelijks.)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@DR!5EQ je kunt zaken aanpassen: even uit mijn hoofd: het ip adres en de gateway wel
dns gebruikt de chromecast onderwater een hard gecodeerd adres voor (die zich dus niks aantrekt van de dns die via dhcp verkregen is). met dns filtering is daar wel iets aan te doen.

maar vaste ipadressen kan je beter via de dhcp server regelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 19:32
Bij het menu 'instellingen' ga je naar 'Netwerk en internet' daar selecteer je jouw ingestelde wifi netwerk en dan kies je uit het menu dat verschijnt bijna onderaan voor 'IP-instellingen'.

Die zal nu op DHCP staan, wanneer je deze wijzigt in Statisch dan kun je zelf een IP, Subnet en gateway invullen zoals je zelf wenst. (Inderdaad haalt het aanpassen van DNS niet direct uit tenzij via je router of iets dergelijks.)