Goedemorgen Tweakers!
Op basis van een eerder topic heb ik (eindelijk) de PC van mijn vrouw in elkaar geknutseld.
Vorig topic: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75601928
Na 4x 5 dagen uitstel van Megekko een vervangende kaart genomen (tegen bijbetaling) om toch maar verder te kunnen. De build ziet er nu als volgt uit:
Op dit moment blijft de DRAM led branden, wat zou moeten aangeven dat er iets mis is met de RAM.
Behalve kapotte RAM kan ik inmiddels niets meer verzinnen, maar toch even met medetweakers overleggen.
Wat ik al geprobeerd heb:
Moederbord handleiding geeft aan dat RAM in A2 en B2 moet, bij 2 sticks.
Ik heb geen DDR 5 sticks liggen, dus kan niet een swap doen (haar oude en mijn huidige computer draaien DDR4)
Als het nodig is haal ik vandaag nog even nieuwe RAM of een nieuw Moederbord, maar wil uitsluiten dat ik iets over het hoofd zie.
Op basis van een eerder topic heb ik (eindelijk) de PC van mijn vrouw in elkaar geknutseld.
Vorig topic: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75601928
Na 4x 5 dagen uitstel van Megekko een vervangende kaart genomen (tegen bijbetaling) om toch maar verder te kunnen. De build ziet er nu als volgt uit:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 229,69 | € 229,69 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 3X 12G OC | € 659,- | € 659,- |
1 | Behuizingen | DeepCool CC560 Zwart | € 48,45 | € 48,45 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,- | € 31,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 111,90 | € 111,90 |
1 | Voedingen | NZXT C650 Gold v2 | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 99,99 | € 99,99 |
Totaal | € 1.458,93 |
Op dit moment blijft de DRAM led branden, wat zou moeten aangeven dat er iets mis is met de RAM.
Behalve kapotte RAM kan ik inmiddels niets meer verzinnen, maar toch even met medetweakers overleggen.
Wat ik al geprobeerd heb:
Moederbord handleiding geeft aan dat RAM in A2 en B2 moet, bij 2 sticks.
- De twee combinaties hiervan geprobeerd.
- 1 stick in A1 (ook volgens handleiding)
- De twee combinaties in A1 en B2.
- De CPU opnieuw in zijn socket gedaan (hier was veel druk nodig om de socket dicht te doen.
Ik heb geen DDR 5 sticks liggen, dus kan niet een swap doen (haar oude en mijn huidige computer draaien DDR4)
Als het nodig is haal ik vandaag nog even nieuwe RAM of een nieuw Moederbord, maar wil uitsluiten dat ik iets over het hoofd zie.