Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenMoolhuizen
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 03-07-2023
Ik heb nu 1 jaar mijn 2e hands iphone xs. Ongeveer 2 maanden geleden heb ik bij een reparatiewinkel mijn accu laten vervangen, omdat batterijcapaciteit op 77% stond en de batterij snel leeg liep, nu heb ik vorige week ook mijn scherm laten vervangen, omdat die was gevallen. Daar was wat gedoe mee, maar hij doet het nu weer.
Maar nu kom ik er naar 2 dagen achter dat mijn accu nu weer veel sneller leegloopt, komt dit door het nieuwe scherm?
Of is er iets anders aan de hand??

Mvg,
Koen Moolhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:04
KoenMoolhuizen schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:28:
Ik heb nu 1 jaar mijn 2e hands iphone xs. Ongeveer 2 maanden geleden heb ik bij een reparatiewinkel mijn accu laten vervangen, omdat batterijcapaciteit op 77% stond en de batterij snel leeg liep, nu heb ik vorige week ook mijn scherm laten vervangen, omdat die was gevallen. Daar was wat gedoe mee, maar hij doet het nu weer.
Maar nu kom ik er naar 2 dagen achter dat mijn accu nu weer veel sneller leegloopt, komt dit door het nieuwe scherm?
Of is er iets anders aan de hand??

Mvg,
Koen Moolhuizen
Heb je alles door Apple laten repareren of door een handige Harry op de hoek met niet originele onderdelen? Bij het laatste is het vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenMoolhuizen
@danjan2411
Heb het door een winkel laten repareren met nieuwe officiele accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
KoenMoolhuizen schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:22:
Heb het door een winkel laten repareren met nieuwe officiele accu
Dat kan niet want Apple levert die accu's (nog) niet aan derden.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ook een keer mijn scherm laten vervangen door een handige harriewinkel met een origineel scherm.

De telefoon kon 6 maanden kater de prullenbak in, accu was zo goed als dood gegaan in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Kun je wat data delen over accugebruik die apps in settings-battery?

En zonder te weten hoe jij je telefoon gebruikt en met welke apps, is het heel lastig oordelen over wat er aan de hand is.

Je krijgt als het goed is bij het maken van de openingspost ook wat vragen die jou én ons helpen …

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenMoolhuizen
@Juup
Heb in iedergeval wel een nieuwe accu, dan is die dus niet origineel, maar kan ik er nu nog iets aand doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenMoolhuizen
@Boeryepes

Ik gebruik men telefoon vooral veel voor Social media (Snapchat, youtube, instagram, Whattsapp en tiktok) en voor spelletjes.
Hij geeft nu ook geen batterijcapaciteit meer aan, dus denk dat het een fake accu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
KoenMoolhuizen schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:45:
@Boeryepes

Ik gebruik men telefoon vooral veel voor Social media (Snapchat, youtube, instagram, Whattsapp en tiktok) en voor spelletjes.
Hij geeft nu ook geen batterijcapaciteit meer aan, dus denk dat het een fake accu is.
Daar heb je denk ik je antwoord … ik zou het verlies nemen en een afspraak maken bij Apple voor een officiële batterij.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:56
En dan zegt Apple waarschijnlijk, je scherm is niet origineel en daarom gaan we de accu niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenMoolhuizen
@Boeryepes

Is het nu nog slim om in een iphone xs te investeren, of kan ik beter nog even doorsparen en dan een nieuwe iphone kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:42
Het is een model uit 2018 waarvan de verwachtingen zijn dat deze nog tot september 2024 updates blijft krijgen. Of het slim is om daarin te investeren kan je het beste zelf bedenken... het is jouw geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:59:
Het is een model uit 2018 waarvan de verwachtingen zijn dat deze nog tot september 2024 updates blijft krijgen. Of het slim is om daarin te investeren kan je het beste zelf bedenken... het is jouw geld.
Precies dit dus.

Heb zelf nog een iPhone X en ben altijd zuinig op de batterij geweest (status 91%). Deze krijgt geen iOS17 meer dus wordt het nu tijd om na te denken over vervanging - maar de telefoon is nog 100% in orde (en 91% op de batterij).

Pagina: 1