Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hama900
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 00:32
Mijn vraag:

Ik heb een ESXi homeserver met daarin een RTX 4060 Ti en ik zie als ik op de server klik onder de hardware tab dat er staat nvidia corporation VGA compatible controller ipv mijn GPU naam.

Voor zover ik weet zijn er geen VIBs beschikbaar voor mijn kaart, of heb ik dat mis? Ik zou graag willen dat de kaart herkend wordt door de ESXi server.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI RTX 4060 Ti
Threadripper 3970x
MSI ROG Zenith II Extreme Alpha
256GB Ram
vSphere/ESXi 8.0u1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Rot zitten zoeken naar VIBs maar kan niets vinden helaas.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor passthrough maakt het niet uit of hij weet wat het is, want dan kijkt het systeem alleen naar het pci id. De vm doet de rest. Of kun je hem nu niet aan een vm geven omdat hij greyed out is?

Dan is het nog hopen dat de virtualisatie goed gaat werken, want Nvidia consumentenkaarten virtualiseren is en blijft een dingetje.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hama900
Hé Neliz, ben daar nog niet helemaal maar ik had indd eerder gelezen dat het niet uitmaakt of de ESXi/hypervisor de type GPU niet direct herkend.

Zal vandaag/morgen Horizon installeren en het dan testen, ben benieuwd of de driver binnen de VM de GPU dan herkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Hama900 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:00:
Hé Neliz, ben daar nog niet helemaal maar ik had indd eerder gelezen dat het niet uitmaakt of de ESXi/hypervisor de type GPU niet direct herkend.

Zal vandaag/morgen Horizon installeren en het dan testen, ben benieuwd of de driver binnen de VM de GPU dan herkend!
VMware ondersteunt deze kaart sowieso niet, dus je hebt de beste kans idd binnen een VM :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hama900
@nelizmastr Werkt indd als een zonnetje, vandaag mee zitten testen!