Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-07 05:17
Ik heb een abonnement op twee cloud diensten: Google Drive en Microsoft OneDrive.

Ik spiegel een Google Drive map op mijn bureaublad - waar ik dagelijks actief mee werk - en deze wordt dan automatisch gesynchroniseerd.

Nu wil ik Microsoft OneDrive gebruiken als soort van online 'back-up' voor de zojuist genoemde Google Drive map. Ik wil dus niet nog eens exact dezelfde map op mijn lokale laptop, maar ik wil een kopie hiervan op mijn online Microsoft OneDrive bewaren.

Hierbij duikt een probleem op. Het gaat om een map van in totaal 200 GB. Als ik grote onderdelen (+10 GB) naar de Microsoft OneDrive upload, dan hangt het uploadproces op een bepaald moment vast en moet ik opnieuw beginnen. Ik ben dus genoodzaakt om alles in stukjes van pakweg 5GB te uploaden. Is hier een alternatief voor of een manier waardoor het uploadproces niet dreigt vast te lopen?

Eenmalig kan ik dit wel doen per stukje van 5GB, maar het grootste probleem is dat ik dit proces élke maand zou willen herhalen om de kans op gegevensverlies tot een absoluut minimum te beperken.

Heeft iemand tips om dit tijdrovende proces te optimaliseren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:20
Wellicht je upload snelheid binnen OneDrive op een bepaalde snelheid zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wellicht is Backblaze beter geschikt voor je doel? Die pakt gewoon alles mee en hoef je verder niet meer naar om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellemdekker
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Gebruik je de OneDrive desktop client om de map te uploaden? Zo ja, misschien kun je dan beter Cyberduck proberen. Wellicht dat die geen problemen heeft met de uploads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Onedrive client kan bestanden aan tot 250GB en kan deze uploaden. Sowieso zou ik de client gebruiken zeker als je toch een abonnement hebt.
Verder backup/redirect van standaardmappen als Documenten/afbeeldingen en bureaublad instellen in de Onedrive client en dan gaat alles wat op je bureaublad staat al mee in de Onedrive sync.
Nu nog zorgen dat je dat in feite allemaal niet op je bureaublad zet, maar bijvoorbeeld in een map in Documenten.

Pro tip:
Plaats op je bureaublad niets behalve snelkoppelingen.. Die zijn altijd zo gesynchroniseerd als je nog eens van PC wisselt of herinstalleert. Een map met 200GB duurt een stuk langer
Wil je er snel heen vanaf je bureaublad? Plaats dan een snelkoppeling NAAR de map op het bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

akimosan schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:35:
Verder backup/redirect van standaardmappen als Documenten/afbeeldingen en bureaublad instellen in de Onedrive client en dan gaat alles wat op je bureaublad staat al mee in de Onedrive sync.
Met een sync ben je wel je back-up kwijt, want een sync is in dit geval tweeweg en dan heb je er als back-up niets meer aan. Bestand weg lokaal betekent ook bestand weg in de cloud. Ja oké je hebt wel wat retentie doorgaans, maar daar zou ik niet op vertrouwen.

Dan eerder iets als freefilesync periodiek een vergelijking laten doen en dan de verschillen uploaden naar de onedrive map.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

DimiDee schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:43:
Nu wil ik Microsoft OneDrive gebruiken als soort van online 'back-up' voor de zojuist genoemde Google Drive map.
Wat is je doel? Door een kopie te trekken naar je lokale werkplek heb je toch al een backup gemaakt van je Google drive? Welke SLA's levert Google, en wat mis je hierin?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1