Voice recorder voor bezige bijen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterRob1151
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 24-07-2023
Wie o wie kan mij op de juiste weg helpen?

Ik heb vaak ideeën, gedachten of acties die ik later uit moet voeren, die ik een paar tellen later vergeet of kwijt ben.. Soms niet belangrijk en soms juist belangrijk.. Waarschijnlijk wel herkenbaar voor de werkende mensen met jonge gezinnen die daarnaast ook nog hobby’s hebben..

Nu zoek ik een fysieke voice recorder om alles van mij af te kletsen en het later terug te luisteren.. Dan kan ik op een rustig moment de belangrijke zaken omzetten in de agenda of waar dan ook.

Voice recorders zijn er genoeg, maar wat ik niet kan vinden; 1 die de hele dag aan staat, in je broekzak past en met slechts 1 druk op de knop direct opneemt.. Wie o wie weet welk merk/type voice recorder dat wel kan??

(De meeste moet je opstarten.. na een ruime 5 tot 10 seconden kan je dan pas opnemen.. Dan ben ik vaak mijn gedachte alweer vergeten.. Ben snel afgeleid😅)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 22:58
Is je smartphone niet gewoon een optie? De meeste mensen hebben die altijd (opgeladen) bij zich. Vele appjes voor die kunnen opnemen of spraak naar tekst doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:36
Ook het eerste waar ik aan dacht inderdaad. Zet een widget op je lockscreen voor directe toegang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterRob1151
Ja, alleen bij een smartphone is het ook vaak: eerst de app openen en dan pas opnemen.. Bovendien, wanneer ik mijn smartphone pak, zie ik ook meldingen en berichten staan.. Zie die verleiding maar eens te weerstaan! Een fysiek apparaat lijkt mij toch fijner…

Ik denk aan de simpelheid van de wortel recorder van Judy Hopps in Zootopia (voor de Disney kenners onder ons😅) Zij gebruikt het in de eerste instantie ook als geheugensteuntje..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wi2X39Qx43YfDbWmHsUhrbblFAA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KfibTPT8IH5y11sL3qX5WKtv.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:50
Wat je zoekt is een spraakgestuurde dictafoon. Die begint direct met opnemen als je er tegen praat.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Er zijn menig voicerecorders die hier functionaliteit voor hebben. (Een smartphone met) een spraakassistent kan dit echter ook prima ("Hey google, make a note / maak een notitie"); misschien voldoet dit al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterRob1151
Ik denk dat ik er 1 heb gevonden!

https://www.coolblue.nl/p...2X-QeeEAQYBSABEgL02PD_BwE

[ Voor 64% gewijzigd door MeesterRob1151 op 01-07-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik zelf een app (Notion.so) en typ het dan even snel neer als een soort kladblok. Dit loop ik eens in de zoveel tijd door om het op te ruimen en ordenen.

Ik denk dat een voicerecorder best handig werkt, maar dan moet je het daarna toch nog uittypen en alles wat je ingesproken hebt luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ff bij de kringloop kijken naar zo'n ding met mini cassettebandjes, liggen er zat in de rommelbak en lekker nostalgisch. Maar die passen niet in je skinny broekzak, tenzij je ook de jaren '90 broek-met-van-die-zakken-aan-de-zijkant erbij koopt.
Maar serieus, een kladblok lost ook wel wat problemen op, werkt dat niet? Of je hardware knop op je mobiel instellen naar je voicerecorder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Je kunt ook een smartwatch of fitnesstracker met microfoon gebruiken. Notificaties e.d. kun je gewoon uitzetten (of zelfs helemaal niet verbinden met je telefoon) en bij vele modellen kun je een snelkoppeling maken naar de recorder functie. Dan hoef je ook niet steeds iets uit je broekzak te vissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trilliwilli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-05 13:27
Tascam en Zoom zijn bekende fabrikanten van handheld recorders. Kijk daar eens naar:
https://www.tascam.eu/en/category/mobile-recording

https://zoomcorp.com/en/de/handheld-recorders/

Met vriendelijke groet, William

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
Ik heb een zoom H1n rondzwerven. Werkt redelijk simpel maar biedt goede kwaliteit en nog best wel wat opties.
Pagina: 1