Ik kreeg de vraag om een game-pc samen te stellen en te bouwen voor een bekende.
Het is alweer even geleden dat ik zelf een PC in elkaar heb gezet daarom mijn vraag aan jullie even naar de gekozen componenten te kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (oudere FPS), surfen, mailen en af en toe wat foto's bewerken en films kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum is €1750,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding heb ik al besteld. Monitor (27 inch 1440p 165Hz), muis en toetsenbord zijn al aanwezig. Ook een Windows 11 pro licentie is al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wij kwamen zelf uit op onderstaande componenten. Deels vanwege de RGB verlichting.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB is een wens en eigenlijk ook het verticaal plaatsen van de videokaart maar ik geloof niet dat dit mogelijk is met de gekozen kast (of misschien toch met https://tweakers.net/pric...gpu-holder-kit-ver-2.html).
Ga je overklokken?
We houden de boel lekker standaard.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zie ik iets over het hoofd of ben ik er zo wel met de gekozen componenten?
Alvast bedankt voor jouw input
Het is alweer even geleden dat ik zelf een PC in elkaar heb gezet daarom mijn vraag aan jullie even naar de gekozen componenten te kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (oudere FPS), surfen, mailen en af en toe wat foto's bewerken en films kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum is €1750,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding heb ik al besteld. Monitor (27 inch 1440p 165Hz), muis en toetsenbord zijn al aanwezig. Ook een Windows 11 pro licentie is al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wij kwamen zelf uit op onderstaande componenten. Deels vanwege de RGB verlichting.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB is een wens en eigenlijk ook het verticaal plaatsen van de videokaart maar ik geloof niet dat dit mogelijk is met de gekozen kast (of misschien toch met https://tweakers.net/pric...gpu-holder-kit-ver-2.html).
Ga je overklokken?
We houden de boel lekker standaard.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zie ik iets over het hoofd of ben ik er zo wel met de gekozen componenten?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 249,70 | € 249,70 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Videokaarten | KFA2 GeForce RTX 4070 EX Gamer | € 668,- | € 668,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Pop XL Air RGB Black TG Clear | € 111,26 | € 111,26 |
| 1 | Waterkoeling | Fractal Design Lumen S28 v2 RGB | € 142,44 | € 142,44 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 111,90 | € 111,90 |
| 1 | Voedingen | ASUS ROG Strix 750W Gold | € 80,87 | € 80,87 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P5 Plus 2TB | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Overclocking | Arctic MX-4 Edition 2019 (4g) | € 3,92 | € 3,92 |
| Totaal | € 1.696,09 | |||
Alvast bedankt voor jouw input

/f/image/zWSGDYOMH4hSSduOH6XYpyn0.png?f=fotoalbum_large)