Goedenavond,
Even wat benodigde achtergrondinformatie: 6 jaar geleden zijn we gaan samenwonen in een leuk huis. Op het moment dat we hier kwamen wonen lag er al een glasvezelaansluiting tot in de meterkast. Leuk maar besloten om een abonnement bij Ziggo te pakken. Tot zo ver alles prima.
Vorig jaar eindelijk besloten om over te stappen naar glasvezel van T-Mobile, aanvraag gedaan en een paar dagen later stond de monteur voor de deur om alles aan te sluiten. Al snel kwam hij erachter dat er een probleem buitenshuis zat, Vermoedelijk een kabelbreuk, dezelfde dag kwam nog een monteur van een ander bedrijf om hier naar te kijken, maar die constateerde dat het verderop zat. Dat is goed mogelijk, de afstand van de voordeur naar het einde van de oprit is namelijk 11 meter.
Enkele dagen later stond een andere monteur, stenen eruit gehaald en al snel vonden ze inderdaad een kabelbreuk. Binnen een half uurtje was alles gemaakt, modem opnieuw aangesloten en kon eindelijk gaan genieten van mijn glasvezelinternet.
Tot vandaag, ruim een jaar later, ontvang ik een bericht van Sedgwick (blijkbaar namens KPN NetwerkNL) waarin het volgende staat:
Even wat benodigde achtergrondinformatie: 6 jaar geleden zijn we gaan samenwonen in een leuk huis. Op het moment dat we hier kwamen wonen lag er al een glasvezelaansluiting tot in de meterkast. Leuk maar besloten om een abonnement bij Ziggo te pakken. Tot zo ver alles prima.
Vorig jaar eindelijk besloten om over te stappen naar glasvezel van T-Mobile, aanvraag gedaan en een paar dagen later stond de monteur voor de deur om alles aan te sluiten. Al snel kwam hij erachter dat er een probleem buitenshuis zat, Vermoedelijk een kabelbreuk, dezelfde dag kwam nog een monteur van een ander bedrijf om hier naar te kijken, maar die constateerde dat het verderop zat. Dat is goed mogelijk, de afstand van de voordeur naar het einde van de oprit is namelijk 11 meter.
Enkele dagen later stond een andere monteur, stenen eruit gehaald en al snel vonden ze inderdaad een kabelbreuk. Binnen een half uurtje was alles gemaakt, modem opnieuw aangesloten en kon eindelijk gaan genieten van mijn glasvezelinternet.
Tot vandaag, ruim een jaar later, ontvang ik een bericht van Sedgwick (blijkbaar namens KPN NetwerkNL) waarin het volgende staat:
Niet heel onbelangrijk om te vermelden, de kabelbreuk is niet op mijn eigendom geconstateerd maar op het eigendom van de gemeente.Op 06-04-2022 werd een storing gemeld bij KPN NetwerkNL. Uit onderzoek is gebleken dat deze storing het gevolg was van een toegebrachte schade aan het netwerk van KPN NetwerkNL. Deze schade werd toegebracht tijdens werkzaamheden die door of in opdracht van uw bedrijf zijn uitgevoerd.
Namens KPN Netwerk stellen wij u derhalve aansprakelijk voor deze aan eigendommen van KPN NetwerkNL toegebrachte schade. Onderstaand treft u een overzicht van de vordering en de hieraan ten grondslag liggende herstel kosten.
Totaal te voldoen: € 513,05
- Er is geen enkel onderzoek gedaan aan de toegebrachte schade, het is alleen gerepareerd. Mogen ze mij er zomaar van beschuldigen dat deze schade is ontstaan door werkzaamheden van mij of in opdracht van mij?
- In navolging van het vorige, mogen ze mij zomaar aansprakelijk voor de aangebrachte schade zonder dat de oorzaak bekend is?
- Is er enige reden waarom ik een heel hoog bedrag zou betalen waarvan aan mij nooit kenbaar is gemaakt dat er kosten aan verbonden kunnen zijn?