Ik overweeg om mijn oude PC wat op te waarderen, maar weet niet zeker of het wel de moeite is. Het zwaarste waarvoor het wordt ingezet is het spelen van spellen op 1080p (en dat verandert niet binnenkort). Dit loopt nu allemaal prima, maar wat meer toeters en bellen kunnen aanzetten is natuurlijk leuk. Het huidige systeem is als hieronder (met nog wat details als een voeding enzo), het geheugen en de videokaart kunnen een iets ander model zijn. Het systeem is samengesteld aan hand van de Best Buy van, ik denk, november 2017.
Als ik wat onderdelen bij elkaar zoek kom ik op de lijst hier onder. De core i7-9700 is als ik het goed zie het snelste dat in de socket past? Ik denk niet dat dat werkt als ik hier kijk, maar dat de core i7-7700 de snelste zal zijn die ook echt wat doet. De core i5 staat erbij omdat die een stuk vriendelijkere prijs heeft. De videokaart lijkt mij al een flinke stap voorwaarts, maar suggesties zijn welkom.
De uiteindelijke vraag is; is het nog de moeite een nieuwe processor en/of videokaart in de computer te steken of is dat geldverspilling en ben ik beter af met een helemaal nieuw systeem wanneer deze de geest geeft?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GV-N960G1 GAMING-4GD | € 0,- | € 0,- |
4 | Geheugen intern | Crucial CT4G4DFS824A | € 12,80 | € 12,80 |
Totaal | € 12,80 |
Als ik wat onderdelen bij elkaar zoek kom ik op de lijst hier onder. De core i7-9700 is als ik het goed zie het snelste dat in de socket past? Ik denk niet dat dat werkt als ik hier kijk, maar dat de core i7-7700 de snelste zal zijn die ook echt wat doet. De core i5 staat erbij omdat die een stuk vriendelijkere prijs heeft. De videokaart lijkt mij al een flinke stap voorwaarts, maar suggesties zijn welkom.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-9400F Boxed | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Processors | Intel Core i7-7700 Tray | € 321,97 | € 321,97 |
1 | Processors | Intel Core i7-9700 Tray | € 308,25 | € 308,25 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6600 Eagle 8G | € 199,- | € 199,- |
Totaal | € 969,12 |
De uiteindelijke vraag is; is het nog de moeite een nieuwe processor en/of videokaart in de computer te steken of is dat geldverspilling en ben ik beter af met een helemaal nieuw systeem wanneer deze de geest geeft?