Altijd lastig om de juiste plek te vinden voor een vraag... vooral als twee apparaten geen verbinding kunnen krijgen.
Sinds kort heb ik een Intergas-CVketel en de bijbehorende gateway. Dit ding (PDF-warning):
https://www.intergas-verw...ng-Intergas-Gateway-1.pdf
Helaas lukt het me niet om de gateway en Fritz!box via een LAN-kabeltje met elkaar te laten praten.
Het vreemde is dat het wel goed gaat als ik de gateway via een switch met het netwerk verbind. Dat is een werkende situatie, maar op de plek waar ik de gateway wil plaatsen heb ik geen switch, alleen de Fritzbox zelf. Speciaal daarvoor een switch moeten aanschaffen zou jammer zijn.
Wat heb ik al geprobeerd:
- 1op1 verplaatsen van de werkende situatie van de switch naar de Fritzbox, dus met dezelfde korte LAN-kabel
- Andere LAN-kabels ertussen, zo kort mogelijk
- Andere LAN-poort van de Fritz
- LAN-setting in de Fritz van Power mode (1 Gbs) naar Green mode (100 Mbs)
- In de gateway getest met fixed IP en DHCP
Het maakt allemaal geen verschil, het werkt gewoon niet. Het vreemde is dat de Fritz wel aangeeft dat er verbinding is op de betreffende LAN-poort inclusief IP-adres.
Maar ik kan het ding op geen enkele manier bereiken op de webinterface (poort 80) of pingen.
De Fritzbox 7590AX heeft de nieuwste firmware van juni 2023, Fritz!OS 7.56.
Hopelijk is het iemand gelukt om dit aan de praat te krijgen..
Misschien weet @FRITZ!webcare raad?
Edit: Inmiddels heb ik toegegeven en heb ik voor een tientje deze switch gekocht. Dan toch maar een extra ding ertussen:
TP-link LS1005G
Sinds kort heb ik een Intergas-CVketel en de bijbehorende gateway. Dit ding (PDF-warning):
https://www.intergas-verw...ng-Intergas-Gateway-1.pdf
Helaas lukt het me niet om de gateway en Fritz!box via een LAN-kabeltje met elkaar te laten praten.
Het vreemde is dat het wel goed gaat als ik de gateway via een switch met het netwerk verbind. Dat is een werkende situatie, maar op de plek waar ik de gateway wil plaatsen heb ik geen switch, alleen de Fritzbox zelf. Speciaal daarvoor een switch moeten aanschaffen zou jammer zijn.
Wat heb ik al geprobeerd:
- 1op1 verplaatsen van de werkende situatie van de switch naar de Fritzbox, dus met dezelfde korte LAN-kabel
- Andere LAN-kabels ertussen, zo kort mogelijk
- Andere LAN-poort van de Fritz
- LAN-setting in de Fritz van Power mode (1 Gbs) naar Green mode (100 Mbs)
- In de gateway getest met fixed IP en DHCP
Het maakt allemaal geen verschil, het werkt gewoon niet. Het vreemde is dat de Fritz wel aangeeft dat er verbinding is op de betreffende LAN-poort inclusief IP-adres.
Maar ik kan het ding op geen enkele manier bereiken op de webinterface (poort 80) of pingen.
De Fritzbox 7590AX heeft de nieuwste firmware van juni 2023, Fritz!OS 7.56.
Hopelijk is het iemand gelukt om dit aan de praat te krijgen..
Misschien weet @FRITZ!webcare raad?
Edit: Inmiddels heb ik toegegeven en heb ik voor een tientje deze switch gekocht. Dan toch maar een extra ding ertussen:
TP-link LS1005G
[ Voor 6% gewijzigd door gerritjan op 01-07-2023 13:49 ]