Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Op dit moment werk ik als senior servicedeskmedewerker bij een overheidsorganisatie. Ik mag me de komende tijd gaan ontwikkelen richting de functie van service level manager.

Ik zal veel gesprekken hebben met afnemers van de producten die we leveren en de daarbij behorende afspraken.

Ik wil graag leren hoe ik o.a. SLA documenten moet opstellen. Ze bestaan al bij ons maar ik wil graag een stukje kennis opdoen. Ook zal ik zoeken naar een cursus voor zakelijk communiceren, zowel mondeling als schriftelijk. Maar daar kom ik wel uit.

Ik vind wel wat cursussen online, maar ben benieuwd of iemand tips heeft wat wel en niet te doen met cursussen richting service management.
En vraag me af of het zin heeft de module service management van ITIL te volgen, of gaat dat puur over de processen?

iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Heb je al met de trainingsadviseur van je werkgever hierover gesproken? Het lijkt me dat er bij de overheid preferred training leveranciers zijn die wellicht zelfs het trainingspakket hebben afgestemd op de organisatie waar je werkt.

Een SLA als kreet zegt niet zoveel. De inhoud daarvan hangt helemaal af van wat geleverd moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:31
Sowieso ITIL. Daarnaast ASL, BisL en als je nog tijd over hebt Cobit5.
Voor het opstellen van een SLA zal je werkgever vast wel een template hebben. Dat is niet zo boeiend. Gaat er meer om dat je begrijpt wat je afspreekt en hoe de verschillende rollen zich tot elkaar verhouden. De genoemde cursussen zouden dat prima kunnen doen. Succes!