Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanj
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-11-2023
Mijn vraag
- ik moet voor het eerst belasting aangifte doen voor mijn KVK,
nu heb ik van mijn eerste salaris aardig wat gereedschap gekocht alleen kan ik dat nergens invullen op de belastingdienst site. Ik hoef niet persee de btw terug maar wil het wel aangeven zodat ik er geen inkomsten belasting over betaal. Waar kan ik dit invullen zodat ik alles in orde heb?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- belastingdienst.nl

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- ik heb heel de belastingdienst site bekeken maar kan het niet vinden

Beste antwoord (via bryanj op 30-06-2023 17:08)

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-06 07:58
Via de aangifte omzetbelasting kun je bij voorbelasting de BTW invoeren die jij hebt betaald ( van je bedrijfskosten/inkoop facturen ).

De 'kosten' geef je op bij het maken van je jaarrekening aan het eind van het jaar/begin volgend jaar. Deze kosten worden van je omzet afgetrokken waaruit dan je winst over blijft. Over de winst betaal je belasting. De kosten voer je dus niet elk kwartaal in bij de aangifte omzetbelasting.

Ik zou ook zeker een boekhouder inschakelen, die kan je hierin beter adviseren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-06 07:58
Via de aangifte omzetbelasting kun je bij voorbelasting de BTW invoeren die jij hebt betaald ( van je bedrijfskosten/inkoop facturen ).

De 'kosten' geef je op bij het maken van je jaarrekening aan het eind van het jaar/begin volgend jaar. Deze kosten worden van je omzet afgetrokken waaruit dan je winst over blijft. Over de winst betaal je belasting. De kosten voer je dus niet elk kwartaal in bij de aangifte omzetbelasting.

Ik zou ook zeker een boekhouder inschakelen, die kan je hierin beter adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik weet niet wat mijn kvk is, maar ik denk dat je bedoeld dat je een eenmanszaak bent ?
In neem even aan ja

Schaf je het gereedschap aan voor de zaak of voor prive ? Wat bedoel je met salaris, je inkomsten van je bedrijf of het wat je bedrijf aan jou betaald. Het laatste is salaris, en dan is het een prive aankoop…..

Ben je ondernemer voor de btw? Normal dOe je per kwartaal btw aangifte, daar kan je de btw aftrekken. De volgende deadline voor aangifte over q2 en als je moet betalen, de afdracht is 31 juli
Ben je ondernemer voor de inkomstenbelasting?Dan kan je de zakelijke kosten van de omzet aftrekken, dit komt tot uiting in dat je minder inkomsten belasting betaald.

Zo te horen heb je een goede boekhouder nodig. Of verdiep je in de materie, zo te zien zit je er nog niet goed in.
Voer je al zelf een boekhouding? Zorg dat je een zakelijk bankrekening hebt voor je zakelijk uitgaven en inkomsten, knab is dacht ik het goedkoopstr, maar wel krap met 500 transacties.

[ Voor 13% gewijzigd door jeanj op 30-06-2023 23:03 ]

Everything is better with Bluetooth