S22+ via Fritzbox 7590 koppelen aan Gigaset om vaste lijn op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetering
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 30-06-2023
Goedendag, ter introductie: ik ben een leek qua terminologie, en ook betreffende de juiste handelingen direct goed uit te voeren.
Daarom zou ik graag advies willen of mijn idee mogelijk is, en zo ja: hoe.
Al jaren heb ik internet en vaste telefonie bij XS4ALL. Mijn mobiel heb ik bij KPN.

Ik heb een FRITZBOX 7590. Mijn mobiel is een S22+. En mijn vaste telefoon is een Gigaset A400A.
De hand moet op de knip: daarom heb ik mijn tv-abonnement opgezegd.
Ook wil ik de vaste telefonie opzeggen.
Het bellen met de Gigasets is wel heel erg fijn, ik ben geen jonkie meer.

Mijn vragen: is het mogelijk om mijn mobiele nummer via de Fritzbox te koppelen aan de Gigasets, zodat ik die voor in- en uitgaande gesprekken kan gebruiken als ik thuis ben allicht? En blijft mijn mobiel dan continu bruikbaar, zodat ik geen handelingen hoef te verrichten als ik het huis verlaat?
En als dat mogelijk is, wat is dan het stappenplan?

Bij XS4ALL die ik erover heb gebeld, kwam het nogal voorspelbare antwoord: ‘u kunt uw telefoon doorschakelen’. Ja, dat weet ik. En als ik mijn vaste lijn opzeg, scheelt dat jullie €210 per jaar.

En als het niet mogelijk is, verneem ik dat graag.
Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je mobiel koppelen zal niet gaan als je vooral gebeld wordt op de vaste lijn kan je op zoek naar een VOIP provider. Maar is het niet wijzer om afscheid te nemen van XS4ALL en KPN want dat zijn niet echt de goedkoopste providers. Vaak betaal je voor vaste telefonie niet zoveel meer of je moet zelf veel bellen.
Anders gezegd denk dat je makkelijker nog meer kan besparen.
Maak even een lijstje van wat je gebruikt en hoeveel dat geeft wat meer inzicht.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetering
Dank je voor je antwoord. Ik word vrijwel niet gebeld op m'n vaste lijn, bel er mee uit, vanwege het gemak.
Zou het dan wel mogelijk zijn? Om het voor het naar buiten bellen te gebruiken?

Andere provider dan XS4ALL is zeker een idee. De kwaliteit van de dienstverlening is enorm achteruit gegaan = KPN-kwaliteit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-09 13:15
Beste Wetering,

het is niet mogelijk om een mobielnummer, die je met je mobieltje gebruikt, in de FRITZ!Box 7590 te configureren.

Je kan alleen dan een mobielnummer configureren als je een dongel gebruikt waarmee je de internetverbinding opbouwt: https://nl.avm.de/service...in-FRITZ-Box-configureren Maar dan bel je met een ander mobielnummer via je FRITZ!Box dan met je mobieltje.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam

AVM GmbH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetering
Bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10
Je kunt je mobiele nummer wel koppelen aan de Gigaset om uit bellen. Dat kan via een VOIP provider zoals Powervoip. Dit is in te stellen op de Fritzbox. Je zou je vaste nummer kunnen verhuizen naar Cheapconnect en dan telefonie opzeggen bij XS4ALL of je vaste nummer helemaal weg doen. Je kunt dan nog steeds uitbellen met de Gigaset met je mobiele nummer als afzender.

[ Voor 12% gewijzigd door Sendak239 op 30-06-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
.

[ Voor 98% gewijzigd door Sendak239 op 30-06-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
FRITZ!webcare schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:55:
Je kan alleen dan een mobielnummer configureren als je een dongel gebruikt waarmee je de internetverbinding opbouwt: https://nl.avm.de/service...in-FRITZ-Box-configureren Maar dan bel je met een ander mobielnummer via je FRITZ!Box dan met je mobieltje
Leuke oplossing die ik nog niet kende.
Als je hiervoor een duo sim card gebruikt kun je wel hetzelfde nummer gebruiken als je mobieltje.
https://www.kpnwebshop.co...n1)-simcard/2?origin=1576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 08:20
Ik heb het via Cheapconnect draaien. Ik heb een gigaset N300 genomen. daar mijn bestaande handsets op aangemeld. In de N300 de Cheapconnect gegevens gezet. Voor de mobiel een voip app gedownload en daar ook Cheapconnect in gezet. Kan ik met de app op mijn thuisnummer in het buitenland bereikbaar blijven.
Pagina: 1