Leegmaken posts voor verwijdering account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Lieve adjes,

Zo af en toe kom je wel eens tegen dat iemand een startpost leegmaakt als 'ie z'n antwoord binnen heeft. Gruwelijk irritant, als je het mij vraagt.

Nu een nieuwe situatie: iemand doet het verzoek om een account op te heffen - en als voorbereiding heeft de poster al z'n posts ooit op het forum gedaan alvast leeg gemaakt. Ik vind het wat egoistisch, een half jaar geprofiteerd van het forum en niets willen achterlaten. Tevens zorgt dit voor het 'stuk maken' van de discussies waar de posts onderdeel van zijn.

Ofwel: is het een idee om, voorafgaande het anonimiseren van de posts en opheffen van het account, de desbetreffende posts weer terug te plaatsen?

* om het niet direct te persoonlijk te maken en de mogelijkheid open te houden het over beleid ipv individuele gevallen te hebben: de desbetreffende poster doe ik via een TR aan dit topic koppelen.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Of na 12/24/36/48 uur een reactie gewoon op slot te zetten?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:40
Op alles wat je schrijft zit auteursrecht. De schrijver mag zijn eigen teksten altijd aanpassen, tenzij er een zwaarder wegend argument is (wetgeving, tegen de gebruikersovereenkomst van het platform in, etc). Het verwijderen van eigen teksten lijkt mij iets wat past bij de geest van het recht om vergeten te worden.

Goede discussies vallen of staan niet op de bijdragen van een gebruiker (ook al is het de TS), hoe zuur het ook is als iemand zijn posts verwijderd. Het zorgt voor ongemak inderdaad, maar om die gene het recht te ontnemen zijn eigen posts te verwijderen vind ik wat ver gaan.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:58:
Op alles wat je schrijft zit auteursrecht. De schrijver mag zijn eigen teksten altijd aanpassen, tenzij er een zwaarder wegend argument is (wetgeving, tegen de gebruikersovereenkomst van het platform in, etc). Het verwijderen van eigen teksten lijkt mij iets wat past bij de geest van het recht om vergeten te worden.

Goede discussies vallen of staan niet op de bijdragen van een gebruiker (ook al is het de TS), hoe zuur het ook is als iemand zijn posts verwijderd. Het zorgt voor ongemak inderdaad, maar om die gene het recht te ontnemen zijn eigen posts te verwijderen vind ik wat ver gaan.
Volgens mij is een vergelijkbare discussie al eens eerder hier gevoerd (al ging het dacht ik specifiek over startposts verwijderen).

Uit de algemene voorwaarden:
10.4 Door het plaatsen van Content op de Website;

a verleent het Lid onherroepelijk toestemming aan Tweakers om deze Content zonder vergoeding te publiceren, aan te passen en commercieel te exploiteren via de Website of andere online of print media van DPG Media;
Lijkt mij dat Tweakers.net daarmee wel het recht heeft de originele posts te publiceren.

Mocht dit vaker gaan gebeuren, dan ga ik overwegen om standaard in een discussietopic alles en iedereen maar te quoten - lijkt mij ook niet gewenst, maar dan voorkom je enigszins dat een discussie onvolgbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Vaker reageren met quote? Die blijven volgens mij gewoon leesbaar. Niet getest.... Maar het is irritant, net als cruciale gelinkte plaatjes die verlopen zijn.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:40
vanaalten schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:12:
*knip*
Lijkt mij dat Tweakers.net daarmee wel het recht heeft de originele posts te publiceren.
*knip
Ze mogen het publiceren ja, maar dat weerhoudt een poster er niet van om zijn originele post te wijzigen. Het een sluit het ander niet uit. Tweakers mag deze comment over 10 jaar in de krant publiceren ( :P), maar ik mag de inhoud van deze comment morgen verwijderen.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind dit ook bloed irritant altijd, en het komt ook best wel kinderachtig en egoïstisch over. Een discussie kan er aardig door ontspoord raken omdat de hele context verdwenen is.

Zelfde overigens voor reacties op de frontpage die men leeghaalt omdat ze hun zin niet niet doorgedrukt krijgen. Take your loss en laat de reactie gewoon lekker staan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Dus iemand anderd moet zijn gedrag aanpassen omdat JIJ iets irritant vind? Het verwijderen van een TS is inderdaad ongewenst (maar compleet gerechtvaardigd lijkt me), maar welke sanctie staat er op? Doodstraf? Aantekening VOG? Taakstrafje?

Ik denk dat Tweakers een groot probleem heeft als ze TS'en die expliciet verwijderd zijn door een gebruiker weer terugplaatsen.

[ Voor 21% gewijzigd door The_BoKmeester op 01-07-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Mja, goed, uiteindelijk zijn er hier twee aspecten: (1) mag Tweakers.net juridisch de boel herstellen en (2) wat vinden de mods dat zwaarder weegt: recht om posts te wissen of het recht om de discussies te herstellen? En wat wellicht ook meespeelt is hoeveel werk het gaat zijn om 140 posts terug te zetten.

Ik gok dat er wellicht tussen de diverse mods een discussie is om hier een beslissing over te nemen. Lijkt mij prima om die discussie af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
Dit is niet even in 1 discussietje/beslissingkje gedaan hoor. Discussie afwachten? Wat is deze draad dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
The_BoKmeester schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:22:
Dus iemand anderd moet zijn gedrag aanpassen omdat JIJ iets irritant vind? Het verwijderen van een TS is inderdaad ongewenst (maar compleet gerechtvaardigd lijkt me), maar welke sanctie staat er op? Doodstraf? Aantekening VOG? Taakstrafje?
Je schiet hier wel een beetje door hè... wat mij betreft is het niet sociaal om AL je posts hier te wissen. Maar ik vraag niemand om z'n gedrag te veranderen, dat maak jij er van. En nee, een sanctie lijkt mij niet nodig, enkel dus het verzoek aan de mods om de boel te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
vanaalten schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:24:
[...]

Je schiet hier wel een beetje door hè... wat mij betreft is het niet sociaal om AL je posts hier te wissen. Maar ik vraag niemand om z'n gedrag te veranderen, dat maak jij er van. En nee, een sanctie lijkt mij niet nodig, enkel dus het verzoek aan de mods om de boel te herstellen.
Jamaar een gebruiker het recht ontnemen zijn TSen te wissen vind ik principeel heel ver gaan hoor. (je hebt helemaal gelijk hoor! Het is super aso en irritant.

We hebben het over de TopicStarts he?

Jawel, je vraagt wel iemand gedrag aan te passsen. Als er in de huisregels komt: 'Alle TSen blijven staan' dan zullen sommige mensen hun gedrag aanpassen.

Edit: laat maar aan de mods over. Tis weekend. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door The_BoKmeester op 01-07-2023 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
The_BoKmeester schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:27:
[...]

Jamaar een gebruiker het recht ontnemen zijn TSen te wissen vind ik principeel heel ver gaan hoor. (je hebt helemaal gelijk hoor! Het is super aso en irritant.

We hebben het over de TopicStarts he?
Nee, ik heb het over ALLE posts van de gebruiker, niet alleen de topicstarts.
Jawel, je vraagt wel iemand gedrag aan te passsen. Als er in de huisregels komt: 'Alle TSen blijven staan' dan zullen sommige mensen hun gedrag aanpassen.

Edit: laat maar aan de mods over. Tis weekend. 8)
:) Prettig weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
vanaalten schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:32:
[...]

Nee, ik heb het over ALLE posts van de gebruiker, niet alleen de topicstarts.

[...]

:) Prettig weekend!
Ah, ja, de hit-and-run accounts. Sorry dat had ik even niet begrepen (staat gewoon netjes in je TS -die je netjes hebt laten staan-) le-zen....

Ik had meer de Werkgever-ellende-topics in mijn hoofd waarbij de TS word leeggehaald om herkenbaarheid te voorkomen. (mo-tags zijn daar weer voor, maar als je Werkgever ook een Tweakers-member is, wat doe je dan? :P )

Excuses, het blijft een vervelend verschijnsel, maarja, dan klikken we maar een ander topic aan.

Prettig weekeind! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

The_BoKmeester schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:44:
[...]

Ah, ja, de hit-and-run accounts. Sorry dat had ik even niet begrepen (staat gewoon netjes in je TS -die je netjes hebt laten staan-) le-zen....
Het zijn niet alleen hit-and-run accounts. Ik kwam er een tijdje geleden ook eentje tegen die uit letterlijk tientallen topics al zijn reacties had verwijderd. Daar heeft ie uren over gedaan.

Je begrijpt de wetgeving gewoon niet goed. Als schrijver mag je met je eigen tekst doen wat je wilt, maar een uitgever is niet verplicht om dat te publiceren. Als een schrijver zijn debuutroman achteraf niet zo sterk vindt, dan mag hij die best herschrijven (het is en blijft zijn tekst), maar de uitgever is niet verplicht om die gewijzigde versie ook uit te brengen. En hij is ook niet verplicht om de eerdere versie van de markt te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
downtime schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:19:
[...]

Het zijn niet alleen hit-and-run accounts. Ik kwam er een tijdje geleden ook eentje tegen die uit letterlijk tientallen topics al zijn reacties had verwijderd. Daar heeft ie uren over gedaan.

Je begrijpt de wetgeving gewoon niet goed. Als schrijver mag je met je eigen tekst doen wat je wilt, maar een uitgever is niet verplicht om dat te publiceren. Als een schrijver zijn debuutroman achteraf niet zo sterk vindt, dan mag hij die best herschrijven (het is en blijft zijn tekst), maar de uitgever is niet verplicht om die gewijzigde versie ook uit te brengen. En hij is ook niet verplicht om de eerdere versie van de markt te halen.
Aha, nu begrijp ik het wat beter.

Tweakers is de uitgever van 'onze' texten. Maar als een auteur zijn text wil redigeren/aanpassen, wie is de uitgever om dat tegen te houden? Zeker omdat in de Tweakers-setting de auteur ook de publicist lijkt te zijn.

Begrijp me goed, het verwijderen van posts is zeer laakbaar, maar een user verbieden zijn texten aan te passen..... hmmmm.... stapje te ver (imo). Soort van reverse-censuur :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:59
Ik vraag mij af waar mensen zich in hemelsnaam druk om maken. Leven en laten leven.

Is het irritant? Misschien, maar nog altijd hun beslissing. Grappig hoe het "recht om vergeten te worden" op Tweakers door de bank genomen als groot goed wordt gezien, tot het op Tweakers gebeurt. ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Maarten_E op 01-07-2023 18:22 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
Maarten_E schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:20:
Ik vraag mij af waar mensen zich in hemelsnaam druk om maken. Leven en laten leven.

Is het irritant? Misschien, maar nog altijd hun beslissing. Grappig hoe het "recht om vergeten te worden" op Tweakers door de bank genomen als groot goed wordt gezien, tot het op Tweakers gebeurt. ;)
Het is niet alleen irritant naar mijn mening, maar ook gewoon zwaar onbeschoft in bepaalde gevallen. Mensen stoppen hier vaak veel tijd in hun reacties, om bijvoorbeeld mensen te helpen bij een probleem. En dat is het gewoon zwaar onbeschoft als je dan als vraagsteller nadat je geholpen bent je de discussie 'vernielt' door jouw vraag en mogelijke verdere reacties te verwijderen, zodat mogelijk in de toekomst iemand anders er nog wat aan heeft.

Als je dan zo graag weg wil van Tweakers of iets in die richting (wat natuurlijk best begrijpelijk kan zijn, dat daar soms een behoefte voor is), laat dan gewoon je account anoniem maken, daar is gewoon een procedure voor. Maar ga niet iedereen die jou vrijwillig geholpen met jouw vragen ook nog eens een figuurlijk in zijn gezicht slaan door alles weg te halen en hun bijdragen, en dus de tijd ze ergens in gestoken hebben waardeloos te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 09-07-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21

Sebazzz

3dp

The_BoKmeester schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:44:
[...]

Ik had meer de Werkgever-ellende-topics in mijn hoofd waarbij de TS word leeggehaald om herkenbaarheid te voorkomen. (mo-tags zijn daar weer voor, maar als je Werkgever ook een Tweakers-member is, wat doe je dan? :P )
Nouja, wat dat betreft voel ik er best voor dat je misschien iets anoniem moet kunnen posten. Dat zou best prettig zijn. Anoniem voor de rest van Tweakers, uiteraard niet anoniem voor de mods.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik had eigenlijk wel gehoopt op een reactie/standpunt van een oppermod ofzo.

Geen idee welke mod ik daarvoor zou moeten mentionen. @Moonsugar wie kan hier iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
@Moonsugar, of welke andere forum-mod dan ook:
Ik krijg de indruk uit het gebrek aan reacties vanuit Tweakers.net dat het structureel leegmaken van al je posts niet als discussie-waardig probleem gezien wordt. En dan is het bij mij nu vooral het gebrek aan reactie dat mij dwars zit.

Ik zou er al vrede mee hebben als er een standpunt komt als "tja, dat is een keuze van de gebruiker en gaan wij niets aan doen". Dat er dan compleet geen reactie komt, ervaar ik een beetje als "we vragen wel om betrokkenheid van de gebruikers, maar het moet niet te ingewikkeld worden" (al kan het wellicht ook door de vakantietijd komen).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:55

Moonsugar

Communitymanager
Hoi @vanaalten, ik geloof dat deze er even tussendoor is geglipt. Al was ik wel op vakantie toen je mij tagde dus ik denk dat het daaraan ligt. :)

Wij ervaren het leeghalen van de posts ook als storend. We vinden het heel belangrijk dat het forum op Tweakers intact blijft, daarom doen we bij verwijderverzoeken ook aan anonimisering i.p.v. verwijdering. Dat iemand na het binnenhalen van een antwoord zijn/haar post leeghaalt is een eigen keuze maar eentje die we liever willen voorkomen. We zijn al een langere tijd bezig met het kijken naar de mogelijkheden om een maximale tijd voor het wijzigen van berichten in te gaan voeren. Denk hier bijvoorbeeld aan een lock op de post X aantal uur na het plaatsen van de post. We verwachten dat we hier binnenkort iets mee kunnen gaan doen zodat we deze uitdagingen kunnen oplossen.

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Het probleem is dat dit af en toe botst, hoe gaan we dan om met de TS voor bijvoorbeeld een spelreeks? Die willen weken of maanden na posten wel eens bijgewerkt worden. Evenals de laatste reactie in een topic, krijgt ook die na X aantal uur een slotje?

offtopic:
@Moonsugar gefeliciteerd. :)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 14-08-2023 10:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
D4NG3R schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:03:
Het probleem is dat dit af en toe botst, hoe gaan we dan om met de TS voor bijvoorbeeld een spelreeks? Die willen nogal eens bijgewerkt worden. Evenals de laatste reactie in een topic, krijgt ook die na X aantal uur een slotje?

offtopic:
Precies dit soort vragen en meer is waarom het nog even duurt, want dat moet uitgezocht worden. :)

offtopic:
Danku! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mocht dit doorgevoerd worden dan pleit ik wel voor een mogelijkheid om (selectief) zaken te kunnen laten verwijderen. In de geest op het recht om vergeten te worden. Denk bijvoorbeeld aan uitspraken waar je op terug wilt komen, privacy-gevoelige informatie, zoals foto's van auto's, bezittingen, vakantie of woningen (zonnepanelen), et cetera.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Cheesy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:09:
Mocht dit doorgevoerd worden dan pleit ik wel voor een mogelijkheid om (selectief) zaken te kunnen laten verwijderen. In de geest op het recht om vergeten te worden. Denk bijvoorbeeld aan uitspraken waar je op terug wilt komen, privacy-gevoelige informatie, zoals foto's van auto's, bezittingen, vakantie of woningen (zonnepanelen), et cetera.
Mits het verzoek gegrond is (veel is uiteindelijk eigen verantwoordelijkheid, je moet niet zomaar alles op internet zetten) kunnen wij daarin iets betekenen. Die optie is er nu al en zal niet veranderen (zie Inzage, correctie en verwijdering): https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/privacy/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Het probleem is dat dit af en toe botst, hoe gaan we dan om met de TS voor bijvoorbeeld een spelreeks? Die willen weken of maanden na posten wel eens bijgewerkt worden. Evenals de laatste reactie in een topic, krijgt ook die na X aantal uur een slotje?

offtopic:
Goed punt. Wellicht is er de mogelijkheid om een uitzondering te maken voor topicstarts, wanneer aan (één of meer van) de volgende voorwaarden wordt voldaan:

- De topicstarter heeft >5000 karma,
- Er zijn meerdere topicstarters, (zou dan wel mooi zijn als door de extra TS een eventuele wijziging ongedaan gemaakt kan worden), en je moet dan wel voorkomen dat die 2e TS verwijderd kan worden door 1e TS...
- Het topic is onderdeel van een reeks,
- Aan te zetten op verzoek door een mod. (met de kanttekening dat bij leegmaken de boel op slot gaat en de meest recente/complete versie wordt teruggezet).

En wellicht zijn er zo nog een paar criteria te bedenken?

@Moonsugar goed om te lezen dat hier over nagedacht wordt! En gefeliciteerd *O* oOo

[ Voor 7% gewijzigd door Wild Chocolate op 14-08-2023 10:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Met bias zou ik zeggen laat de timer inderdaad lekker afhangen van karma, al dan niet in combinatie met een abonnement. Maar ook dat bied geen zekerheid.

Persoonlijk gaat het mij vooral om de hit-and-run topics van gloednieuwe / (vrij) inactieve accounts. Het is al vervelend om een reactie te lezen met "Opgelost!" zonder verdere uitleg, maar nog vervelender is het als alle reacties opeens verdwijnen. 8)7

Maar goed, deze discussie is al eens eerder gevoerd (kan het topic zo even niet vinden). Er was ook toen nog voldoende materie om over na te denken / rekening mee te houden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

anonimiseren als alternatief op verwijderen vind ik wel wat zwak vanuit de gebruiker gezien, elke gebruiker kan alsnog gaan query'en op het toegekende ID en tot de eerste post van een geanonimiseerde user teruglezen wat er is geplaatst (inclusief inhoud, context en interactie met andere gebruikers).
hoe anoniem is dat als elke andere user met gelijke rechten elke discussie kan reconstrueren van elke geanonimeerse gebruiker?

het beperken van verwijderen van oude posts wordt al tegen gegaan doordat oude topics (zeker uit grote reeksen) op slot gaan, waarna edit'en niet meer mogelijk is. dit vind ik persoonlijk niet correct overigens: dat de gebruiker at random (wanneer een mod, zonder overleg met de users in een topic, besluit dat een topic op slot gaat) controle verliest over het kunnen verwijderen van eerdere posts. alleen via een verzoek aan Mod is het dan nog mogelijk iets verwijderd te krijgen. dit is een argument om reacties op voorhand al te gaan verwijderen, om te voorkomen dat je er later spijt van krijgt en het dan niet meer mogelijk danwel zeer moeilijk is om dat te realiseren, m.a.w. het versterkt het gedrag wat @vanaalten hekelt in deze topic start-post.

[ Voor 47% gewijzigd door JJ Le Funk op 27-09-2023 16:12 ]

d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hoe groot is het "probleem" nu helemaal? Ik kom echt zelden tot nooit een topic tegen dat is "verziekt" omdat er eens een post is leeggehaald. Daar beleid op maken is een beetje kanon/mug verhaal.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Moonsugar schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:58:
Denk hier bijvoorbeeld aan een lock op de post X aantal uur na het plaatsen van de post. We verwachten dat we hier binnenkort iets mee kunnen gaan doen zodat we deze uitdagingen kunnen oplossen.
Ik verwijder c.q. reduceer maar zeer zeer zelden een post van mij, maar als dit doorgevoerd zou worden zou ik veel behoudender zijn met het delen van informatie, kennis en ervaring. Dit lijkt mij zeer onwenselijk.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
True schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:17:
[...]

Ik verwijder c.q. reduceer maar zeer zeer zelden een post van mij, maar als dit doorgevoerd zou worden zou ik veel behoudender zijn met het delen van informatie, kennis en ervaring. Dit lijkt mij zeer onwenselijk.
Kan je aangeven waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Omdat ik dan logischerwijs geen invloed meer kan uitoefenen op wat ik gepost heb, dat niet kan aanpassen of kan intrekken. Het is dan voor eeuwig vastgelegd op internet, daar heb ik geen behoefte aan. En ja TL, HK en mo-tags doen ook wat, maar dat is niet alles.
Dat gezegd hebbende met mijn bijna 7000 posts kan ik mij maar enkel twee posts herinneren die ik echt (deels) verwijderd/leeggehaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Moonsugar schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:58:
Denk hier bijvoorbeeld aan een lock op de post X aantal uur na het plaatsen van de post. We verwachten dat we hier binnenkort iets mee kunnen gaan doen zodat we deze uitdagingen kunnen oplossen.
Ik denk dat het veel eleganter is om een limiet op het wijzigen van verschillende posts van een bepaalde leeftijd te doen. Voor alles ouder dan een jaar 3 per dag? Ouder dan 5 jaar 1 per dag? En dan een week pauze als je dat meer dan twee dagen achter elkaar poogt te doen? Dan dek je denk ik de meeste reële use cases wel af, zonder dat je daarmee een algeheel slot plaatst.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
True schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:39:
[...]

Omdat ik dan logischerwijs geen invloed meer kan uitoefenen op wat ik gepost heb, dat niet kan aanpassen of kan intrekken. Het is dan voor eeuwig vastgelegd op internet, daar heb ik geen behoefte aan. En ja TL, HK en mo-tags doen ook wat, maar dat is niet alles.
Dat gezegd hebbende met mijn bijna 7000 posts kan ik mij maar enkel twee posts herinneren die ik echt (deels) verwijderd/leeggehaald heb.
Ik vind dat oprecht een vreemde redenering. Als ik op een forum post, is of ik het kan intrekken geen criterium om al dan niet te posten.
Ik ga er vanuit dat alles op het internet voor eeuwig is en hou daar dus bij het posten al rekening mee door geen persoonsgegevens o.i.d. te posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Moonsugar schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

Precies dit soort vragen en meer is waarom het nog even duurt, want dat moet uitgezocht worden. :)

offtopic:
Danku! :D
Dat is simpel op te lossen: TR indienen met de simpele aanpassingen en mochten de aanpassingen significant zijn, de lokale mod in overleg tijdelijk de lock eraf laten halen, desnoods met een timer voor automatisch terugzetten lock. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn ;) (even hardop denkend.)

@Moonsugar Feli :)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 14-08-2023 13:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

kamustra schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:03:
[...]

Ik vind dat oprecht een vreemde redenering. Als ik op een forum post, is of ik het kan intrekken geen criterium om al dan niet te posten.
Ik ga er vanuit dat alles op het internet voor eeuwig is en hou daar dus bij het posten al rekening mee door geen persoonsgegevens o.i.d. te posten.
GoT is een uitstekende vraagbaak voor van alles en nog wat, soms om juist redelijk anoniem even je hart te luchten of vragen te stellen waarbij je in je directe omgeving geen expert voorhanden hebt.
Ik wil niet op de man gaan spelen, maar ik geloof dat jij wellicht niet in die doelgroep valt met 175 posts in 17 jaar.
Maar juist doordat men weet dat TL, HK en MO-tags het redelijkerwijs afschermen geeft dat een bepaalde vastigheid waardoor men ook gemakkelijker iets meer deelt dan ze zouden doen op een volledig openbaar forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Raven schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:16:
[...]

[...]

Dat is simpel op te lossen: TR indienen met de simpele aanpassingen en mochten de aanpassingen significant zijn, de lokale mod in overleg tijdelijk de lock eraf laten halen, desnoods met een timer voor automatisch terugzetten lock. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn ;) (even hardop denkend.)

@Moonsugar Feli :)
Dat is super onpraktisch. Als je wat zou posten, de volgende dag een quote ziet en iemand snapt je niet kun je je eigen post al niet meer aanpassen om het te verduidelijken. Dan een TR aanmaken voor een leesbaarheidsaanpassing of een verduidelijking lijkt mij niet realistisch. De mods hebben naar mijn ervaring (en met alle respect!) soms al dagen lang een TR open omdat ze er gewoonweg geen tijd voor hebben gezien ze ook allemaal mens zijn en andere zaken te doen hebben.
Zeker de topics die een beetje vlot gaan is het echt wel praktisch om de eerste post te kunnen wijzigen. Of iets qua leesbaarheid te doen.

Een oplossing die ik op een ander forum zag is dat je tot 12u je post kunt wijzigen en daarna alleen bij betaling van een abonnement. Dat zou bijv. wel werken, althans voor mij. Als je dit nu wat verder uitwerkt naar: minimum accountleeftijd, OF Tweakers abonnee OF >x-hoeveelheid karma voorkom je al dat die nieuwe accounts iets vragen, antwoord krijgen en daarna alles verwijderen omdat het hun niet zint (of om welke andere reden dan ook).

Persoonlijk vind ik dat soort topics (waarbij informatie moedwillig verwijderd is door gebruikers) vervelend, maar niet zo vervelend dat ik van mening ben dat het aangepast moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

crisp

Devver

Pixelated

Op de frontpage hebben we natuurlijk al heel lang een maximale edit-tijd voor reacties (48 uur), en daar is naar mijn weten nog nooit echt een probleem mee geweest of van gemaakt.

Eén van de redenen daarvoor, en dat geldt natuurlijk ook voor het forum, is het feit dat wijzigingen in reacties na het wegzakken van een artikel nauwelijks meer gezien worden, en dus effectief ook niet meer gemodereerd zullen worden. Iemand die rancuneus of kwaadwillig is zou daar op het forum dus misbruik van kunnen maken zonder dat het snel op zal vallen. Ook het moedwillig leegmaken van posts valt meestal pas op als daar ook recentere topics/posts mee gemoeid zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilSupport
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 30-05 12:20
Ik wil ook mijn eigen posts kunnen verwijderen.
Is daar een knopje voor of heeft de tekst wissen hetzelfde effect ? 8)7

Er zijn medegebruikers die op een wat ongure manier met 1 van mijn posts aan de haal gegaan.
Emotioneel trek ik dat wel, maar dat kinderachtige geneuzel vertroebelt het forum en leidt af van het topic.
Ik zou daarom verantwoordelijkheid willen kunnen nemen door die post te verwijderen. Dan kunnen mijn foute vrienden op hun beurt ook hun ongure respons wissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

WilSupport schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:42:
Ik wil ook mijn eigen posts kunnen verwijderen.
Is daar een knopje voor of heeft de tekst wissen hetzelfde effect ? 8)7

Er zijn medegebruikers die op een wat ongure manier met 1 van mijn posts aan de haal gegaan.
Emotioneel trek ik dat wel, maar dat kinderachtige geneuzel vertroebelt het forum en leidt af van het topic.
Ik zou daarom verantwoordelijkheid willen kunnen nemen door die post te verwijderen. Dan kunnen mijn foute vrienden op hun beurt ook hun ongure respons wissen.
Daar kun je gewoon een topicreport voor indienen, dit is iets waar lokale moderators over beslissen en actie op kunnen ondernemen. Tip: zeg niet dat iemand een spellchecker moet gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1