Ik heb inmiddels al weer bijna een half jaar een Lenovo QHD monitor 2560x1440. Nu kwam ik tot de ontdekking dat na het kopen er van alles veel kleiner oogde, menu's app's, letters. Het was gewoon niet wat ik er van verwachten. Totdat ik op onderzoek ging en er achter kwam dat je met het programma Better Display je monitor op HiDPI kunt zetten, settings die je normaal gesproken niet krijgt. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden was, maar het voelt toch allemaal wat gekunsteld aan.
Nu wil ik graag een 4K monitor aanschaffen, is het dan wel zo dat bij het aanzetten er van alles gelijk goed oogt en de menu's en letters de juiste grote hebben zonder een leesbril te hoeven gebruiken? En hoe zit het met de kwaliteit. Ik streef zo veel mogelijk Retina kwaliteit na, dat is onmogelijk maar ik wil aardig in de buurt komen dus met een 4K monitor zal dat vermoedelijk beter gaan dan met een QHD die ik nu heb. Tips?
Nu wil ik graag een 4K monitor aanschaffen, is het dan wel zo dat bij het aanzetten er van alles gelijk goed oogt en de menu's en letters de juiste grote hebben zonder een leesbril te hoeven gebruiken? En hoe zit het met de kwaliteit. Ik streef zo veel mogelijk Retina kwaliteit na, dat is onmogelijk maar ik wil aardig in de buurt komen dus met een 4K monitor zal dat vermoedelijk beter gaan dan met een QHD die ik nu heb. Tips?