Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arucamba
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik zoek een?
Opvolger van mijn S10. Denk dat het de S23 series gaat worden, maar heb enkele twijfels.

Wat is je budget?
genoeg voor alle s23 versies.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn voornamelijkste twijfel is de kwaliteit van de display van de s23 modellen tegenover mijn s10. Verder gebruikt voor werk en muziek in de auto en misschien hier en daar een gaming sessie.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik wil sws de grootte van mijn mobiele telefoons beperken, geen Ultra dus. Ben vooral bang voor de significante verlies in PPI; 550 in mijn s10 tegenover 420 en 390 voor de s23 en s23+. De S10 is ook een QHD scherm tegenover de FHD+ scherm van de S23(plus). Wel is de refresh rate hoger; 120 tegenover de 60 in mijn S10.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is de scherm van de S10 echt zoveel malen beter gebaseerd op de verschil tussen de PPI en van QHD naar FHD+? Is de verschil merkbaar of maak ik me zorgen over niks?

Bedankt voor het lezen en helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt misschien ouderwets, maar ga naar een winkel en bekijk de telefoons aldaar naast je huidige S10 wat je van het scherm vindt. Jij moet er immers mee leven en jou ogen hebben hun eigen karakteristieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Tenzij je met je neus op het scherm zit is het echt niet zo'n groot verschil. Zeker voor een relatief bescheiden formaat als de S23 is FHD+ meer dan genoeg.
Het scherm van de S23(+) is verder een stuk beter met niet alleen een hogere refresh rate maar ook hogere helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ga dit topic volgen want zit met precies hetzelfde dillema. Denk aan de S23 ultra vanwege de camera en langere accu duur, maar vind die tov de S10 echt wel te groot en zwaar. Scherm van de S23 ultra is erg mooi, maar tov S10 voor mij niet doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:48
Ik heb exact hetzelfde 'probleem' gehad. Na 4.5 jaar S10 was de accu echt op dus heb toch maar geupgrade. Puur op basis van specs (ben geen kenner) zag ik inderdaad de display kenmerken en was bang dat het tegen ging vallen.

Lang verhaal kort, ik heb nu een basis S23 en dit het perfecte toestel om naartoe te upgraden. Inderdaad niet te groot, net weer wat vlotter en geen merkbare negatieve verschillen in schermkwaliteit.

Gewoon doen!