Koopadvies: nieuwe TV voor films & gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 08:24
Ik zoek een?
Nieuwe TV , beschikbare breedte is 110cm dus ergens 48-50" om films/series te kijken (Netflix, Prime, Disney+ etc) en om te gamen (momenteel Steam Link via Nvidia Shield maar in toekomst mogelijks rechstreeks Xbox gaming ondersteuning gewenst)

Wat is je budget?
Indien mogelijk onder de 1.000€ blijven, als het echt niet anders kan 1.200 €

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals voorheen gemeld films/series (in 4K zou leuk zijn) en gaming via Nvidia Shield/Xbox.

Wat heb je zelf al gevonden?
Volgens wat ik kan vinden komen enkel Samsung smart TV's in aanmerking voor de rechtstreekse Xbox gaming ondersteuning maar ik vind nergens een lijst over welke modellen het juist gaat. Men meldt wel "als je app store opent en xbox vindt, dan ondersteunt je TV dit." Maar dat weet ik dus liever voor de aankoop ;)

Welke vragen heb je hier nog over?
Als er geen performance verschil is tussen steamlink of xbox dan kan de xbox eis eventueel wegvallen. Steamlink via Nvidia shield is nu met shield rechtstreeks op ethernet maar de streamende laptop is via Wifi 5G omdat die in dezelfde ruimte staat (wegens controller verbinding). Dit werkt echter voorlopig naar behoren op een 40" HD Samsung TV uit 2010. Xbox gaming in cloud zou in principe nog beter moeten werken?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:26
En alle tv's in de pricewatch vielen blijkbaar af? Welke heb je bekeken en waarom vielen die af?

Je verhaal over xbox snap ik geen snars van. Of er een xbox app in de app store staat heeft niets te maken met gaming op een xbox tenzij je xbox cloud streaming wil gaan doen maar dat wordt ook niet duidelijk uit je bericht. Als je een fysieke xbox series s|x op je televisie wilt aansluiten heb je vooral gewoon een hdmi 2.1 aansluiting op je tv nodig.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Xbox gaming in cloud of Xbox cloud streaming, what's in a name... het is dus dat waar ik op doelde en waar Xbox en microsoft op hun webpagina niet eens opgeven welke TV's daaraan voldoen (ze geraken niet verder dan "sommige Samsung Smart TV's van 2021 en 2022"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:18
TS doelt op cloud gaming, hiervoor ben je niet gebonden aan de App die enkel voor Samsung tv's beschikbaar is. Je kunt bijv. ook via de webbrowser van een LG tv dit voor elkaar krijgen.

Wanneer de Xbox app een harde eis is, blijft enkel de 50QN90B over als high end tv (vermijdt de eerste twee winkels uit de pricewatch), en anders is een LG 48C2 de betere keuze wanneer er geen directe zonlicht op de tv schijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Freshouttheoven schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:49:
TS doelt op cloud gaming, hiervoor ben je niet gebonden aan de App die enkel voor Samsung tv's beschikbaar is. Je kunt bijv. ook via de webbrowser van een LG tv dit voor elkaar krijgen.

Wanneer de Xbox app een harde eis is, blijft enkel de 50QN90B over als high end tv (vermijdt de eerste twee winkels uit de pricewatch), en anders is een LG 48C2 de betere keuze wanneer er geen directe zonlicht op de tv schijnt.
Vroeger had ik mijn oog op de 48C1 dus de 48C2 lijkt inderdaad een goeie keuze. Het is inderdaad niet duidelijk hoe hard die Xbox app eis, noch hoeveel performantie verschil dat zou maken. En het kan natuurlijk ook dat je plots via Geforce NOW van Nvidia aan de Xbox bibliotheek kan...

Ik bekijk ze alletwee nog eens harder in detail, alvast bedankt!

Edit: geen direct zonlicht, leefkamer gedeelte is Noord--Oost gericht.

[ Voor 3% gewijzigd door DJSirMatthew op 30-06-2023 14:15 ]