Mega el-cheapo systeemupgrade, is het wat?

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 16:25
Ik zit op het moment te tikken achter een BE6 met een PII-400 en ik vind het een beetje traag worden allemaal.

Nou zat ik te denken aan een upgrade-je. Bij gistron kan je voor 350 piek een ECS-ddr bord+duron 750 +coolermaster cooler kopen. Dat leek me wel wat.

Maar nou vraag ik me af, is die combinatie nou een beetje over te klokken? Of kan ik beter gewoon een 1.4gig athlon kopen (wel 200 gulden duurder).

Verwijderd

Ik zou het heel knap vinden als jij voor minder als 200 pieken een 750 kan klokken op 1,4GHZ...dus ga voor die 2 xtra mijers gewoon voor een 1,4tje en koop de goeie core en OC deze naar een MHZje of 1700 :P

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Als je het iets goedkoper wil kan je ook gewoon je sdram behouden. Als je zo'n ddr bord koopt dan moet je wel nieuw geheugen he!!

...

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik zou voor de 1.4 gaan, die is veel sneller en kan je ook nog overklokken

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Heel leuk om te zeggen dat ie een tb1,4 moet nemen, maar strax haaft ie een 235w voeding of wat dan ook, en om 1,7 ghz uit een 1,7 te halen moet of of extreem mazzel hebben met een echte vette core (ajhar), of extreme koeling, wat hem du nog meer gaat kosten :(

Rudi, wat wil je ermee gaan doen dan ?.. , spellen, of iets anders, zoja, wat voor video heb je dan nu ?..

• M_V
Bednakt voor de reacties.

Dat moederbord heeft volgens mij ook ondersteuning voor gewoon geheugen en ik wil er niks byzonders mee doen, gewoon windows 2000 draaien, internetten, office ed. En die 400 is gewoon te traag nu. Zeker nu een upgrade zo goedkoop is.

Ik heb een TNT2 ultra als videokaart.

Verwijderd

Als je een 1Ghz neemt, kun je die tot ca. 1450 klokken. Als je een 1.4 neemt, kun je die tot ca. 1500 klokken. Wat zou jij kiezen? Btw, de duron gaat misschien tot 950.

• Carel
Op maandag 03 september 2001 14:15 schreef J.A.M.F. het volgende:
Als je een 1Ghz neemt, kun je die tot ca. 1450 klokken. Als je een 1.4 neemt, kun je die tot ca. 1500 klokken. Wat zou jij kiezen? Btw, de duron gaat misschien tot 950.
Ligt eraan welke core he .............

• Carel
Op maandag 03 september 2001 14:13 schreef Rudy_V het volgende:
Bednakt voor de reacties.

Dat moederbord heeft volgens mij ook ondersteuning voor gewoon geheugen en ik wil er niks byzonders mee doen, gewoon windows 2000 draaien, internetten, office ed. En die 400 is gewoon te traag nu. Zeker nu een upgrade zo goedkoop is.

Ik heb een TNT2 ultra als videokaart.
Yep , er kan sdram in dat mobo , ik vind het trouwens nog wel knap datde mede tweakers het over vet overklokken hebben terwijl dat niet echt ter sprake is als je dat ecs mobo neemt, jah misschien op 124 mhz bus ipv 100 ( tb200), maar meer gaat voorlopig iig niet lukken...
Het is dus de beodeling dat je echt low budget blijft, je hebt het toch trouwens over de k7s5a ?... , owja, hoeveel watt voeding heb je, want ik neem aan dat je dat kast gebruikt die je p2-400 had :) ?..
Misschien is het wel slim om een tb 1 ghz erin te doen, een duron 750 is een beetje errug weinig ,
Wat voor geheugen hebbie precies ?.. , want als je pc 100 hebt gaat misschien een fsb van 133 niet lukken, hoewel de kans van slagen op 133 cas 3 groot is met een pc 100 reepje
doordat je fsb dan hoger is met die tb zal je performace beter zijn, ik denk dat dat de beste optie is :) ?.. of toch de 1400 , als je toch genoeg geld hebt, maar ik zou voor de middenweg gaan :)

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Als je het nog goedkoper wilt kan je gewoon een celeron in je systeem steken. Die willen ook wel redelijk overklokken.

• M_V
Ik heb een Aopen HX-08 van heel oud, ik dacht dat daar een 300 watt voeding inzat.

Maar is het mogelijk om nu dan bij gistron die 1000Mhz 266 te kopen, samen met die ECS en de coolermaster van 30 gulden, om dan bijvoorbeeld over te klokken naar 1200?

Of levert dit problemen op?

Ik weet er niet zoveel vanaf, ik ben maar een simpele tweaker

• Carel
Op maandag 03 september 2001 15:08 schreef Rudy_V het volgende:
Ik heb een Aopen HX-08 van heel oud, ik dacht dat daar een 300 watt voeding inzat.

Maar is het mogelijk om nu dan bij gistron die 1000Mhz 266 te kopen, samen met die ECS en de coolermaster van 30 gulden, om dan bijvoorbeeld over te klokken naar 1200?

Of levert dit problemen op?

Ik weet er niet zoveel vanaf, ik ben maar een simpele tweaker
Eeeuh, je kan alleen overklokken door de fsb te verhogen, misschien als je een axia y proc krijg, dan neem je ddus de 200fsb versie, dus 10 keer 100 = 1000, en dan zou je met std voltage 10 * 133 kunnen doen, dus 1330 mhz, dat zou net aan meoten kunnen :) , dat zou wel goed moeten lukken, maar moet je iig een axia y core hebben ..

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 13:46 schreef Rudy_V het volgende:
Ik zit op het moment te tikken achter een BE6 met een PII-400 en ik vind het een beetje traag worden allemaal.

Nou zat ik te denken aan een upgrade-je. Bij gistron kan je voor 350 piek een ECS-ddr bord+duron 750 +coolermaster cooler kopen. Dat leek me wel wat.

Maar nou vraag ik me af, is die combinatie nou een beetje over te klokken? Of kan ik beter gewoon een 1.4gig athlon kopen (wel 200 gulden duurder).
Ik heb ook nog een PC met een BE-6 wat voor celeron kan er max op dat kost misschien ook maar 400 piek (Ik wil gewoon Intel houden sorry *D)

Verwijderd

Ik heb een 1,2 Ghz Athlon gekocht en die haalt stabiel de 1272 Mhz. dus niet echt een overklokwondertje!.

Ligt ook wel aan Mobo denk ik, want met mijn Abit Kt7 is overklokken via de fsb nagenoeg onmogelijk.

Ik zou als ik jou was een T-bird 1Ghz nemen of een 1,2 met een goede core (axia of nieuwere core)

Verwijderd

Wat dacht je van alleen een nieuwe proc met koeler? Een celly 633 kost nu nog 125 piek met een volcano2 koeler ben je dan 155 piek kwijt. Je bord klokt prima over dus 1 Ghz is te halen. Wil je meer snelheid koop dan een p3 700, 750 of 800 en klok die flink over.

Je hebt dan natuurlijk ook nog een slot 1 convertor nodig a 35 piek.

• M_V
Kan je niet gewoon de multiplier verhogen dan? Ik dacht dat dat bij Athlons gewoon kon, of niet?

Maar wat is het maximum wat je met een standaard Athlon 1000 kan halen in alle redelijkheid op dat bord?

Verwijderd

als je vooral office draait is je p2 400 toch zat man...jezus....

• ChUcKiE
  • Laatst online: 22:12

ChUcKiE

Dus........

Op maandag 03 september 2001 15:20 schreef gve het volgende:
Wat dacht je van alleen een nieuwe proc met koeler? Een celly 633 kost nu nog 125 piek met een volcano2 koeler ben je dan 155 piek kwijt. Je bord klokt prima over dus 1 Ghz is te halen. Wil je meer snelheid koop dan een p3 700, 750 of 800 en klok die flink over.

Je hebt dan natuurlijk ook nog een slot 1 convertor nodig a 35 piek.
Kijk dit is pas een slimme opmerking!! Met deze simpele/goedkope upgrade hoef je verder niets te doen (schroeven, (her)installaties, etc.) Gewoon nieuwe Processor erin en klaar! Wellicht beetje geheugen erbij en het loopt helemaal geweldig.

Als jij gaat inetten en met Offie2000 gaat werken heb je (mijn mening) echt geen ruk aan 1,4GHz of iets in die richting.

Ik kan me voorstellen dat een P2-400 langzaam aanvoelt, maar het verschil naar een 700-800 Celeron of PIII (naar gelang budget) is enorm! En je hebt er een goed moederbord voor!
Dus....koop bij Gistron gewoon een Slotket + Celeron 566 en dan kun je um nog altijd overklokken als je wilt, loopt ie tegen de 1GHz als je geluk hebt.

Grootste voordeel: geen mobo over, alleen processor en geen geschroef etc.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Mark_V
  • Laatst online: 06-06-2022
Niet mee eens, voor 200 gulden heb je een C667, en voor 350 een Duron 750+mobo. Die is:
a) sneller
b) je houdt een upgradeset over, die je aan je pa kan geven ofzo

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 13:46 schreef Rudy_V het volgende:
-Bij gistron kan je voor 350 piek een ECS-ddr bord+duron 750 +coolermaster cooler kopen.
-Of kan ik beter gewoon een 1.4gig athlon kopen (wel 200 gulden duurder).
Voor 550,- ben je denk ik echt niet klaar voor 1.4+mobo. Ik heb een vergelijkbare set als jij hebt en ik vewacht voor bij mijn upgrade voor een Athlon 1,4, MSI K7T266 Pro(wel duurder dan ECS),300 Watt voeding,Processor Cooler en 256MB 266Mhz DDR SDRAM iets meer dan 1000,- kwijt te zijn.

Verder is dan je videokaart de botleneck geworden dus die zul je ook wel willen vervangen (ook zo'n 400,-). Ik raad je dan ook aan om het of goed aan te pakken of echt een budget upgrade te doen en niet meer uit te geven dan nodig is. Bedenk goed wat je met je syteem wil gaan doen en of je van plan ben om deze in de nabije toekomst uit te willen bereiden.

Verwijderd

Ik heb zelf net geupgrade van AMD350 naar TB1,4. Dan ben je inderdaad meer dan 550 kwijt :o Ik was ruim duizend gulden kwijt voor TB1.4, asus mobo, koeler, 256MB DDR, HD (ik had, net als jou waarschijnlijk, een UDMA33 HD, en dan is UDMA100 echt veeeeeel sneller >:))

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 16:11 schreef LuCaS het volgende:
Niet mee eens, voor 200 gulden heb je een C667, en voor 350 een Duron 750+mobo. Die is:
a) sneller
b) je houdt een upgradeset over, die je aan je pa kan geven ofzo
Voor 125 piek heb je een celly 633 die makkelijk naar 1 Ghz te klokken is. Dan gebruik je een fsb van 100 Mhz, kan ie zijn oude geheugen houden en is die celly zeker acceptabel.

een ECS crap bord met een tb 1400 is geen optie tenzij je een instabiel maar snel systeem wilt met een hoop gedonder.
Die snelheid heeft ie niet nodig, dus.....

Op deze manier is hij veruit het goedkoopst uit.

Verwijderd

Weet je wat ik gewoon effe zou doen als ik jou was, ik zou gewoon effe windows overnieuw installen, scheelt vaak al een hele hoop, en dan nog een keer kijken of je het nog zo langzaam vindt gaan. ;)

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ik zelf heb hier 2 jaar lang een ecs bordje gehad (ECS P6B-AT-A+) en die draaide probleemloos, ECS is dan wel cheap, maar werkt zeer goed. Gewoon doen joh, misschien met TBIRDJE, die is tenslotte al een stuk sneller

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

gewoon nog ff afzien en hard sparen en dan die 1.4 kopen lijkt mij het beste
Pagina: 1