Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvh2606
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19-03-2024
Mijn vraag

Ik ben van plan om mijn Ram te gaan opschalen, nou begrijp ik dat een ander setje gecombineerd met de huidige geen goed idee is. Mijn vraag is dus is het beter/handiger om nog een setje van dezelfde RAM te kopen of deze eruit halen en een nieuw setje er in te zetten met meer werkgeheugen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Corsair 16 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen- huidige RAM
I3D 12GB D6 RTX 3060 TWIN X2 OC - GPU
AMD Ryzen 5 5600X 3700 AM4 BOX - CPU
MSI MPG X570 GAMING EDGE WIFI X570- moederbord

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Je kan er prima een zelfde kitje Corsair 16GB 3600 bijdoen hoor. Dan bekom je 4x8GB, dat is geen probleem voor je Ryzen CPU. Sterker nog, door 4x een SR (single rank) ram latje te gebruiken gaan je prestaties er zelfs iets op vooruit gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:49
Gezien het prijsverschil tussen een 16GB-set en een 32GB-set (twee, drie tientjes?) zou ik voor een nieuwe 32GB-set gaan, dan weet je zeker dat je geen gedoe hebt (met name omdat Corsair veel verschillende chips gebruikt op hun DIMM's, dus vind maar eens een setje gelijk aan je huidige).

Als bonus kun je altijd proberen de oude samen met de nieuwe te gebruiken voor 48GB in totaal, maar als dat niet werkt is er geen man overboord want dan heb je nog steeds 32GB, een verdubbeling van wat je nu hebt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.