Opbouw verkeerde buiten folie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 26-07-2023
Beste theaters,
Ik wil een niet-standaard vraag stellen. Vorig jaar heb ik een 2e verdieping laten bebouwen. maar het bleek dat er een fout was gemaakt. De bovenste folie was niet correct geplaatst. (Moest een dampdoorlatende folie .en ze hebben dampremmende folie geplaatst).Nu vertelden ze me dat ik het dak(panelen) en de bovenste laag van het multiplex moest openen en de folie moest vervangen. Anders die fout over paar jaren kan mijn huis onder de schimmel zetten en dan skelet gaat verrot , omdat binnen folie ook dampremmende is .en dat veroorzaakt bovengenoemde problemen. Het gaat om een trapezium vorm ombouw. Om zijkanten en eventueel gevels. Ik ben opzoek naar een minder traumatische (en minder dure) oplossing . Ik ben volledig zat met opbouw problemen. En mijn budget is ook op..de aannemer die fout had gedaan maak ruzie en wil niks doen. Rechtbank is ook geen optie. Alvast bedankt

Beste antwoord (via Veronika op 27-07-2023 00:17)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
In tegenstelling tot een damp-open folie, wordt een damp-remmende folie aan de warme kant (binnenzijde) van de constructie geplaatst. De warme kant bevindt zich bij dakconstructies altijd onder het isolatiemateriaal. Bij gevels is dit aan de binnenkant.
bron isolatieshop https://www.isolatiemater...%20aan%20de%20binnenkant.

dus nieuwe vraag. hoe is het dak exact opgebouwd. Waar zit de folie exact?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Veronika schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:38:
Beste theaters,
Ik wil een niet-standaard vraag stellen. Vorig jaar heb ik een 2e verdieping laten bebouwen. maar het bleek dat er een fout was gemaakt. De bovenste folie was niet correct geplaatst. (Moest een dampdoorlatende folie .en ze hebben dampremmende folie geplaatst).Nu vertelden ze me dat ik het dak(panelen) en de bovenste laag van het multiplex moest openen en de folie moest vervangen. Anders die fout over paar jaren kan mijn huis onder de schimmel zetten en dan skelet gaat verrot , omdat binnen folie ook dampremmende is .en dat veroorzaakt bovengenoemde problemen. Het gaat om een trapezium vorm ombouw. Om zijkanten en eventueel gevels. Ik ben opzoek naar een minder traumatische (en minder dure) oplossing . Ik ben volledig zat met opbouw problemen. En mijn budget is ook op..de aannemer die fout had gedaan maak ruzie en wil niks doen. Rechtbank is ook geen optie. Alvast bedankt
Rechtbank geen optie? Waarom?

Het is niet alsof deze operatie met 100 euro klaar is.

[ Voor 85% gewijzigd door jack zomer op 01-07-2023 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:08
Waarom niet als ik vragen mag? Het lijkt mij dat je de aannemer voor dergelijke fouten aansprakelijk kunt stellen. Het is wel erg makkelijk als de aannemer zegt 'oh ja vervelend dat je alles er weer af moet halen en opnieuw doen, succes'. Je neemt een aannemer juist zodat je niet over dit soort zaken hoeft na te denken. Hetgeen wat opgeleverd is non-conform (leuke term die hier steeds vaker voorbij komt) en zal door die partij opgelost moeten worden.

Hoe ben je er uberhaupt achtergekomen dat er een verkeerde folie is gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54

Yucon

*broem*

Voor dit soort bedragen zou ik juist wel eens over een rechtbank gaan nadenken. Dat kost idd geld, maar het alternatief klinkt nog duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
In dit soort gevallen is de rechtbank de enige optie.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 16:22
Waarschijnlijk zwart laten uitvoeren als de rechtbank geen optie is?

[ Voor 5% gewijzigd door Ozzie op 30-06-2023 14:05 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:10
Aannemer manen dat hij de fout moet herstellen en als dat niet gebeurt een ander dit laten herstellen en de rekening verhalen op de oude aannemer.

Maar als jij nu al kiest om een rechtbank niet als optie te beschouwen begin dan maar met zelf alles los te draaien. Soms moet je gewoon door de zure appel heenbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 26-07-2023
Rechtbank is geen optie doordat mijn aannemer zei dat hij zichzelf dan gewoon failliet gaat verklaren en niet meer aansprakelijk zal zijn, of weg uit Nederland gaat om deze situatie te vermijden. Daarom vroeg ALLEEN om tips en geen rechtbank overwegingen oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Een paar vragen:

Wie is "ze" in deze zin?
Nu vertelden ze me dat ik het dak(panelen) en de bovenste laag van het multiplex moest openen en de folie moest vervangen.
En waarom heb je ruzie met de aannemer? Speelt er nog meer?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Veronika schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:42:
Daarom vroeg ALLEEN om tips en geen rechtbank overwegingen oid...
fijn dat jij dat wilt. maar zo werkt jou probleem helaas niet.

wil je dit aanpakken zal je de folie moeten vervangen, en ik betwijvel of je dat A. gemakkelijk kan doen en B vanuit binnen kan doen.
Dus kom je op het verwijderen van pannen/panelen om er bij te kunnen wat A. geld kost B. overlast geeft wat je ook niet wil.

dus na mijn idee is er geen oplossing die aan alle (niet realistische) eisen voldoet.

verbouwing en troep ga je in elk geval hebben.
kosten. ja voor je zelf als je je recht niet wil halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:08
Veronika schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:42:
Rechtbank is geen optie doordat mijn aannemer zei dat hij zichzelf dan gewoon failliet gaat verklaren en niet meer aansprakelijk zal zijn, of weg uit Nederland gaat om deze situatie te vermijden. Daarom vroeg ALLEEN om tips en geen rechtbank overwegingen oid...
Dat klinkt als bluf en kost hem ook een hoop geld. Laat hem maar verhuizen dan, alleen daarom zou ik het al doen. Geld ga je op een andere manier niet krijgen, dus laat hem maar vertrekken dan. Heb je bewijs dat hij dat gezegd heeft? Want dat kun je dan meenemen in de rechtzaal.

Je moet het ofwel zelf oplossen en zelf betalen, of het door de aannemer laten doen. Wachten tot het mis gaat en je je verzekering nodig hebt lijkt me niet de gewenste weg, nog los van dat je nu al weet dat het fout zit en het daarom begint te lijken op verzekeringsfraude.

Niemand kan in de toekomst kijken om te zien hoeveel vochtproblemen er uiteindelijk ontstaan. Maar ik lees regelmatig dat er vochtproblemen onstaan en lees het hier ook op het forum. De beste en misschien wel enige optie is dus de folie vervangen. Maar het zit helaas op de meest ongunstige plek waar je niet bijkomt zonder de rest eraf te halen. Ik zie helaas geen handige oplossing voor dit probleem. De aannemer heeft een fout gemaakt en zal dat moeten oplossen. Doet hij dat niet dan heb je twee opties: zelf oplossen / betalen of rechtzaak. Ik vrees dat niemand hier het leuker kan maken dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:01
In principe is die buitenfolie gewoon hetzelfde maar dan met een x aantal gaten per m2.

Je zou hier en daar pannen kunnen lichten en de folie met een prikwiel voor papier/knutselen lek kunnen prikken.

Even een paar keer heen en weer en er zitten een paar 100 gaatjes.

Dit elke paar pannen herhalen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
In tegenstelling tot een damp-open folie, wordt een damp-remmende folie aan de warme kant (binnenzijde) van de constructie geplaatst. De warme kant bevindt zich bij dakconstructies altijd onder het isolatiemateriaal. Bij gevels is dit aan de binnenkant.
bron isolatieshop https://www.isolatiemater...%20aan%20de%20binnenkant.

dus nieuwe vraag. hoe is het dak exact opgebouwd. Waar zit de folie exact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:27

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
als je de opbouw kent kan je (laten) onderzoeken of het plaatsen van een klimaatfolie binnen gaat werken. dan kan je buiten met rust laten

@FRANQ dat soort folie gebruik je normaal alleen maar vertikaal omdat het anders lek is. als het even kan zou ik het onderdakfolie wel waterdicht willen laten.
Pagina: 1