Goede kwaliteit paaltjes sleutel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:04
Niet helemaal duidelijk of dit het juist sub-topic is, maar doe een poging hier.
Ik woon op een hofje en op 2 plekken staan er van die mooie rood-witte paaltjes die je met de juiste sleutel plat kan gooien. Zodat je even met een auto voor het huis kan komen. Onmisbaar als er gewerkt moet worden aan je huis en de werkers met hun busje dichtbij moeten staan.

Het is alleen altijd een gedoe met die sleutels. Bij de gemeente kunnen we tegen borg een sleutel lenen, maar dat is gewoon niet ideaal.

Online heb ik een sleutel gevonden die precies goed is, maar de kwaliteit ervan is bagger. Ze breken zeer makkelijk af. Het gaat om dit type sleutel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcM64tMFNJwIyL8DbJy26IZHbsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2quFdVaa3IdrkqDJbtxOfwI.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.swier.nl/prod...tel-emka-kroonbinnenwerk/

Ik heb al heel wat avonden lopen zoeken op internet naar plekken waar ze wel een goede kwaliteit variant hiervan verkopen, maar niet echt succesvol. Iemand toevallig een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
staat op die van de gemeente niet toevallig een merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:17
Is de sleutel een stukje buis waar 2 hoeken uit zijn? (zaag/vijl) Die van emka zijn van Zamac, niet echt stevig materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:05

Marc H

- - Is wakker - -

*knip*
Geen illegale oplossingen aub.

[ Voor 78% gewijzigd door tweakduke op 30-06-2023 10:55 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dit is vergelijkbaar met sleutels die in de industrie veel gebruikt worden om besturingspanelen (besturingskasten) te openen en sluiten.

Alleen, de kop die hier op zit ken ik niet. (dubbelbaard, driehoek 7 en 8 mm, vierkant 7 en 8mm, die ken ik allemaal wel)
Hoe zit de voorkant hiervan uit? Moet het echt zo'n kop zijn met 2 inkepingen, of kun je ook een sleutel met vierkant gebruiken?

Anders heeft Rittal, of Eldon, tegenwoordig nVent Hoffman, vast wel stevigere sleutels beschikbaar.
https://www.rittal.com/nl...1/PG1416SCHRANK3/PRO14668

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
twain4me schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:18:
staat op die van de gemeente niet toevallig een merk?
Nope, die zijn helemaal merkloos. Dat maakt het zoeken niet handiger.
Teddy schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:19:
Is de sleutel een stukje buis waar 2 hoeken uit zijn? (zaag/vijl) Die van emka zijn van Zamac, niet echt stevig materiaal.
Klopt, Het er is gewoon een stuk tussenuit als het ware. Ook gelijk wat betreft het materiaal en ze vermelden het tegenwoordig ook eerlijk op de site, al stond dat er nog niet bij toen ik ze had gekocht.

Er was 1 bewoner en die had een kopere buis zo aangepast dat die hetzelfde deed. Alleen klopt de diameter niet helemaal en moet die iets ruimer gemaakt worden. Maar zo gauw er 1 van de bewoners weer een goed werkende sleutel heeft gaat er altijd ergens een keer met uitlenen verkeerd en weet niemand meer waar de sleutel is. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:04
Ik heb zelf een setje zoals deze.
https://www.toolstation.n...schakelkastsleutel/p88797

prijzig maar gaat al bijna 10 jaar mee.

Als je de exacte maat weet kun je ook een setje zoals onderstaand bestellen

https://www.bol.com/nl/nl...l-zwart/9200000107390324/

https://www.bol.com/nl/nl...sleutel/9200000112768835/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:27
Anders een pijpsleutel pakken?

https://www.toolstation.n...U81tg4AjpuQRoChZwQAvD_BwE

De kop eraf zagen een met de slijptol de juiste uitsparing maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:51
En is het ook de bedoeling dat die rood-witte paaltjes plat gegooid worden?
Zo te lezen zijn er dus bewoners die wel zo'n sleutel hebben gehad of via gemeente met borg.

Bij mij op het hofje waar ik woon staan ook zulke paaltjes.
Blijkbaar hadden nieuwe bewoners ook het briljante plan om de paaltjes plat te gooien met een goed werkende sleutel "zodat ze makkelijk kunnen verbouwen en verhuizen".

Die paaltjes staan er met een reden, aangezien het hofje niet gebouwd is om met auto's op te rijden. In verband met verzakkingen is dat niet toegestaan.

Als ik er als bewoner wat van zei dat dit niet is toegestaan kreeg ik nog een grote mond terug ook, van we zijn het verhuizen anders is het niet te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Myliobatis op 30-06-2023 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redfloor
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:16
Ik heb precies deze en bij mij gaat ie niet stuk. Wellicht moet er iets in het mechanisme doorgesmeerd worden, zodat je niet zoveel kracht hoeft te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:27
Myliobatis schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:34:
Zo te lezen zijn er dus bewoners die wel zo'n sleutel hebben gehad.

Blijkbaar hadden nieuwe bewoners ook het briljante plan om de paaltjes plat te gooien met een goed werkende sleutel "zodat ze makkelijk kunnen verbouwen en verhuizen".

Die paaltjes staan er met een reden, aangezien het hofje niet gebouwd is om met auto's op te rijden. In verband met verzakkingen is dat niet toegestaan.

Als ik er als bewoner wat van zei dat dit niet is toegestaan kreeg ik nog een grote mond terug ook, van we zijn het verhuizen anders is het niet te doen.

Zelfs spoedeisende hulp gooit die paaltjes niet open.
Dat staat toch in z'n post? En als er niemand mag komen waarom staan er dan klappaaltjes? Lijkt mij juist voor zoiets als een verbouwing of verhuizing bedoeld.

TS kan nota bene bij de gemeente een sleutel ophalen. Dus in zijn gemeente zal dit gewoon mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:07

Releases

Ja maar!

Ik heb er zelf een aantal van Ali ooit besteld.
Werken prima en gaan al lang mee.
Zie https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=5s90Nbob4b2k

Ook voor de kosten hoef je het niet te laten.

[ Voor 5% gewijzigd door Releases op 30-06-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
JaMaaT schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:37:
[...]

Dat staat toch in z'n post? En als er niemand mag komen waarom staan er dan klappaaltjes? Lijkt mij juist voor zoiets als een verbouwing of verhuizing bedoeld.

TS kan nota bene bij de gemeente een sleutel ophalen. Dus in zijn gemeente zal dit gewoon mogen.
Heb ik gelezen, zie mijn post.
Lijkt mij sterk dat de gemeente op de hoogte is van opgestelde regels van ieder hofje / VVE :)
Het is een oprechte vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:11
Myliobatis schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:40:
[...]

Heb ik gelezen, zie mijn post.
Lijkt mij sterk dat de gemeente op de hoogte is van opgestelde regels van ieder hofje / VVE :)
Het is een oprechte vraag.
Hoe ben jij er ingehuisd dan? De Miele op de schouders genomen vanaf de parkeerplaats en 50 meter gelopen :+ ? Zolang er geen schade wordt gemaakt lijkt een verhuizing bij uitstek reden om ze plat te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:55
Zo te lezen zijn er dus bewoners die wel zo'n sleutel hebben gehad of via gemeente met borg.

Daarvoor zijn die klappaaltjes er toch juist dan, voor een incidentele verbouwing en verhuizing. Maar met zo'n paaltje voorkom je dat mensen er dagelijks met hun auto/pakketbus overheen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
Erwin schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:42:
[...]

Hoe ben jij er ingehuisd dan? De Miele op de schouders genomen vanaf de parkeerplaats en 50 meter gelopen :+ ? Zolang er geen schade wordt gemaakt lijkt een verhuizing bij uitstek reden om ze plat te gooien...
Toen stonden de paaltjes er nog niet, toen was het nieuw opgeleverd ;)
Ik zou zelf ook zeggen, platgooien de paaltjes, daar zijn ze voor verhuizingen.

Buiten het feit dat ik mij af vraag of het rechtsgeldig is, VVE kan zoveel verzinnen en veel zeurende bewoners die strikt van regels zijn.
Ik niet :+
Dit dwaalt af van de topic vraag dat was niet mijn bedoeling.

[ Voor 7% gewijzigd door Myliobatis op 30-06-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL

De bewoners hier gaan er allemaal super netjes mee om en gebruiken het alleen voor de momenten dat het nodig is. Verzakkingen is hier niet het probleem. De gemeente rijdt er ongeveer wekelijks met zwaarder materieel voor het onderhoud van de perkjes. Het is gewoon om er een veilig hofje van te maken waar kinderen rustig kunnen spelen. En het is dus ook niet dat wij er ook zelf wekelijks op moeten, maar precies die momenten dat er bijvoorbeeld een verbouwing of verhuizing is komt zo'n sleutel wel erg van pas.
Redfloor schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:35:
Ik heb precies deze en bij mij gaat ie niet stuk. Wellicht moet er iets in het mechanisme doorgesmeerd worden, zodat je niet zoveel kracht hoeft te zetten?
Er staan momenteel best wel nieuwe paaltjes (want er was er eentje door de gemeente zelf eruit gereden :+ ) maar ook op die breken die sleutels uit mijn openings post af. Die kwaliteit is echt super zacht.Ze kosten ook niets, dus mijn verwachting was ook niet heel hoog.

Al die oplossingen die ik voorbij zie komen missen dus die benodigde inkeping. Hij moet glad rond zijn aan de binnen en buitenkant met een inkeping erin. Op aliexpress, bol en toolstation kan ik de goede niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat klinkt als het zelf maken van een pijpsleutel. Stalen buisje en een slijpschijf (of dremel met slijpschijfje ;) ) en je komt een heel eind.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
WaSteiL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:04:
Niet helemaal duidelijk of dit het juist sub-topic is, maar doe een poging hier.
Ik woon op een hofje en op 2 plekken staan er van die mooie rood-witte paaltjes die je met de juiste sleutel plat kan gooien. Zodat je even met een auto voor het huis kan komen. Onmisbaar als er gewerkt moet worden aan je huis en de werkers met hun busje dichtbij moeten staan.

Het is alleen altijd een gedoe met die sleutels. Bij de gemeente kunnen we tegen borg een sleutel lenen, maar dat is gewoon niet ideaal.

Online heb ik een sleutel gevonden die precies goed is, maar de kwaliteit ervan is bagger. Ze breken zeer makkelijk af. Het gaat om dit type sleutel:
[Afbeelding]

https://www.swier.nl/prod...tel-emka-kroonbinnenwerk/

Ik heb al heel wat avonden lopen zoeken op internet naar plekken waar ze wel een goede kwaliteit variant hiervan verkopen, maar niet echt succesvol. Iemand toevallig een idee?
*knip*
Geen illegale oplossingen aub.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 30-06-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
WaSteiL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:50:
[...]
En het is dus ook niet dat wij er ook zelf wekelijks op moeten, maar precies die momenten dat er bijvoorbeeld een verbouwing of verhuizing is komt zo'n sleutel wel erg van pas.
Je schreef in je TS:
WaSteiL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:04:
Als je maar af en toe de sleutel nodig hebt, waarom is het dan zo'n gedoe?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Gemeente vragen waar ze de sleutels kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:11

Dido

heforshe

Releases schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:39:
Ik heb er zelf een aantal van Ali ooit besteld.
Werken prima en gaan al lang mee.
Zie https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=5s90Nbob4b2k

Ook voor de kosten hoef je het niet te laten.
Voor dat geld zou ik zeggen, koop er een voor iedereen in de buurt, en tegen dat ze er zijn gooi je ze als (kerst?)kadootje overal door de bus?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dit zijn redelijk standaard sleutels.

Ik ken ze van mn werk, Je hebt ze in kunststof/polyamide variant maar ook in zamac.

De versie waarin de TS linkt is is al een zamac. Dus ik denk niet dat je snel een stevigere sleutel gaat vinden.of je moet het binnenwerk vervangen van het slot, en voor iets couranters/stevigers gaan. Op mijn werk gebruiken wij vooral europees halfrond of driekant, en nooit klachten gehad dat ze afbraken.
Ik denk dat de gemeente ook wel beschikt over een driekant sleutel, dus das het probeem ook niet.

naast emka maakt industrilas ook van dat soort sleutels, maar denk niet dat ze noemenswaardig sterker zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door mrc4nl op 30-06-2023 14:38 ]

ora et labora

Pagina: 1