Medion Laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 19:13
Ik zag de volgende laptop weer in de aanbieding:
https://www.alternate.nl/...glaptop&utm_term=PL7NZN01

Medion Erazer Major X10. Ik heb nu een Asus G751JY met GTX980M. Ik ben eigenlijk nog niet per sé toe aan een nieuwe laptop maar nu vind ik €. 1000,- toch wel interessant voor een kaart die schijnbaar in het slechtste geval met een 3060 meekan en in het beste met een 3070.

Wat is nu mijn vraag? Ik ben van plan om waarschijnlijk Starfield te gaan spelen. Ik heb ook Geforce Now en hoor veel geruchten dat het daar ook op uitgebracht wordt (later als Xcloud). Nu zou ik het het mooiste vinden als ik deze game native kan spelen op mijn laptop. Mijn vraag is eigenlijk of het een redelijke verwachting is dat de Erazer Major X10 deze game kan spelen. In ieder geval op medium settings. Heeft iemand misschien ergens bronnen waarin te vinden valt of deze laptop gebeta test is met Starfield (zal wel niet omdat de NDA best pittig is)? Minimum systeem eisen zijn een GTX 1070 TI (desktop of mobile wordt niet vermeld, dit is dan ook altijd lekker duidelijk bij Nvidia 8)7 ).

Is deze Arc 730m uberhaupt een redelijke upgrade van mijn 980m? Heeft iemand ervaringen met deze laptop? Of uberhaupt met ARC kaarten. Ik weet dat ze in 2022 absoluut niet aangeraden werden maar ik zie nu toch steeds wat meer positieve berichten betreffende driver updates.

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen, ik heb een ultrabook voor zakelijk en houdt werk en prive ook met de laptops strikt gescheiden.

Wat is je budget?
1000 euro (zie eerste alinea).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, ik ben me er van bewust dat een gaminglaptop niet bedoelt is om overal mee naar toe te nemen. Dat gezegd hebbende is deze Erazer kleiner en handzamer als mijn huidige G751JY

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, het moet natuurlijk geen slechte kwaliteit zijn maar volgens mij zit dat tegenwoordig bij medion wel goed.

Beste antwoord (via Annihilism op 30-06-2023 12:58)

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
@Annihilism Ik vrees dat de enige manier om dat echt zeker te weten is reviews te lezen. Hoeft vaak niet exact de configuratie te zijn die je hebt, hetzelfde model is voldoende.

Hier is vast een lijstje die er qua specs goed uit zien: https://tweakers.net/pric...;1934258;1942784;1942790/

Als je niet veel haast hebt zou ik lekker wat price-alerts instellen, veel laptops zijn regelmatig in de aanbieding.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
@Annihilism Begin dit jaar was dat inderdaad een behoorlijk mooie deal. Nu heb je echter een breed aanbod van laptops met RTX 4060, vanaf ongeveer €1100, welke zo'n 80% sneller zijn dan de Arc A730M, en een stuk efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
@Balance Ik zie het inderdaad. Heb jij wellicht ook een model met RTX4060 die je kunt aanraden?

Wat ik het probleem een beetje vind bij Nvidia is dat er schijnbaar low-power modellen zijn en high-power modellen (correct me if im wrong)? Ik vind het natuurlijk niet erg om wat extra te betalen als ik daarvoor een stabiele en snelle kaart krijg. Maar ik heb me er al een behoorlijk poos niet in verdiept en zou het zonde vinden als ik een miskoop doe omdat ik per-ongelijk een "low-power" 4060 heb gekocht die nog trager is als een Arc 730m.

Even twee modellen die me in het oog springen:
uitvoering: Lenovo LOQ 15IRH8 (82XV00E4MH)
uitvoering: Medion Erazer Deputy P50 MD62519 NL

Allebei een snelle intel CPU vergelijkbaar met het model in de TS, allebei 1TB opslag net als de laptop in TS, allebei 16GB geheugen. Ik zie dat de lenovo en wat lagere schermresolutie heeft en de medion qua specs een beter scherm (hogere refresh en resolutie).

[ Voor 35% gewijzigd door Annihilism op 30-06-2023 10:40 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Annihilism Ik vrees dat de enige manier om dat echt zeker te weten is reviews te lezen. Hoeft vaak niet exact de configuratie te zijn die je hebt, hetzelfde model is voldoende.

Hier is vast een lijstje die er qua specs goed uit zien: https://tweakers.net/pric...;1934258;1942784;1942790/

Als je niet veel haast hebt zou ik lekker wat price-alerts instellen, veel laptops zijn regelmatig in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
@Balance Ik heb besloten om de gok niet te wagen en gewoon een laptop met een Nvidia kaart in de gaten te houden. Price alerts instellen is wat ik ga doen. Bedankt voor de tips en hulp!