Welk haarproduct - man, kort golvend haar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 13:37
Ha Tweakers, ik kan jullie inspiratie wel gebruiken want ben nog niet helemaal tevreden.

Ik heb kort haar, net lang genoeg om nog beetje een golf/krul te hebben (echt een krullenbos zou ik het niet noemen) ;) en ik zit vaak te klooien met welk stylingproduct ik nou fijn vind.

Belangrijkste vind ik eigenlijk dat het aan de ene kant wel in model valt/blijft maar het moet zeker niet hard worden. Stel ik ben op de motor geweest, doe m'n helm af, dan moet ik met een paar keer met m'n handen door m'n haar weer het in model hebben.

Matte vind ik ook wel mooi staan, al heb ik tot nu toe meestal "high shine" producten.

Welke producten ik momenteel heb:

- De roze Murrays (die lichtere variant). Die vind ik best fijn qua hermodelleren maar deze is natuurlijk behoorlijk vettig.
- De rode Reuzel (op waterbasis). Deze was een stuk prettiger uit maar vind hem toch behoorlijk "sticky" waardoor ik ook in mijn haar soort van plukken krijg die plakken. Ook niet echt heel mooi hermodelleerbaar.

Op basis hier van, iemand nog tips wat te proberen? Stel gerust nog wat door mocht ik te weinig info hebben gegeven :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/77/Brylcreem_3718.jpg

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je zou Suavecito eens kunnen proberen. Ik heb zelf goede ervaring met de matte en strong hold, strong hold droogt in mijn ervaring iets meer, maar het is met een druppeltje water of twee (letterlijk vochtige handen, niet nat) weer helemaal te bewerken.

Heb vaker op een lange werkdag tussendoor een keer voor de spiegel gestaan om het een beetje bij te werken, maar eigenlijk nooit echt nodig. Motorhelm heb ik zelf niet, maar het blijft goed zitten als ik bijv. tegen de hoofdsteun in de auto aan zit of m'n hoofd stoot met uitstappen, en je kunt zelfs een trui of ander shirt aandoen zonder dat het helemaal opnieuw moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik gebruik al jaren zelf Gelwax van Taft. Plakt niet en blijft redelijk goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 13:37
Thx. Heb ik ook wel eens naar gekeken en ik vrees wel een beetje voor de "wet look", want dat is niet de stijl die ik wil. Of valt dat mee?
loeberce schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:23:
Ik gebruik al jaren zelf Gelwax van Taft. Plakt niet en blijft redelijk goed zitten.
Zelfde angst: ben bang dat dit ook een beetje wetlook effect geeft, vooral omdat ik een beetje slag in m'n haar heb wat half opzij/naar voren hangt.
Oon schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:16:
Je zou Suavecito eens kunnen proberen. Ik heb zelf goede ervaring met de matte en strong hold, strong hold droogt in mijn ervaring iets meer, maar het is met een druppeltje water of twee (letterlijk vochtige handen, niet nat) weer helemaal te bewerken.

Heb vaker op een lange werkdag tussendoor een keer voor de spiegel gestaan om het een beetje bij te werken, maar eigenlijk nooit echt nodig. Motorhelm heb ik zelf niet, maar het blijft goed zitten als ik bijv. tegen de hoofdsteun in de auto aan zit of m'n hoofd stoot met uitstappen, en je kunt zelfs een trui of ander shirt aandoen zonder dat het helemaal opnieuw moet.
Dit ziet er (afgezien van de prijs, maar dat neem ik even niet mee in de overweging) goed uit. Ze hebben ook een mat variant zie ik. Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

MitchellHearth schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:40:
[...]

Dit ziet er (afgezien van de prijs, maar dat neem ik even niet mee in de overweging) goed uit. Ze hebben ook een mat variant zie ik. Thx!
Het is inderdaad niet het goedkoopste spul, maar je hebt er maar heel weinig van nodig en het smeert goed uit. De matte versie is wel zichtbaar (je haar lijkt er natuurlijk gewoon iets dikker van omdat er wax in zit) maar verder valt het niet op. Ik pak zelf de laatste tijd ook altijd die want de strong hold heb ik met m'n huidige kapsel niet nodig, maar dat is dus even uitproberen.
Zelfs de Strong Hold had niet zo'n nat uiterlijk, je krijgt er wel een beetje een glans van maar meer als schoon droog haar en niet als nat haar, maar dat zal ook weer heel erg verschillen per type haar.

Ze hebben op de website ook de Quarter Mile geur staan, dat zijn kleinere blikjes die een stuk goedkoper zijn, dus ideaal om het een keer uit te proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-07 15:27
Afbeeldingslocatie: https://d3r3h30p75xj6a.cloudfront.net/artikelen/2372_1_16493_637171983544880069.png?width=500&height=500&mode=crop
Jokes aside.

Ik gebruik zelf altijd die Taft Styling Power Wax. Makkelijk in te brengen, plakt niet. Het is meer matt dan shine overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door timmert26 op 30-06-2023 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Spul van de kapper is over het algemeen vele male beter dan dat van de supermarkt/drogist. Zij kunnen je ook adviseren. Je betaalt iets meer, maar met kort haar gebruik je meestal toch niet heel veel.

Ik ben zelf erg fan van Kevin Murphy producten, gebruik zelf vaak Free Hold. Lichte glans zonder dat het vettig wordt en je haar blijft lekker soepel:

Afbeeldingslocatie: https://kevinmurphy.nl/wp-content/uploads/2018/10/5806ef3175e662cc60c2d13ff7308613-1100x896.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

MitchellHearth schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:40:
[...]

Thx. Heb ik ook wel eens naar gekeken en ik vrees wel een beetje voor de "wet look", want dat is niet de stijl die ik wil. Of valt dat mee?
Nee, geen wet look. Absoluut niet zelfs ;) Maar je haar blijft er wel zacht van, en in vorm. Juist heel "naturel", mensen zien vaak niet eens dat je er 'iets' in hebt. Als het verschil tussen gel en wax is, dat gel je haar harder maakt dan wax, dan zit deze brylcreem nog verder van gel af.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een soort paste, geen idee of onze kapsels matchen maar het is bijzonder fijn spul. Geen wetlook, goede hold en ruikt okay

https://www.haarboutiquea...atulique-100ml-p197893075

Ik betaal iets meer bij mijn kapper, maargoed.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:47
Ik ben groot fan van Prospectors pomade. Zelf heb ik altijd de Iron Ore variant omdat die goed stevig is, maar ze hebben ook minder stugge varianten, zowel op waterbasis als oliebasis. Voordeel van die op waterbasis is dat die makkelijk bij te sturen is met een beetje water op je hand, spoelt makkelijk uit onder de douche, en je haar wordt er niet te vettig van. Geeft een wetlook als je 'm in nat haar aanbrengt, in droog haar een stuk minder maar dan is hij ook wat lastiger te verdelen.
Pagina: 1