Mijn vraag
Sinds kort heb ik een probleem met de Deco M5.
Iedere dag of zelfs meerdere keren per dag krijg ik een dns probleem.
Dit is de melding: DNS-storing ontdekt, de naamomzetting loopt vanaf nu via openbare DNS-servers.
Ik kan dit zien in het logboek van de Fritzbox 7530.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Deco M5 met de laatste firmware update
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Deco M5 stond in router functie en dit omgezet naar Acces Point maar dat werkt niet.
Ik weet zeker dat het aan de Deco M5 ligt want ik heb de Deco M5 al eens 24 uur stroomloos gehad en toen kwamen er geen dns storingen meer voor.
Het wifi gedeelte van de Fritzbox 7530 kan ik niet uitzetten want dan werken bepaalde apparaten in wifi niet meer.
Deze kan ik niet koppelen aan de Deco M5.
De Deco M5 zit met een lan kabel aan de Fritzbox 730 en er zitten nog 2 losse Deco M5 bij.
Op zich werkt het wel alleen af en toe valt het wifi netwerk van mijn mobiele telefoon (samsung A53) weg en gaat dan over naar 4G.
Sinds kort heb ik een probleem met de Deco M5.
Iedere dag of zelfs meerdere keren per dag krijg ik een dns probleem.
Dit is de melding: DNS-storing ontdekt, de naamomzetting loopt vanaf nu via openbare DNS-servers.
Ik kan dit zien in het logboek van de Fritzbox 7530.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Deco M5 met de laatste firmware update
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Deco M5 stond in router functie en dit omgezet naar Acces Point maar dat werkt niet.
Ik weet zeker dat het aan de Deco M5 ligt want ik heb de Deco M5 al eens 24 uur stroomloos gehad en toen kwamen er geen dns storingen meer voor.
Het wifi gedeelte van de Fritzbox 7530 kan ik niet uitzetten want dan werken bepaalde apparaten in wifi niet meer.
Deze kan ik niet koppelen aan de Deco M5.
De Deco M5 zit met een lan kabel aan de Fritzbox 730 en er zitten nog 2 losse Deco M5 bij.
Op zich werkt het wel alleen af en toe valt het wifi netwerk van mijn mobiele telefoon (samsung A53) weg en gaat dan over naar 4G.
piet manders