We hebben hier een ADSL Comfort verbinding via Planet Internet, en die verbinding sharen we via Winroute PRO 4.1 op een win98 bak. Nu wil ik dus op mijn machine (statisch(toch?) netwerk ip 192.168.0.2, Win2K) een FTP server op port 21 draaien met Serv-U. Nu heb ik dus bij de server port 21 op het TCP protocol naar mijn ip doorgestuurd via Settings/Advanced/Port mapping, maar het werkt niet! Als ik op m'n ADSL ip een FTP verbinding probeer te maken, krijg ik de melding dat de server niet reageert (probeer het voorlopig ff via de IE5 FTP), maar als ik op m'n netwerk ip probeer te verbinden werkt het wel. Wat doe ik fout?
zo uit me hoofd moet je ook poort 20 doorsturen.
Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....
ftp is apart probleem, lees de handleiding van hun maar eens,
je moet een key in het register zetten.
je moet een key in het register zetten.
1+1+1 = 1
Verwijderd
Dit kan je niet testen van uit je eigen netwerkje. Je moet iemand hebben die even voor je kijk of het werkt vanaf de buitenkant van je netwerk.
kijk dan eens op hun site...Op maandag 03 september 2001 18:15 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Eeeh handleiding? Heb ik niet
eerst zoeken dan vragen
1+1+1 = 1
Jep, you got the point. Ik dacht eerst ook dat 't niet werkte toen ik een FTP-server op een client-PC hier draaide, maar 't blijkt dat het vanaf zowel de Winroute-PC als de client-PC niet lukt om op je externe IP te connecten. Andere mensen konden daarentegen gewoon probleemloos op mijn FTP komen..Op maandag 03 september 2001 18:16 schreef _Placebo_ het volgende:
Dit kan je niet testen van uit je eigen netwerkje. Je moet iemand hebben die even voor je kijk of het werkt vanaf de buitenkant van je netwerk.
#
maar hoe zit het als de ftp-server op dezelfde computer draaid als winroute.. mij lukt dit niet en ook andere dingen, zoals vnc, en www-server lukt me. Kijk maar op het topic van mij: [topic=218681/1/25]
kan wel een port mapping aanmaken die dan van en naar de adsl-verbinding loopt en dan naar deze client. hierop kan ik dan wel weer www-server, ftp, vnc draaien, maar anders niet. ???? hoe los ik dit dan op????
kan wel een port mapping aanmaken die dan van en naar de adsl-verbinding loopt en dan naar deze client. hierop kan ik dan wel weer www-server, ftp, vnc draaien, maar anders niet. ???? hoe los ik dit dan op????
Verwijderd
Ik heb een ftpserver draaiende gehad op de pc waar ik ook winroute op had staan. Wat je moet doen is een poortmapping maken van je extrene ipnummer/poort naar het interne ipnummer/poort van je servertje en je ftp alleen daar op laten luisteren.
Ok... Heb nu dus bij de website van Winroute gezocht naar die registry tweak, heb het goed uitgevoerd, maar het helpt niet. Heb zowel poort 20 als 21 opengegooid, en vanaf een pc buiten het netwerk, dus met een andere internet verbinding, kom je er gewoon nog steeds niet op...
Dit probleem heb ik ook gehad.... bij een vriend van em werkte het perfect (win NT 4) en bij mij gewoon niet!!! kreegh et niet werken.... Netwerk instellingen e.d. waren allemaal vergelijkbaar.
Probeer deze pagina eens : http://linux20321.dn.net/manual/v4.1en/index.htm
Dat zeg ik net, daar heb ik gekeken, die regedit uitgevoerd. Maar het is al opgelost, Serv-U liep vaag te buggen waardoor IE vanuit een niet bestaande map wilde gaan downloaden.
Pagina: 1