Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3G
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-07-2023
Sinds onlangs de telenet modem wegens defect vervangen is door een type CH7465LG heb ik problemen met camera's die gestuurd worden door een quad recorder. Wat me opvalt is dat de wan 192.168.0.1 heeft, de router wijzigt zichzelf door conflict naar 192.168.1.1. De camera's bereiken via wifi is gelukt, maar via wan wil het niet lukken ondanks dat de poorten open staan. Het extern ipadres van de modem is ook aangepast in de instellingen van de quad recorder. Iemand een tip wat ik nog kan uittesten om het probleem te vinden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v57pp54A7I4jF04x94hqFwsgRAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubJrtpKkdb6M8tHJf2NZCdLn.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Kxp31MWjErxfO86eb8YexaeJPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5M9dkWVB3p9xAnjbXPA1YbMI.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:28
Waarschijnlijk stond je Telenet modem voorheen ingesteld als bridge en kreeg je TPLink netjes een extern IP. Je nieuwe modem is ingesteld als router waardoor jouw TPLink een intern adres krijgt aan de WAN zijde ipv extern. Als dat zo is, Telenet modem weer instellen in bridged modus (indien mogelijk, ken ze verder niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Bovenstaande lijkt me het meest realistisch inderdaad. 192.168.0.1 is niet routeerbaar over het internet en onderdeel van de rfc1918 adressen. Logisch dat daar lastig een port forward op te krijgen is.

Je werkelijke WAN IP staat nu op de telenet modem en kun je zien als je naar watismijnip.nl of whatsmyip.org.

Mocht je zelf geen bridge in kunnen stellen, dan telenet bellen en het laten doen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3G
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-07-2023
Die bridge aanpassing nog niet gedaan, maar ga me er eens in verdiepen. Ben nogal nieuwsgierig van aard.