Laser multifunctional voor thuiswerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 23:06

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Na de zoveelste keer was het weer van dat : ik moest thuis nog eens wat papieren afdrukken, en natuurlijk doe je dat niet vaak, en daar was het dan weer : inkt op/uitgedroogd. :(
Elke keer weer, amper een handvol paginas afgedrukt met de inktkop, en je kan hem weer wegsmijten.
Misschien logisch als je thuiskantoor zuidgericht is en een open kantoor is op de overloop, waar het in de zomer makkelijk 28° wordt.

Ben het beetje beu, en zou dus een kleurenlaserjet willen aanschaffen.

Vereisten : kleurenlaser, scanfunctie, netwerkaansluiting via wifi of netwerk. Printen via GSM hoeft niet, gewoon enkel van de PC.
Ik wil dat hij beetje deftig is, vermoed dat je dan bij Brother of Canon uitkomt ?
De HP modellen heb ik wat schrik voor, daar de inktjets voor de Canon inkjet ( buiten de heilige 8xx deskjet reeks ), ook niet echt je datje waren bij HP, maar dat is misschien verbeterd bij de color laserjets ?

Budget ...... mja, geen idee. Waar voor zijn geld in elk geval. Maar laten we zeggen dat 700 euro me wel iets te gortig is voor eens sporadisch wat dingen af te drukken en in te hoeven scannen.

Wat zijn jullie ervaringen ?
Of toch maar weer een verse inkjet cartouche en/of mltifunctional kopen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon10 op 29-06-2023 20:10 ]

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:28

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou eens op Marktplaats rondkijken. Naar mijn mening moet je bij printers het deftige enterprisespul kopen. Ik heb zelf bijvoorbeeld een Laserjet CP5225DN. Dat is een A3-kleurenprinter, dubbelzijdig en netwerkaansluiting en meerdere papierlades. Ik heb 'm voor €150 op Marktplaats gekocht en daarmee kan ik mij een printer veroorloven waar ik anders voor terug zou schrikken. HP is prima wat betreft de sjieke printers betreft en mogelijk zelfs een voordeeltje omdat het marktaandeel van HP groot is en er dus veel onderdelen en andere support voor te vinden is.

De printer doet niet moeilijk met huismerktoner en heeft een functie "houd je waffel en printen". Als je die functie aan zet gaat hij zelfs printen als de tonercassettes leeg zijn, je de kleuren van plek verwisseld hebt, of zelfs als er tonercassettes niet geplaatst zijn. Erg handig in geval van nood en op consumentenprinters zul je zoiets niet vinden.

Het ding is extreem repareerbaar: Met een druk op de knop zijn tonercassettes, fixeereenheid, restanttonerreservoir, toneroverdrachtband er zo uit te verwijderen en kun je er een nieuwe in stoppen. Dat doen ze bij deze printers omdat bedrijven er onderhoudsovereenkomsten op afsluiten en een pakketje per post opsturen goedkoper is dan een monteur langs sturen.

Uiteraard maken ook de andere merken sjieke enterpriseprinters, Brother, Xerox, Kyocera en Canon zijn bijvoorbeeld merken die hier een naam in hebben.

Multifunctie zou ik mee oppassen: Er bestaan zeker multifunctie-enterprise-apparaten, maar toch krijg je als je multifunctie wilt snel met consumentenprinters te maken. Dus het kan nuttig zijn om op dit punt niet te kritisch te zijn en gewoon een zuivere printer te kopen. De leeftijd van een apparaat is niet zo'n punt, een goede printer gaat zo 20 jaar mee.

Wat betreft budget is een enterpriseprinter nieuw natuurlijk veel te gortig, maar ik denk dat je tweedehands prima kunt slagen voor een redelijk bedrag. Met name als A4 voldoende is, dan worden ze aangeboden voor wat de gek erg voor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:28
Let qua kosten op prijs vervangende toners en of drum ook los te vervangen is. Scheelt ook weer.

Ben zelf blij met brother dcp l3550cdw. Maar voor gewoon thuis gebruik geen klein ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon pricewatch gebruik met filters en reviews lezen.
Ik zou bij HP wegblijven als je driver hell wilt ontwijken ;)
Zelf prima ervaring met Samsung spul, heb dat ding 12+ jaar geleden gekocht en doet altijd wat het moet doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:07

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb inmiddels 5 stuks Ricoh C240DN, duplex color A4, en een shitty Brother ding.
2 van de Ricoh's in gebruik (1 met extra lade) , de rest als reserve.

Waarom?
Omdat de nieuwere modellen nu nieuw ruim het viervoudige zijn van wat ik destijds betaalde.
Ik vervang - zo lang de cartridge het uit houdt - alleen de toner (poeder) met het juiste type, en de chips.
Tegenwoordig maak ik enkele delen van de cartridge schoon - geleerd uit ervaring.
En ik vervang zelfs de drum als dat nodig is, die kosten maar €5 per stuk.
Ik koop gebruikte /refurbished cartridges, maar niet meer bij 123Inkt (niet origineel, niet te onderhouden cartridges).

Ik print veel voor mn bedrijfje, en hiermee bespaar ik me honderden euros per jaar.
Ja, we zijn Tweakers.

De laatste 2 C240DN's heb ik notabene uit Engeland laten komen: dat bleef veel goedkoper dan nieuwe.

De Brother print vanaf dag 1 met belabberde kwaliteit. Het is 'net goed genoeg', omdat ik alleen pakketlabels print met dat ding.
Miskoop.

Nu vind je de C240DN waarschijnlijk niet meer, maar zoiets van Ricoh of mss Samsung ofzo, waarbij je de toner (poeder) zelf kunt vervangen, is zoveel rendabeler - misschien zelfs als je weinig print.

[ Voor 9% gewijzigd door ByteDelight op 30-06-2023 08:08 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:05

Cyphax

Moderator LNX
The Eagle schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 23:47:
Gewoon pricewatch gebruik met filters en reviews lezen.
Ik zou bij HP wegblijven als je driver hell wilt ontwijken ;)
Dat hangt denk kl wel een beetje af van het model en of het een consumentenprinter is of meer voor bedrijfsmatig. Ik heb een hele oude cm1312 die onder Windows zonder drivers te moeten downloaden (dat doet ie blijkbaar zelf) gewoon gaat werken. Onder Linux (Pop!_OS) hoef je er helemaal niks voor te doen, daar verscheen ie eigenlijk gewoon spontaan.
Enige nadeel van de ouderdom is dat ie alleen smb1 kent, dus de inhoud van de sd-kaart kan ik niet via z'n share benaderen, maar printen en scannen via het netwerk is redelijk probleemloos op laptops, pc en ook gewoon mobiel met dit ding. Ik vermoed dat dat voor de meeste (oudere?) OfficeJets wel geldt.

Die oude printer voldoet nog steeds aan de eisen van ts (zolang ie geen wifi verwacht :+) zo te zien. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Laat die haakjes om 'oude' maar weg. Tegenwoordig is het echt een drama. Mijn LaserJet Pro is de helft van de tijd om onverklaarbare redenen offline en wanneer je de drivers van HP probeert te installeren kan dat alleen met een HP account en werkt scannen alleen maar via de cloud. Door wat voor hoepels je moet springen om dat ding überhaupt aan de praat te krijgen zonder je ziel te moeten verkopen is ongekend.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47

Yucon

*broem*

Het is goed om even na te denken of je echt kleur wil. Bij inkjets is dat een soort van gratis. Bij lasers wordt het gelijk een stuk duurder, maar wat daarnaast nog erbij komt is dat de apparaten echt een stuk groter, lomper en zwaarder worden.

Hoeft geen probleem te zijn natuurlijk. Maar als je liever iets lichts hebt en dat kleurenprinten niet zo heel belangrijk zou vinden is het iets om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:28

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Klopt, waar je bij kleur op moet letten is dat het apparaat duurder wordt, groter en zwaarder wordt en ook de prijs van tonercassettes kan bij een kleurenprinter hoger liggen. Wat een kleurenlaser doorgaans wel goed doet, is onderscheid maken tussen zwart-/wit- en kleurenafdrukken, als je zwart/wit afdrukt worden de toners en trommels voor de kleuren ook werkelijk niet gebruikt. Daarmee hoeft een kleurenlaser niet te leiden tot duurdere afdrukken in zwart/wit (mits je een oog houdt op de prijs van de cassettes).

Het hierboven geschreven over HP herken ik niet en is denk ik opnieuw een bevestiging om vooral de juiste printer uit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-06 16:21

psy

Ik heb juist goede ervaringen met een HP multi laserjet.
Namelijk deze -
uitvoering: HP Color LaserJet Pro MFP M477fdw

In het begin werkte nog niet alles even denderend (het scannen naar een netwerklocatie lukte vaak niet) maar op een gegeven moment kwam een nieuwe driver uit en deze heeft alle problemen opgelost. Nu al een jaar of 3 een gelukkige gebruiker (in huissituatie). Echt een hele fijne multi printer. En scanner. En dubbelzijdig scannen & afdrukken :)

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 30-06-2023 12:04 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1