Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Prebuilt Gaming Dekstop rond de 3000

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

Vraag

• Dan91
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-04 09:38
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil een Windows 11 pro machine om keihard mee te gamen. Mijn doel is straks alle games op ultra high met ray-tracing te kunnen spelen. Heb een 2k monitor met 144hz en nvidia g-sync.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

€ 3000~

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Wil er zeker een Nvidia kaart in.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee, ik ga niet overklokken. Het is belangrijk dat mijn systeem zo'n 6 jaar mee gaat.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb geen zin om zelf een PC in elkaar te willen zetten. Ik wil een good-value prebuilt PC met garantie van een betrouwbare vendor. Ik wil geen rare fratsen met overal van de RGB lichtjes en van die rare computer behulsingen. Mag allemaal zwart en stil.

Hebben jullie voor mij een goede prebuild in gedachten, of een site die goed is?

[ Voor 13% gewijzigd door Dan91 op 29-06-2023 16:06 ]

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:33
Tweakers Pricewatch

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is het probleem om een systeem zelf samen te stellen, maar die door een winkel te laten assembleren? Is vaak goedkoper dan een prebuilt ergens vandaan te halen, waar de onderdelen nauwelijks op elkaar zijn afgestemd en gemaakt zijn om een zo hoog mogelijke marge te hebben, met belabberde support.

Daarnaast wordt op Tweakers met de aankoop advies topics meestal daarop gedoeld. Voor vragen als deze kun je net zo goed zelf kijken wat winkels aanbieden en die vergelijken met elkaar.

• Dan91
Heb je een goede site?

• Dan91
Zit op dit moment te denken aan deze:
https://azerty.nl/product...-amd-ryzen-9-7900/5112892

Wat is jullie mening over deze computer?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan91 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:23:
Zit op dit moment te denken aan deze:
https://azerty.nl/product...-amd-ryzen-9-7900/5112892

Wat is jullie mening over deze computer?
Misschien kan een beetje zelf onderzoek doen ook geen kwaad. Kijk eens hier of er reviews zijn: uitvoering: Azerty Silent Gaming Titanium 7900

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:40
Als je puur alleen gaat gamen en geen andere taken lijkt mij een 9-serie van AMD erg overkill.

https://azerty.nl/product...d-ryzen-7-7800x3d/5744411

x3D van AMD zijn kwalitatief het beste op het gebied van gamen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MRiesje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:27:
x3D van AMD zijn kwalitatief het beste op het gebied van gamen.
Is wel kort door de bocht, maar iets zegt me dat de TS die nuances maar weinig interesseert en van zijn geld af wil. :)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 29-06-2023 16:30 ]

• Dan91
Wil zeker niet zomaar van mijn geld af en sta daarom dan ook zeer zeker open voor helpvolle suggesties zoals die van MRiesje.

Mocht iemand zeggen: Het is goedkoper om gewoon een machine in elkaar te laten zetten door een winkel en daarbij deze en deze onderdelen, ik laat mij hier graag in helpen.

Heb namelijk weinig expertise op dit gebied, en ben nogal nieuw op tweakers, vandaar deze thread.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan91 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:31:
Mocht iemand zeggen: Het is goedkoper om gewoon een machine in elkaar te laten zetten door een winkel en daarbij deze en deze onderdelen, ik laat mij hier graag in helpen.

Heb namelijk weinig expertise op dit gebied, en ben nogal nieuw op tweakers, vandaar deze thread.
Ik denk, zoals ik in mijn eerste post al aangaf, dat je dan zeker een veel beter systeem kunt krijgen, doordat je de onderdelen specifiek op jouw wensen kan afstemmen. Krijg je een systeem van waar je langer plezier van beleeft dan zo'n kant en klaar geval. :) Maar vraagt ook eigen inzet, om de reviews van producten bijvoorbeeld te bekijken en dus ook met eigen voorstellen te komen.

Begin bijvoorbeeld eens bij review: Processor Best Buy Guide - De beste cpu's in mei 2023 en/of review: Desktop Best Buy Guide - Maart 2023. :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.