Mijn vraag
Vanochtend zijn we bij de architect geweest en onze wensen uitgelegd.
We gaan werken met een PreFab bouwer dus sommige dingen zullen helaas niet gewijzigd kunnen worden.
Maar de oplevering zal als het gok ik in 2024 plaats vinden, dus een huis anno 2024 moet in ieder geval wel wat domotica hebben.
Maar waar te beginnen?
En vandaar mijn vraag nu al, want ik kan er dan vanaf nu rekening mee houden.
Relevante software en hardware die ik gebruik
We hebben zelf een Apple huishouden qua devices.
We hebben nu wel een Google Home en daarop zitten 8 Philips HUE lampen en we hebben een Nest thermosstaat.
Voor de rest hebben we niks en ben ik er niet bekend mee.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De PreFab bouwer biedt vloer verwarming/koeling aan en convectoren waar het niet zit.
Ik heb nog geen idee of wat zij aanbieden ook aangesloten kan worden in een domotica systeem kan. Maar ik ga er even vanuit van niet of dat ik het achteraf zelf iets moet vinden voor erop (ik kan dit nog wel updaten zodra ik wat weet).
Idealiter zou ik een technologie willen gebruiken die Apple en Google aan kan (Matter?) en eigenlijk misschien een bedrijf moeten inschakelen die ons hier in kan adviseren en kan aansluiten.
Maar ik ga er vanuit dat anno 2024 dat ook allemaal veel makkelijker is geworden dan de begin tijd.
Wat ik zou willen (afhankelijk of het in budget kan):
- Deurbel
- Slot buiten deur
- Lichtschakelaars op domotica
- Wandcontactdoos op domotica (hoeven niet allemaal te zijn, 1 per kamer ofzo minimaal)
- verwarming en koeling op domotica
- screens voor de ramen op domotica
Vanochtend zijn we bij de architect geweest en onze wensen uitgelegd.
We gaan werken met een PreFab bouwer dus sommige dingen zullen helaas niet gewijzigd kunnen worden.
Maar de oplevering zal als het gok ik in 2024 plaats vinden, dus een huis anno 2024 moet in ieder geval wel wat domotica hebben.
Maar waar te beginnen?
En vandaar mijn vraag nu al, want ik kan er dan vanaf nu rekening mee houden.
Relevante software en hardware die ik gebruik
We hebben zelf een Apple huishouden qua devices.
We hebben nu wel een Google Home en daarop zitten 8 Philips HUE lampen en we hebben een Nest thermosstaat.
Voor de rest hebben we niks en ben ik er niet bekend mee.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De PreFab bouwer biedt vloer verwarming/koeling aan en convectoren waar het niet zit.
Ik heb nog geen idee of wat zij aanbieden ook aangesloten kan worden in een domotica systeem kan. Maar ik ga er even vanuit van niet of dat ik het achteraf zelf iets moet vinden voor erop (ik kan dit nog wel updaten zodra ik wat weet).
Idealiter zou ik een technologie willen gebruiken die Apple en Google aan kan (Matter?) en eigenlijk misschien een bedrijf moeten inschakelen die ons hier in kan adviseren en kan aansluiten.
Maar ik ga er vanuit dat anno 2024 dat ook allemaal veel makkelijker is geworden dan de begin tijd.
Wat ik zou willen (afhankelijk of het in budget kan):
- Deurbel
- Slot buiten deur
- Lichtschakelaars op domotica
- Wandcontactdoos op domotica (hoeven niet allemaal te zijn, 1 per kamer ofzo minimaal)
- verwarming en koeling op domotica
- screens voor de ramen op domotica
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!