ik heb de labtec lcs 2514 speakerset, alleen wil ik een nieuwe geluidskaart gaan kopen wat raden jullie mij aan voor max 250 gulden
UTFS! 
mijn voorkeur: Terratec DMX Xfire 1024.
(kep dezelfde speakers als jij)
mijn voorkeur: Terratec DMX Xfire 1024.
(kep dezelfde speakers als jij)
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Terratec DMX X-Fire 1024...
Heb die speakers en geluidskaart ook, werken perfect, alleen vind de achterbuurman dat niet
Heb die speakers en geluidskaart ook, werken perfect, alleen vind de achterbuurman dat niet
Ik heb ook de Xfire 1024 en die speakers. Goede kaart, niet duur, en goede speakers.
Alleen: ik vind de volumeverstelling een beetje vervelend. Of je het nu in windows doet, of op de speakers, ALTIJD moet je 2 knoppen verzetten (voor én achter).
Zit er ergens een optie om de 2 kanalen van die terratec te koppelen?
Alleen: ik vind de volumeverstelling een beetje vervelend. Of je het nu in windows doet, of op de speakers, ALTIJD moet je 2 knoppen verzetten (voor én achter).
Zit er ergens een optie om de 2 kanalen van die terratec te koppelen?
ik heb in win2k een control panel met master volume, front speakers, back speakers. master volume is dus EEN knop voor beide kanalenOp maandag 03 september 2001 14:41 schreef stefijn het volgende:
dus misschien ff de goeie drivers opzoeken?
ik heb hem samen met een sblive. ik vind het een perfect setje. volgens mij is ie er ook voor gemaakt.
iig mooi speaqkersetje. koop gewoon een mooi soundcardje met AEX [en A3d als dat er bij zit]
ik ben zelf erg tevreden over mn sblive. maar ik stel ook niet de hoogste eisen.
iig mooi speaqkersetje. koop gewoon een mooi soundcardje met AEX [en A3d als dat er bij zit]
ik ben zelf erg tevreden over mn sblive. maar ik stel ook niet de hoogste eisen.
Ik heb in WinME bij de volumeregeling ook gewoon een schuif voor algemeen volume... eentje voor voor en dan nog een voor achter..
Ik zit er niet mee om die volumeregelingen apart te verstellen, zo kan ik bv de achterspeakers ook gewoon uitzetten!
Ik zit er niet mee om die volumeregelingen apart te verstellen, zo kan ik bv de achterspeakers ook gewoon uitzetten!
Ik heb win98 en de laaste drivers van terratec.net en kan alléén voor en achter verstellen, niet "master" oid. En dus kan ik met de volumeknop op mijn toetsenbord het volume niet verstellen, want dan pakt ie alleen het frontvolume. En das dus bud.Op maandag 03 september 2001 15:27 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Ik heb in WinME bij de volumeregeling ook gewoon een schuif voor algemeen volume... eentje voor voor en dan nog een voor achter..
Nog áfgezien van het feit dat je op die manier dus nooit een balans in kunt stellen tussen voor en achter, omdat die nooit vastligt bij het verstellen van het volume.
Het gaat erom dat je én de mogelijkheid hebt alles tegelijk te verstellen, of eventueel maar 1 kanaal, uiteraard. Ik heb niet beide opties.
En nog vreemder: ik heb ook een muteknop op mijn keyboard, en die mute wél voor en achter (maar ja, die mute waarschijnlijk gewoon álle beschikbare kanalen)
Die Master, Front en Back, zit dat ook al standaard in WinME en WIn2000? Of kwam dat met jullie kaart mee?
160 piek, kan een tientje meer of minder zijn. Enne, ik heb m bij Dynabyte gehaald, maar er zijn meer winkels natuurlijk
probeer eens de crystal drivers ipv de terratec drivers dan.Op maandag 03 september 2001 18:13 schreef stefijn het volgende:
Zo ziet dat er bij mij uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Die verstelmogelijkheid die jullie hebben heb ik dus niet
Crystaldrivers? Nooit van gehoord....wat voor drivers zijn dat? En heb je misschien een link voor me?Op dinsdag 04 september 2001 00:38 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
probeer eens de crystal drivers ipv de terratec drivers dan.
Vet! Dat is wel mooi eigenlijk, ik heb nu een Sblive! player 1024 (heb de lcs2414 gehad, de 2.1 versie van de lcs2514, heel goede sats, alleen hij ging niet hard genoegOp maandag 03 september 2001 15:27 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Dus welke geluidskaart heb jij waarbij je rear volume kan instellen? (ik neem aan dat je de LCS2514 dan gewoon ANALOOG hebt aangesloten, met 2 kabeltjes in je geluidskaart, voor front + rear?). Interessant, ah Terratec DMX Xfire 1024 ofzo toch?
Hoe duur?! (dis mijn grootste probleem met mijn subwooferset sinds ik hem heb, zou heel blij zijn als ik dat APART kon instellen).
wat vinden jullie van deze dan
HERCULES GAMESURROUND FORTISSIMO II
LIJKT MIJ OOK WEL EEN GOEDE KAART,
HERCULES GAMESURROUND FORTISSIMO II
LIJKT MIJ OOK WEL EEN GOEDE KAART,
JA HOOR IS OOK GOED, VOLGENS MIJ ZIT DAAR DEZELFDE CRYSTAL CHIP OP ALS OP DE TERRATEC EN JA MIJN CAPS LOCK IS OOK KAPOT!
Die crystal drivers.. die zaten erbij toen ik de WinME/2k drivers van de terratec site www.terratec.net downloadde...
Die crystal drivers.. die zaten erbij toen ik de WinME/2k drivers van de terratec site www.terratec.net downloadde...
Windows 98 SE / Windows ME / Windows 2000Op dinsdag 04 september 2001 13:46 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
JA HOOR IS OOK GOED, VOLGENS MIJ ZIT DAAR DEZELFDE CRYSTAL CHIP OP ALS OP DE TERRATEC EN JA MIJN CAPS LOCK IS OOK KAPOT!
DMX XFire WDM Driver (Core) - Version 5.12.01.3041
NEW! The current Windows 2000/ME driver WITHOUT sample set.
This package is the right choice, If you still have your original DMX XFire 1024 CD! 2065 KB 13.11.00
DMX XFire WDM Driver (Full) - Version 5.12.01.3041
NEW! The complete driver for Windows 2000/ME WITH sample set 11049 KB 13.11.00
DMX XFire Sample-Set - Version 1.0
8MB General MIDI sample set for the DMX XFire 1024 9136 KB 28.08.00
Windows 95 / Windows 98
DMX XFire VXD Driver (Core) - Version 4.06.00.2885
NEW! The current Windows 95/98 driver WITHOUT sample set.
This package is the right choice, If you still have your original DMX XFire 1024 CD! 4888 KB 13.11.00
DMX XFire VXD Driver (Full) - Version 4.06.00.2885
NEW! The complete driver for Windows 95/98 WITH sample set 13822 KB 13.11.00
DMX XFire ControlPanel - Version 1.0
The current ControlPanel for the DMX XFire 1024
2651 KB 28.08.00
DMX XFire Sample-Set - Version 1.0
8MB General MIDI sample set for the DMX XFire 1024
Zou ik dan die full set moeten hebben? Ik heb de ZONDER sample set geinstalleerd, en ook het Controlpanel (zoals ik al zei, ik heb win98)
Misschien moet ik het controlpanel niet installeren
http://www.cirrus.comOp dinsdag 04 september 2001 13:53 schreef stefijn een lap tekst
de terratec maakt gebruik van de CS4624 chip.
Suc6 ermee
=edit=
http://64.92.154.73/drivers/audiodrv/index2.cfm?OSID=1&OSVersionID=3&ProductID=CS4624&CategoryName=CS4624
ik weet alleen niet of deze drivers alle functies van de terratec Xfire ondersteunen.
Tis het proberen waard
Verwijderd
Owkee.. dit gebruik ik om geluid te regelen in WinME..
Sorry is beetje groot geen tijd om bij te werken
Sorry is beetje groot geen tijd om bij te werken
Ja..leuk, tnx
Welke slider gebruik jij dan om voor- en achterkanaal tegelijk te regelen?
Maarre, jij hebt toch geen Terratec DMX Xfire 1024? Dáár ging het nl óók om ...
als je ff goed kijkt... zie je dat ie WEL een Xfire heeft.Op dinsdag 04 september 2001 19:19 schreef stefijn het volgende:
Ja..leuk, tnxWelke slider gebruik jij dan om voor- en achterkanaal tegelijk te regelen?
Ik heb trouwens hetzelfde ongeveer.
Meest linkse regelt dus het complete volume..
en als je oplet zie je duidelijk staan welke kaart ik heb

Ik heb het ook gewoon. Gewoon de drivers installeren die in de win2000 dir op de CD staan.
Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling
Ja, nu zie ik het, komt omdat ik Soundfusion in het bovenste paneeltje zag staan.Op dinsdag 04 september 2001 21:16 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Meest linkse regelt dus het complete volume..
Heb jij ook nog een panel van de kaart zelf?
Met mijn win98 de drivers van win2000 installeren? Jouw panel ziet er wel win98 uitOp zaterdag 08 september 2001 02:57 schreef Climaximizer het volgende:
[afbeelding]
Ik heb het ook gewoon. Gewoon de drivers installeren die in de win2000 dir op de CD staan.
Als jij ze van de CD hebt geinstalleerd zijn het iig niet de nieuwste drivers. Ik heb nog naar Terratec gebeld en die kerel had het erover dat die "totaalvolume" in de nieuwste drivers eruit gehaald kan zijn? Lijkt me sterk, want imho een beetje vreemde beslissing, maar ik zal de oude drivers een proberen. (En ook die van win2k?!?
Pagina: 1