Webwinkel levert per ongeluk duurdere desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cube
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-06 19:36
Goedemorgen,

Afgelopen week heb ik bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.nl een laptop besteld voor gebruik tijdens mijn studie. De laptop was een zogeheten 'tweedekansje', waardoor ik zo'n ~300 € kon besparen! Gisteravond staat er echter geen laptop op mijn stoep maar een volledig uitgeruste gaming-midtower. Over de sticker met productinformatie en streepjescodes van de desktop zit een sticker geplakt met de productcode van de laptop. Beide zijn van hetzelfde merk/serie, dus de verwarring is enigszins begrijpelijk, maar je mag toch wel hopen dat ze het verschil kunnen zien tussen een redelijk compacte laptop en een bak van een desktop.
Ik zag dat er op de site een tweedekansje beschikbaar staat van het exacte model desktop, dus ik gok dat ze me per ongeluk die hebben gestuurd.

Nu is mijn dilemma; ik heb wel echt een laptop nodig, maar het is erg aantrekkelijk om de desktop te houden; hij is in alle opzichten krachtiger en duurder dan mijn huidige computer, en als ik hem zou verkopen zou ik een goede laptop kunnen kopen en nog geld overhouden. Als aankomend student zou ik een financiële meevaller heel goed kunnen gebruiken...

Vrienden schreeuwen natuurlijk "Houden! Houden! Ze merken het toch niet 8)." Terwijl mijn moeder een preek hield over retouren en het belang van eerlijkheid.

Weten jullie wat mijn rechten/plichten zijn hier? Alvast vielen dank!

Edit/antwoord:
Ik hoor het al dames en heren: eerlijk zijn! Diep van binnen wist ik het misschien al... Ik neem contact op met
Members only:
! Bedankt dat jullie me d'r uit hebben gepraat.

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 29-06-2023 14:58 ]

Beste antwoord (via Cube op 29-06-2023 11:10)

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:55

Pazo

Mroaw?

Webshop netjes een mail sturen dat je een verkeerd product hebt ontvangen, en hun vragen hoe ze dat willen oplossen. Dat zij het bijvoorbeeld ophalen (direct omruilen tegen het juiste product) of dat jij van hen een retourlabel krijgt (zodat de verantwoordelijkheid van het verzenden bij hen ligt).

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

https://www.ictrecht.nl/b...verkeerd-geleverd-product

Hier staat dat je het in principe moet retourneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39
Draai 'm om.

Iemand die de desktop wil bestellen krijgt nu niets. Omdat een andere klant niet eerlijk is geweest.

Fouten maken is menselijk. Ik zou gewoon eerlijk zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
Gewoon eerlijk zijn.

En 100% dat iemand van
Members only:
dit leest waarna ze even gaan graven en de fout vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 29-06-2023 14:58 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +19 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:55

Pazo

Mroaw?

Webshop netjes een mail sturen dat je een verkeerd product hebt ontvangen, en hun vragen hoe ze dat willen oplossen. Dat zij het bijvoorbeeld ophalen (direct omruilen tegen het juiste product) of dat jij van hen een retourlabel krijgt (zodat de verantwoordelijkheid van het verzenden bij hen ligt).

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Cube schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:59:
Weten jullie wat mijn rechten/plichten zijn hier? Alvast vielen dank!
je geweten, fatsoen en normen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:50
Retour sturen, ik heb de vaak de ervaring dat eerlijkheid loont, vaak krijg je nog een korting bon oid omdat je eerlijk ben geweest en vertraging hebt opgelopen. gewoon even openkaart spelen bij de
Members only:
klantenservice en meld er ook bij dat je hem eventueel wel wil houden.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 29-06-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Pazo schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:04:
Daar zijn ook topics over: het feit dat zij een retourlabel regelen betekent niet dat de verantwoordelijkheid per definitie bij hen ligt.

Vooral de webwinkel vragen hoe zij dit willen oplossen en jou willen compenseren (mits het andere artikel al reeds verkocht is en de tweede kans niet meer beschikbaar is.) Dat mag je altijd vragen, niet eisen.

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zoek betere vrienden en luister naar je moeder.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Cube
Ik hoor het al dames en heren: eerlijk zijn! Diep van binnen wist ik het misschien al... Ik neem contact op met
Members only:
!

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 29-06-2023 14:58 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Cube
luister naar je moeder.
Eigenlijk komt het altijd hier op neer idd ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Cube schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:11:
Ik hoor het al dames en heren: eerlijk zijn! Diep van binnen wist ik het misschien al... Ik neem contact op met <winkel>!
Misschien een onbelangrijke nuance, maar ik zou me écht niet druk maken om eerlijk zijn of geweten of wat dan ook. Zo'n webwinkel heeft die dingen tweedehands te koop staan omdat ze anders worden weggegooid, als je het over gewetenskwestie hebt dan moeten ze aan hun kant eerst maar eens kijken naar de miljoenen aan producten die ieder jaar de vuilnishoop op gaan.

Maar juridisch gezien heb je geen recht op dat product, je hebt een koopovereenkomst voor een ander product en het product dat je nu in handen hebt is verkeerd bezorgd. Dat is wat mij betreft het enige dat relevant is.

Ik zou niet meteen aanbieden het terug te sturen maar gewoon mailen van hé ik heb de verkeerde wat willen jullie hiermee, misschien heb je geluk en mag je kiezen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Oon op 29-06-2023 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

voor ik hier een topic aan zou maken had ik eerst FF de verkoper gebeld. Als ik dan nog vragen had over manier van, had ik misschien een topic aangemaakt.

Ik zou in elk geval niet blij zijn als jij mijn RTX4090 had gekregen en ik jou RTX4060 !!

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
Het feit dat men hier een topic over moet aanmaken ..
Zoek andere vrienden want dit is niet gezond.. l
Wat is er gebeurd met de mens dat we niet eens meer gezond verstand en eerlijkheid in ons hebben..

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

DonJunior schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:20:
Het feit dat men hier een topic over moet aanmaken ..
Zoek andere vrienden want dit is niet gezond.. l
Wat is er gebeurd met de mens dat we niet eens meer gezond verstand en eerlijkheid in ons hebben..
Of, fijn dat we middels het forum de TS duidelijkheid hebben kunnen geven en potentieel anderen die er op zoeken. Glas half vol zelf maar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Hann1BaL schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Of, fijn dat we middels het forum de TS duidelijkheid hebben kunnen geven en potentieel anderen die er op zoeken. Glas half vol zelf maar :)
Duidelijkheid geven over wat? Dat het gewoon zou moeten zijn om eerlijk te zijn naar anderen?
Dat je in dergelijke situaties gewoon even belt met de webshop om uitleg te geven en te vragen naar vervolgstappen omdat er iets is mis gegaan?
Ben ik nou zo kortzichtig of wat gebeurd hier? Hoezo zijn we niet gewoon eerlijk en kunnen we niet meer zelf nadenken? :?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
De webshop kennende gaan ze dit heel netjes met je oplossen, mocht de laptop er toch niet meer zijn welke je voor ogen had om te bestellen komen ze vast wel met een andere nette oplossing.
Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cube
sjtienuh schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:01:
De webshop kennende gaan ze dit heel netjes met je oplossen, mocht de laptop er toch niet meer zijn welke je voor ogen had om te bestellen komen ze vast wel met een andere nette oplossing.
Hou ons op de hoogte!
Zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

DonJunior schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:50:
[...]

Duidelijkheid geven over wat? Dat het gewoon zou moeten zijn om eerlijk te zijn naar anderen?
Dat je in dergelijke situaties gewoon even belt met de webshop om uitleg te geven en te vragen naar vervolgstappen omdat er iets is mis gegaan?
Ben ik nou zo kortzichtig of wat gebeurd hier? Hoezo zijn we niet gewoon eerlijk en kunnen we niet meer zelf nadenken? :?
Neem nog lekker een glas azijn en proost er op.
Natuurlijk moet het gewoon zijn om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Hann1BaL Dus? omdat ik vragen stel en oprecht verbaasd ben .. ben ik meteen een azijn drinker?
Op deze manier kun je wel erg makkelijk elke discussie afkappen. Jammer en niet Tweakers waardig wat mij betreft.

*sowieso

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Cube
@DonJunior @Hann1BaL Heren, mag ik jullie vragen jullie twist uit te vechten in een DM i.p.v. dit topic?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb niks uit te vechten @Cube , maar ik zal mijn persoonlijke oordeel wat verbergen :)
Ik zal nog wel wat extra’s toevoegen.

Wat “eerlijk” is, is nogal vaak de vraag. Bedrijven maken genoeg misbruik van de vrijheden die ze hebben. Neem nu verkoop aan de deuren wat aan banden wordt gelegd. Dat was blijkbaar tot heden een eerlijke handelsmethode en dus is het niet vreemd dat consumenten ook grenzen van “eerlijkheid” opzoeken als ze met bedrijven handelen. Eerlijkheid is ook geen zwart-wit begrip, maar onderhevig aan invalshoek en wetgeving.

Hoewel ik deze casus ook een vrij duidelijk antwoord vond hebben, is dat niet voor iedereen duidelijk en daarmee de waarde van dit topic zoals ik al aangaf. Mijn inziens vaak aangewakkerd door de beeldvorming dat bedrijven ook alles in hun voordeel doen.

@DonJunior waar de schoen voor mij aan het wringen was is de conclusie dat er niet nagedacht werd door de TS en dat hij andere vrienden moet zoeken, terwijl hij mijn inziens juist aantoont dat wel te doen, mede door het openen van het topic. Dat gaat dus niet over het verbaasd zijn op zich, maar dan maar indirect classificeren dat iemand meteen niet nadenkt en je daarmee iemand misschien onbewust diskwalificeert. Dat ging dus vooral over: “Kunnen we niet meer zelf nadenken?” De verbazing had gewoon bij de casus zelf kunnen blijven.

De TS heeft duidelijkheid. Indien iets verkeerd is geleverd, kun je dat niet zomaar houden en de TS gaat dat oplossen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:15
Altijd naar je moeder luisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

En wat was de reactie van de webshop?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
Hann1BaL schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:46:
[..]

@DonJunior waar de schoen voor mij aan het wringen was is de conclusie dat er niet nagedacht werd door de TS en dat hij andere vrienden moet zoeken, terwijl hij mijn inziens juist aantoont dat wel te doen, mede door het openen van het topic. Dat gaat dus niet over het verbaasd zijn op zich, maar dan maar indirect classificeren dat iemand meteen niet nadenkt en je daarmee iemand misschien onbewust diskwalificeert. Dat ging dus vooral over: “Kunnen we niet meer zelf nadenken?” De verbazing had gewoon bij de casus zelf kunnen blijven.

De TS heeft duidelijkheid. Indien iets verkeerd is geleverd, kun je dat niet zomaar houden en de TS gaat dat oplossen.
Goed punt. I stand corrected. Het diskwalificeren was niet mijn bedoeling (excuses richting @Cube ), ik was vooral gewoon verbaasd maar inderdaad goed punt dat TS is gaan twijfelen. Blijf ik wel bij mijn punt dat ik het bijzonder vind dat vrienden adviseren om het ding te te houden.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
DonJunior schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:50:
[...]

Goed punt. I stand corrected. Het diskwalificeren was niet mijn bedoeling (excuses richting @Cube ), ik was vooral gewoon verbaasd maar inderdaad goed punt dat TS is gaan twijfelen. Blijf ik wel bij mijn punt dat ik het bijzonder vind dat vrienden adviseren om het ding te te houden.
TS is een student en zoals we allemaal weten hebben die het niet breed. Omdat zijn vrienden (jong volwassen) zeggen dat ie het moet houden moet ie opeens een andere vriendengroep zoeken. Alsof jij en jouw vrienden op die leeftijd alles rationeel benaderde en moreel handelde.

TS in jouw geval had ik het lekker gehouden en het gezien als een financiële meevaller. Grote corporaties scrappen jaarlijks voor miljoenen aan producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:20

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Zo, topic weer heropend. Webshopnaam voegt hier niets toe dus die even conform ons beleid tussen MO tags gezet. Graag even op letten in het vervolg.

Verder mag het wel wat minder op de man mensen. Laten we op een normale manier blijven communiceren met elkaar. :)

[ Voor 84% gewijzigd door Perkouw op 29-06-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
"Be the change you want to see in the world".

Persoonlijk ga ik voor het mantra "Principes tellen pas als ze getoetst zijn". Gedachte daarachter is dat iedereen altijd de juiste keuze roept, maar als het opeens over jezelf gaat de keuze toch moeilijker blijkt te zijn. Totdat je zelf voor een vergelijkbare keuze hebt gestaan is het handig om voorzichtig te zijn met stelligheid :)

Neem bijvoorbeeld een mooiere computer krijgen dan besteld. Het is toch wel verleidelijk om dat te houden, is makkelijk verdient hoor. Kan wel moraalridder spelen, maar dat 'kost' je dus (een paar) honderd euro, dan is de keuze opeens een stuk lastiger.

En dan is verder de keuze aan jou wat die 'change' is. Persoonlijk zou ik het terug sturen, het verlies dat t bedrijf draait moet ergens vandaan komen. Jouw winst kost dus veel mensen bijv. een euro prijsverhoging verder in de tijd. Persoonlijk hoop ik dat als genoeg mensen die manier van redeneren aanhouden de wereld wat minder hard wordt (a boy can dream).
Ik heb een vergelijkbare keuze gemaakt. In mijn geval had ik mazzel en mocht t houden, was ze het gedoe niet waard blijkbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn.C.V op 29-06-2023 15:20 ]

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:51
*knip* Troll

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 29-06-2023 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
*knip* Troll

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 29-06-2023 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegen een ander of mijn kinderen zou ik zeggen eerlijk zijn.
Als het mezelf zou gebeuren zou ik zeggen, lekker gamen de komende tijd. Als ze gaan klagen kan ik m alsnog terugsturen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Sowieso even goed uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

De adviezen van @Verwijderd en @PP_Sound zou ik dus niet opvolgen, want je dient het product gewoon te retourneren en als je dan willens en wetens alsnog met de boel aan de gang gaat, ben je niet goed bezig. Ik verwacht niet dat je per se in de problemen komt, maar ik denk dat je met een nette benadering meer gaat bereiken bij de webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

@Cube Inmiddels al reactie gehad? De laatste keer dat ik zelf een verkeerd product ontving ging het om tientjeswerk en mocht ik het houden. (Iets sneller RAM uit dezelfde serie)

Dus ik ben wel benieuwd hoe er omgesprongen word met een aanzienlijk groter verschil. :P

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik snap de morele bezwaren van sommigen. Maar het ligt ook aan welke website het is, er zijn er een paar die ik met liefde deze fout zou zien maken. Maar daar bestel ik uiteraard niet :P

@Martijn.C.V
Ja, "Do as i say, not as i do."-tm

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:48
Zondagskindje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:49:
En wat was de reactie van de webshop?
TS heeft pas drie uur voor jouw reactie gezegd contact op te nemen met de webshop. Beetje vroeg om nu al te verwachten dat die reactie er nu al is. Even geduld dus!

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Of-Aaargh schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:46:
[...]

TS heeft pas drie uur voor jouw reactie gezegd contact op te nemen met de webshop. Beetje vroeg om nu al te verwachten dat die reactie er nu al is. Even geduld dus!
Inmiddels zijn we “paar uur” verder. ;)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-10 16:52

Roi

-nvm-

[ Voor 99% gewijzigd door Roi op 30-06-2023 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hann1BaL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:34:
De adviezen van @Verwijderd en @PP_Sound zou ik dus niet opvolgen, want je dient het product gewoon te retourneren en als je dan willens en wetens alsnog met de boel aan de gang gaat, ben je niet goed bezig. Ik verwacht niet dat je per se in de problemen komt, maar ik denk dat je met een nette benadering meer gaat bereiken bij de webwinkel.
niet goed idd, maar ik denk dat de meerderheid het gewoon zou houden, ook hier op tweakers.
Wat als je nou een cadeau van oma krijgt? Die besteld iets voor je, een nieuwe pc, pakketje komt aan, oma belt nog "hey, heb je je nieuw computer ontvangen?"

Maar goed, ik zou het houden tot ze zouden klagen, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat niet doen. Webwinkels helpen jou over het algemeen ook niet als je met iets zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:41:
[...]

niet goed idd, maar ik denk dat de meerderheid het gewoon zou houden, ook hier op tweakers.
Wat als je nou een cadeau van oma krijgt? Die besteld iets voor je, een nieuwe pc, pakketje komt aan, oma belt nog "hey, heb je je nieuw computer ontvangen?"
Er zit natuurlijk een enorm verschil tussen weten dat je iets verkeerds hebt gekregen en het niet weten. Als je het niet weet zullen er inderdaad weinig mensen zijn die het dan retourneren..... :+ Dit zijn typisch opmerkingen om het voor jezelf goed proberen te praten terwijl je eigenlijk weet dat je verkeerd bezig bent.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:45:
[...]
Dit zijn typisch opmerkingen om het voor jezelf goed proberen te praten terwijl je eigenlijk weet dat je verkeerd bezig bent.
ik praat niks goed, ik zou het gewoon houden, zou mij namelijk echt niets schelen bij die onpersoonlijke bedrijven. Bij een klein winkeltje bij mij in de straat zou ik dit weer niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:48:
[...]

ik praat niks goed, ik zou het gewoon houden, zou mij namelijk echt niets schelen bij die onpersoonlijke bedrijven. Bij een klein winkeltje bij mij in de straat zou ik dit weer niet doen.
Dan vraag ik me toch af waarom je toch met een voorbeeld komt die eigenlijk niets met de situatie te maken heeft om het zelf houden toch goed te praten? Net als dat je nu weer stelt dat het toch 'onpersoonlijke' bedrijven zijn en het daarom geen kwaad kan?

En voor de duidelijkheid, ik snap het wel hoor, maar toch zijn we dit soort dingen onbewust voor onszelf goed aan het praten ('het is maar iets kleins', 'het zijn onpersoonlijke bedrijven', 'ze merken er toch niets van' etc.).

Maar gelukkig doet TS het wel zoals het moet :)

[removed]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Cube
Goedemorgen iedereen!

Ik heb contact opgenomen met de webwinkel-die-niet-genoemd-mag-worden en helaas voor mij hadden ze nòg een tweedekansje van de laptop die ik eigenlijk besteld had liggen, dus die boden ze gelijk aan als vervanging. Ik kon eventueel wel een andere uitkiezen, maar dan had ik redelijk wat moeten bijbetalen. De PC is zojuist opgehaald, de 'nieuwe' laptop wordt vandaag verzonden. Erg vlot allemaal. Webwinkel beschouwt de situatie hiermee als afgehandeld, ik ook. Beetje jammer dat ik er niet meer uit heb kunnen lobbyen maar ach :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cube
Bij deze wil ik @Hann1BaL en @Pazo bedanken voor het adviseren van de route die ik uiteindelijk heb gekozen, en kudos geven aan @Hann1BaL en @DonJunior dat ze hun geschil professioneel hebben bijgelegd, excuses aanvaard ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Cube Held _/-\o_

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:25
Cube, Mooi van jou :) maar wel raar dat ze eerst de Pc komen ophalen en daarna de laptop opsturen, was toch beter geweest: laptop brengen en Pc terug meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:48
klada schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:43:
Cube, Mooi van jou :) maar wel raar dat ze eerst de Pc komen ophalen en daarna de laptop opsturen, was toch beter geweest: laptop brengen en Pc terug meegeven.
Ja, eens, het gedoe is de schuld van de winkel, die zouden jou toch moeten ontzorgen? "Alles voor een glimlach", toch? Of zou dat misschien maar een lege reclamekreet zijn?
Ik weet dat bv. de Microsoft Store dat een paar jaar geleden wel zo deed bij mijn defecte Surface Pro. Ze stuurden onder garantie een nieuwe tablet op, en ik kon vervolgens gratis mijn defecte exemplaar terugsturen in de doos waarin de nieuwe was gekomen.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kairee
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 01-10 12:37
*knip* Offtopic. Eigen ervaringen delen is niet de bedoeling in een probleemtopic.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 13-07-2023 14:18 ]

Pagina: 1