Ik heb al maanden last van een milde druppelende lekkage onder mijn prefab schoorsteen, boven mijn CV. Het huis komt uit 2009 en wij zijn de tweede bewoners. Zie de foto's voor meer info. De blauwe pijlen wijzen de lekkagepunten aan (zie de opgedroogde 'bruine' lijnen) op de onderste luchtpijpen. De rode pijl wijst de CV pijpen aan en de groene de rioolontluchting.
Omdat wij een uitdagend dak hebben en een prefab schoorsteen, heb ik nog geen gerenommeerd bedrijf gevonden die dit wil onderzoeken / oplossen. Het lijkt erop dat ze alleen de makkelijke klusjes nog willen tegenwoordig...
Mijn vraag: waaraan denken jullie dat dit ligt? En; weten jullie een bedrijf dat mij hier mee verder kan helpen?
Overigens goed te vermelden is dat er binnenkort ook zonnepanelen geplaatst gaan worden bijna tegen de schoorsteen aan en het dan lastiger zal worden om erbij te komen... Ook zal er een volledig elektrische warmtepomp komen en dus het stukje CV uitmonding komt te vervallen. Echter heb ik dit toch liever opgelost voordat zij komen, omdat dit niet hun expertise is en een kleine lekkage boven de nieuwe unit geen lekker begin is.
:strip_exif()/f/image/RDBupXuYFihSdyW1dc0MM0p4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6fLU4nBH9V3Xekqm6EUVvpQb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ur40E2rdwPWB0xmgdWj97yFd.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat wij een uitdagend dak hebben en een prefab schoorsteen, heb ik nog geen gerenommeerd bedrijf gevonden die dit wil onderzoeken / oplossen. Het lijkt erop dat ze alleen de makkelijke klusjes nog willen tegenwoordig...
Mijn vraag: waaraan denken jullie dat dit ligt? En; weten jullie een bedrijf dat mij hier mee verder kan helpen?
Overigens goed te vermelden is dat er binnenkort ook zonnepanelen geplaatst gaan worden bijna tegen de schoorsteen aan en het dan lastiger zal worden om erbij te komen... Ook zal er een volledig elektrische warmtepomp komen en dus het stukje CV uitmonding komt te vervallen. Echter heb ik dit toch liever opgelost voordat zij komen, omdat dit niet hun expertise is en een kleine lekkage boven de nieuwe unit geen lekker begin is.
:strip_exif()/f/image/RDBupXuYFihSdyW1dc0MM0p4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6fLU4nBH9V3Xekqm6EUVvpQb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ur40E2rdwPWB0xmgdWj97yFd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uBidi6632c0YrlsFEWPiKKgt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door A-J op 29-06-2023 09:51 ]
WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp