Widescreen curved monitor voor thuiswerken en mogelijk meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor mijn thuiswerkplek zoek ik een monitor, in plaats van 2 losse zou ik graag een widescreen curved willen. Op ons werk hebben we een aantal Philips Brilliance 346.

Met het oog op functionaliteit zou ik graag een ingebouwde webcam hebben en als het even kan een mic en speakers (al is dat geen must, want ik heb ook een headset).
Ik wil zo weinig mogelijk kabels op het bureau. Dus als ik mijn laptop kan laden via de monitor, dan is me dat zeker wat waard.

Met het oog op de toekomst wil ik graag een KVM-switch ingebouwd, zodat ik later mijn iMac kan inruilen voor een Mac mini. En hoewel ik geen 1000 euro aan een monitor zou willen uitgeven, wil ik wel de hoogst mogelijke resolutie. Van een retina scherm naar een normale monitor is erg afkicken. Aan de andere kant, als ik meer zou moeten betalen dan is dat met een nachtje slapen misschien ook wel te overwegen/rechtvaardigen.

Zoals gezegd, op kantoor hebben we een 346. Maar als ik daar op zoek, dan vind ik verschillende types in verschillende prijsklassen. Ik kom er alleen niet achter wat de verschillen zijn en waarom de prijs zo uiteenloopt.

Ik heb in de Pricewatch wat gespeeld met de filters, ik kom dan op deze shortlist uit. Die zijn wel allemaal maximaal x bij 1440. Allemaal wel een enorm prijsverschil.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
Geen 1000 euro dus. Hoeveel wel?
Is UHD ook een optie? Of moet het UWQHD zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Djarune schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:29:
Geen 1000 euro dus. Hoeveel wel?
Is UHD ook een optie? Of moet het UWQHD zijn?
Me vast pinnen op een budget vind ik lastig. Zoals ik zei: als ik mijn iPad er mee kan vervangen, dan is me dat wel meer waard. Als voorbeeld, als ik een goede monitor voor werk vind voor 500 euro maar voor 900 kan ik mijn vangen, dan is dat de overweging waard.

Wat bedoel je met UHD? Dat is dan geen wide toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
iAR schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:45:
[...]
Wat bedoel je met UHD? Dat is dan geen wide toch?
Nee dat is 16:9, maar wel 2160p dus een stuk hogere resolutie dan 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Djarune schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:56:
[...]

Nee dat is 16:9, maar wel 2160p dus een stuk hogere resolutie dan 1440p.
Tja. Ik heb liever een wide screen. Maar ik begrijp dat die er niet zijn met een verticale resolutie van 2160?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wil je persé curved?

Ik heb een Dell p3421w, resolutie 3440x1440. Hele fijne monitor, alleen ga ik een keer upgraden naar een 40" 4K monitor denk ik.
Die monitor is niet echt curved, maar dat is op dat formaat (34") juist handig vind ik. Dat is te klein om een nuttige kromming te hebben, en het heeft ook weinig toegevoegde waarde. Ik zou me daar dus niet op blind staren.

De meeste monitoren hebben tegenwoordig wel iets van KVM ingebouwd, maar vaak geen hele hoge wattages vooer PD. Meestal zo'n 45w, daar laad je dus geen gaming laptop mee op.

Ik heb datzelf opgelost door mijn Mac Mini over USB-C aan te sluiten, en dan mijn werklaptop op een Dell D6000 dock (via V&A voor minder dan 100 euro te krijgen), zodat ik wel de KVM van m'n scherm kan gebruiken maar dan dus alleen voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
iAR schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:01:
[...]

Tja. Ik heb liever een wide screen. Maar ik begrijp dat die er niet zijn met een verticale resolutie van 2160?!
Als je een 42,5” UHD scherm neemt is die een stuk hoger en breder dan een 34” UWQHD, maar wel duur.

Een 32” UHD scherm is minder breed, maar wel een stuk scherper. Is meer de Retina Experience met 140ppi.

[ Voor 9% gewijzigd door Djarune op 01-07-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Oon schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:07:
Wil je persé curved?
Nu denk ik: nee...

Ik heb een Dell p3421w, resolutie 3440x1440. Hele fijne monitor, alleen ga ik een keer upgraden naar een 40" 4K monitor denk ik.
Die monitor is niet echt curved, maar dat is op dat formaat (34") juist handig vind ik. Dat is te klein om een nuttige kromming te hebben, en het heeft ook weinig toegevoegde waarde. Ik zou me daar dus niet op blind staren.
Uiteindelijk wil ik graag de 'feel' van 2 monitoren naast elkaar in een monitor. En het liefst met een hoge resolutie resp. dpi. Ik merk dat ik hierbij mijn iMac scherm als referentie gebruik: 4480 x 2520 pixels bij 218 pixels per inch, 1 miljard kleuren.
@Djarune 140 vs 218 dpi lijkt me nogal een verschil...?
De meeste monitoren hebben tegenwoordig wel iets van KVM ingebouwd, maar vaak geen hele hoge wattages vooer PD. Meestal zo'n 45w, daar laad je dus geen gaming laptop mee op.
Ik heb een eenvoudige Thinkpad, dus ik gok dat 45W voldoende is om hem in ieder geval niet leeg te laten lopen.

Ik heb datzelf opgelost door mijn Mac Mini over USB-C aan te sluiten, en dan mijn werklaptop op een Dell D6000 dock (via V&A voor minder dan 100 euro te krijgen), zodat ik wel de KVM van m'n scherm kan gebruiken maar dan dus alleen voor data.
[/quote]Ik wil echt geen extra apparatuur, vandaar ook de wens voor 1 monitor. Ik heb een hekel aan kabels, en wil er echt zo weinig mogelijk.
Pagina: 1