Borg niet terug na beeindigen huurcontract

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:29
Ik heb de huur van mijn garage opgezegd, inspectie door de huurder is geweest en was ok.
Tijdens het aangaan van het huurcontract natuurlijk een borg moeten betalen, deze is echter na 6 weken nog niet terug gestort.

2x een mail gestuurd en geen reactie, bellen sta je alleen maar in de "wacht" .

Wat te doen, het gaat om een bedrag van 140€, ook niet wereld schokkend maar wil het wel terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
A. Heb je de garage voor jezelf gehuurd? Dus niet als bedrijf of voor bedrijfsmatige doeleiden?

B. Is de verhuurder een professional of een particulier die deze ene garage verhuurde? De verhuurder kan ook een professional zijn zonder KvK inschrijving, bijvoorbeeld als er meerdere garageboxen worden verhuurd.

C. Gaat het om een losse garage? Dus niet als onderdeel van een woonruimte?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
D. Staat er in het huurcontract iets over de waarborgsom en termijn waarbinnen die wordt terugbetaald?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
A Ja

B Vastgoed bedrijf

C Losse garage

D Dat er een borg moet worden betaald, niet binnen welke termijn deze wordt terug betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:52
Is het een "serieus" vastgoed bedrijf met actieve online kanalen? Dan wil het wel eens helpen om via deze kanalen om contact te vragen, bv via facebook of twitter. Wel netjes en beleefd blijven natuurlijk.

Is er misschien nog een andere ingang qua telefoon? Miss kun je via via een andere werknemer telefonisch bereiken? Of fysiek langsgaan?

Ws is er niks aan de hand en hanteren ze een lange (terug)betalingstermijn....

[ Voor 35% gewijzigd door olafmol op 29-06-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ja wel diverse kanalen maar staan ook slecht aangeschreven, 1.9 door meer dan 100 mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Zit de verhuurder ver van je vandaan? Anders een op de koffie gaan, dat je een aantal keren gebeld hebt maar niemand te pakken kreeg. Daarna constructief verder tot er nette afspraken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12:32
Heb je rechtsbijstand? Zou kunnen dat ze 140 euro te weinig vinden om hun bed voor uit te komen, maar je kan altijd even informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-09 14:05
Joe28965 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:21:
Heb je rechtsbijstand? Zou kunnen dat ze 140 euro te weinig vinden om hun bed voor uit te komen, maar je kan altijd even informeren.
Ik zou de verhuurder nog 1 keer schrijven met een deadline datum met de vermelding dat je bij geen gehoor het na die datum bij je RBV neerlegt.
Kans dat RBV na het aannemen van die zaak het zal willen afkopen (ze maken meer kosten dan dat er uit gaat komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Duke of Savage schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:57:
[...]

Ik zou de verhuurder nog 1 keer schrijven met een deadline datum met de vermelding dat je bij geen gehoor het na die datum bij je RBV neerlegt.
Kans dat RBV na het aannemen van die zaak het zal willen afkopen (ze maken meer kosten dan dat er uit gaat komen).
Kijk wel eerst even of je RBV wel geschillen van 140 euro dekt. Ik meen me te herinneren dat er een drempel is bij sommige verzekeraars.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Laatst online: 16:06
Gewoon de laatste huur laten storneren:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:36

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hoe verhuren ze nieuwe panden als je ze niet kan bellen? als dat een ander nummer is lekker dat bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:28

LankHoar

Langharig tuig

mmmmmark schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:47:
Gewoon de laatste huur laten storneren:)
En dan daarna de oorspronkelijke huurprijs - borg weer overmaken, en dan ook per mail zeggen dat je dit zo hebt aangepakt. Dan valt je weinig te verwijten, wat wel zo is indien je de hele huurprijs houd.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:28

LankHoar

Langharig tuig

@ramrodwillem ben toch wel benieuwd of je dit heb opgelost, en hoe :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ramrodwillem
Na nog 2 mails te hebben gestuurd zonder een reactie, stond de borg afgelopen vrijdag in eens op mn rekening. Zullen wel erg geschrokken zijn van die mails ...;-)
Pagina: 1