Analoge audio streamen naar HomePod

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peha5772
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-08 20:23
Hallo,

Ik heb een platenspeler en een Denon Ceol n10 hoe kan ik streamen vanaf dit Denon naar mijn HomePods?
...

Ik heb een platenspeler met een dubbel tullipstekker en een Denon Ceol n10
Het geluid van de platenspeler wil ik naar de HomePods streamen maar dat lukt niet. Ik heb ook de meest recente Apple-tv en een tv met arc maar de platenspeler en de Denon staan ergens anders in de kamer en wil het analoge geluid naar de HomePods sturen.
...

Op internet kom ik wel oplossingen tegen maar dan heb ik een oude mac nodig, zie https://appleinsider.com/...ds-with-airfoil-and-a-mac
Streamers zijn er genoeg te vinden maar geen die analoog->digitaal->airplay2 zenden->HomePod ontvangen kunnen verwerken.
Met de Belkin streamer https://www.belkin.com/nl...02%E2%80%AF/P-AUZ002.html is het alleen mogelijk te ontvangen op de streamers om dit vervolgens op een bestaand systeem af te spelen.

Er is veel te vinden maar niet om te streamen naar de HomePods.
...

Ik zoek een apparaat waarmee ik het signaal van de platenspeler via airplay2 naar de HomePod kan krijgen zonder gebruik te hoeven maken van een oude mac of iets dergelijks.

Waarom zo moeilijk doen? De HomePods staan naast de tv en daar is geen ruimte meer voor iets anders. Ik heb een redelijke platencollectie en een oude platenspeler maar die staat aan de andere kant in de kamer.
Omdat ik al HomePods heb en het zonde vind om speciaal voor het afspelen van platen losse speakers aan te schaffen ben ik op zoek naar zo'n oplossing.
Ik had gehoopt dat de Denon Ceol n10 dit kon maar dat werkt dus niet.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Beste antwoord (via Peha5772 op 29-06-2023 10:52)

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 14:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Er is ook nog Airchord - een iOS app die precies doet wat jij wil.

1. Scoor een oude iPad, iPhone of iPod Touch met lightningpoort op marktplaats en koop een TRRS-naar-Lightning-adapter (zo een waar je normaal bedrade hoofdtelefoons mee aansluit op iPhones die alleen een lightning poort hebben). Dit is de originele van Apple, maar er zijn ook goedkopere via onder andere Amazon. Die van Apple heeft wel een heel fijn klinkende ADC en is niet eens zo gek duur.

2. Download en installeer de gratis Airchord app op je oude iPad of iPhone (of iPod Touch).

3. Sluit je platenspeler (of andere analoge bron) aan op de TRRS-ingang van dat kabeltje.

4. Start nu de Airchord app en kies je HomePods uit de lijst - je hoort nu de muziek via de HomePods. Er zit wel een kleine vertraging in (dus niet geschikt voor geluid bij een film of een game bijvoorbeeld).

Om je platenspeler aan te kunnen sluiten heb je mogelijk een voorversterker nodig.

Aanvulling: Airplay-transmitters bestaan helaas niet. Apple heeft dat helemaal dichtgetimmerd, waardoor er ook geen semi-legale opties via Ali ofzo zijn. Hopelijk komt daar ooit verandering in, of gooit Apple de Bluetooth in de Homepods open.

NB: dit werkt alleen met iOS-devices met een lightningpoort. Oudere toestellen, met een 30-pins connector, kunnen alleen in mono geluid digitaliseren. Airchord ondersteunt die devices ook niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 29-06-2023 09:14 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:12
Als je de optie hebt om er een oude Mac (werkt veruit het beste), of Windows-pc met Air-parrot of vergelijkbaar stukje software tussen te plaatsen dan zou dit moeten werken. Echte AirPlay transmitters zijn er voor zover ik kan zien niet echt. In theorie zou je dit ook moeten kunnen doen met een oude iPad of iPhone maar geen idee of daar software voor bestaat.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:56
Homepods zijn gemaakt om geluid af te spelen wat vanaf een stuk Apple apparatuur komt. Die zijn niet zomaar door vanalles aan te sturen.
Je Denon Ceol n10 is een Airplay ontvanger zodat je vanaf een Apple apparaat muziek of iets anders over de boxen van deze Denon af kan spelen.
Je platenspeler heeft alleen een analoge uitgang, die moet sowieso naar een versterker toe (via een voorversterker misschien, dat hangt van de platenspeler af) en is niet zomaar geschikt om door te sturen.

Hoe zit de platenspeler nu aangesloten? Op de analoge ingang van je Denon neem ik aan? Als dat werkt en je kan op die manier je platen afspelen, wat is dan de toegevoegde waarde van de Homepods in deze situatie?

Je Denon past binnen het HEOS systeem, dus als je echt zonder al te veel gedoe meer geluid aan de andere kant van de kamer wilt hebben, koop dan een HEOS compatible speaker die je in plaats van de Homepods neerzet. Je probeert nu verschillende systemen te mixen welke daar totaal niet geschikt voor zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 14:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Er is ook nog Airchord - een iOS app die precies doet wat jij wil.

1. Scoor een oude iPad, iPhone of iPod Touch met lightningpoort op marktplaats en koop een TRRS-naar-Lightning-adapter (zo een waar je normaal bedrade hoofdtelefoons mee aansluit op iPhones die alleen een lightning poort hebben). Dit is de originele van Apple, maar er zijn ook goedkopere via onder andere Amazon. Die van Apple heeft wel een heel fijn klinkende ADC en is niet eens zo gek duur.

2. Download en installeer de gratis Airchord app op je oude iPad of iPhone (of iPod Touch).

3. Sluit je platenspeler (of andere analoge bron) aan op de TRRS-ingang van dat kabeltje.

4. Start nu de Airchord app en kies je HomePods uit de lijst - je hoort nu de muziek via de HomePods. Er zit wel een kleine vertraging in (dus niet geschikt voor geluid bij een film of een game bijvoorbeeld).

Om je platenspeler aan te kunnen sluiten heb je mogelijk een voorversterker nodig.

Aanvulling: Airplay-transmitters bestaan helaas niet. Apple heeft dat helemaal dichtgetimmerd, waardoor er ook geen semi-legale opties via Ali ofzo zijn. Hopelijk komt daar ooit verandering in, of gooit Apple de Bluetooth in de Homepods open.

NB: dit werkt alleen met iOS-devices met een lightningpoort. Oudere toestellen, met een 30-pins connector, kunnen alleen in mono geluid digitaliseren. Airchord ondersteunt die devices ook niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 29-06-2023 09:14 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl