Zijn deze 2 set-up verlangens (on)mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-07 05:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vx6-iRHnJo_J2nC-55oubV9Y5dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hP2c9jyYyjTIaBuyAsuR8cZa.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn computer set-up is als volgt:

* Surface Pro 8
* 2x LG 24QP750

Het scherm van mijn Surface Pro 8 staat uit en de schermen van de twee externe monitors staan aan. Ik breid mijn scherm uit, waardoor ik met de muis doorheen beide schermen kan bewegen. So far, so good.

De bureaubladpictogrammen worden echter enkel op het ingestelde "hoofdbeeldscherm", zijnde één externe monitor, weergegeven. In een ideale wereld zou ik de bureaubladpictogrammen altijd op beide schermen willen weergegeven zien. Met dupliceren kan dit, maar dan kan je weer niet doorheen de beeldschermen met je muis bewegen.

Verder zou ik het ook veel handiger vinden als iets waarop ik klik altijd op diezelfde monitor zou verschijnen. Nu klik ik bv op Google Chrome en opent dit op de andere monitor. Het lijkt erop dat het systeem 'onthoudt' op welke monitor een programma voor het laatst geopend was.

Kunnen bovenstaande twee zaken ingesteld worden of is dat simpelweg onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar WOS want dit is vooral een software vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:29
Dit kan standaard met Windows niet, maar er zijn wel tools beschikbaar die het werken met meerdere schermen beter/makkelijker maken, inclusief functies die jij benoemd.

Denk aan Ultramon of DisplayFusion Pro, al zijn die wel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-07 05:17
Sito schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:13:
Dit kan standaard met Windows niet, maar er zijn wel tools beschikbaar die het werken met meerdere schermen beter/makkelijker maken, inclusief functies die jij benoemd.

Denk aan Ultramon of DisplayFusion Pro, al zijn die wel betaald.
Daar vreesde ik al voor idd, maar wel bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:39
Over die bureaubladicoontjes: Ik zie niet in dat je dat ooit geregeld krijgt.
Je kan sowieso nooit twee dezelfde (naam) bestanden op 1 plek zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook denk dat dit niet gaat kunnen,

het dichtste bij zul je komen met virtual-desktops - maar ook dan, ga je niet precies krijgen wat jij wilt. vooral omdat apps das displayfusions geen single-monitor-vd's ondersteunt. voor zover mij bekend.

de enige work-arround die ik hier kan bedenken is wanneer je je taakbalk gebruikt in plaats van je desktop.
maak in c:/users/mijnaccount/documenten een map met taakbalk en voeg deze map ook daadwerkelijk toe aan je taakbalk, alle bestanden in die map komen dan in een dropdown in je taakbalk, aangezien windows wel taakbalk-duplicatie (per monitor) ondersteunt krijg je in weze wat jij wilt. alleen niet op de (gebruiksvriendelijke) manier die jij voor ogen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Eens met @zetje01
De bureaublad iconen zijn in werkelijkheid gewoon bestanden met extensie .lnk in de mappen
%userprofile%\desktop en %public%\desktop .

Dus die kunnen niet 2x dezelfde naam hebben in elke map afzonderlijk

Daarom is het startmenu tegenwoordig uitgebreid en kun je dat naar wens instellen
Primaire applicaties die je vaak gebruikt: Pinnen op de taakbalk, die is wel gedupliceerd per monitor
Overige applicaties: startmenu, die is ook gedupliceerd op elke monitor
Verberg bureaublad iconen, lekker clean desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:39
i-chat schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:44:
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook denk dat dit niet gaat kunnen,

het dichtste bij zul je komen met virtual-desktops - maar ook dan, ga je niet precies krijgen wat jij wilt. vooral omdat apps das displayfusions geen single-monitor-vd's ondersteunt. voor zover mij bekend.

de enige work-arround die ik hier kan bedenken is wanneer je je taakbalk gebruikt in plaats van je desktop.
maak in c:/users/mijnaccount/documenten een map met taakbalk en voeg deze map ook daadwerkelijk toe aan je taakbalk, alle bestanden in die map komen dan in een dropdown in je taakbalk, aangezien windows wel taakbalk-duplicatie (per monitor) ondersteunt krijg je in weze wat jij wilt. alleen niet op de (gebruiksvriendelijke) manier die jij voor ogen hebt.
Kijk!
Je vraagt wat op Tweakers, en je krijgt een Tweakers' antwoord :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@zetje01 dank voor het compliment, ik zie net, dat @akimosan eigenlijk min of meer dezelfde aanpak bedoelde voordeel van het pinnen van een map is dat je ook bestanden beschikbaar kunt krijgen,

ik denk dat de mooiste (lees makkelijkste) oplossing dus een combinatie van beiden zal zijn.

• pin applicaties zoveel mogelijk op de standaard windows manier aan het menu of het snelstart menu (of eventueel aan de taakbalk zelf** (voor apps die je echt continu gebruikt) **

• en voeg bestanden die je vaak wilt openen toe aan een map zoals eerder besproken.

windows kent native (sinds windows 10) al een functie om de taakbalk per scherm te dupliceren en bij advanced settings is er ook een functie aanwezig om aan te geven dat een gepopende aplicatie ook opent op het scherm waarop je het aantikt (en niet zozeer op het scherm met de meeste beschikbare ruimte (default) )
Pagina: 1