Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-07 05:17
Hey allen,

Onlangs kocht ik een Microsoft 365 Apps for business subscription. Omdat het om een business plan gaat, moest ik hiervoor een nieuw "onmicrosoft.com" mailadres voor aanmaken. Ik heb echter de 1 TB storage nodig voor mijn persoonlijke @msn.com mailadres. Dus contacteerde ik Microsoft Support. "Geen probleem" zeiden ze daar. Deze subscription kan immers tot 25 gebruikers met dezelfde rechten toevoegen.

Na mij meer dan een uur aan het lijntje gehouden te hebben, was mijn persoonlijk mailadres eindelijk toegevoegd binnen het admin portal van Microsoft. Mijn persoonlijk @msn.com mailadres heeft nu dezelfde licenties en apps als het zakelijke onmicrosoft.com mailadres waarmee ik de aankoop verrichte.

Het zou dan naar verluidt slechts een kwestie van tijd zijn vooraleer ik de upgrade van mijn Microsoft Storage naar 1 TB zou zien. Twee dagen later merk ik hier echter nog steeds niets van en de klantendienst van Microsoft laat het serieus afweten. Maar mij om de 2 minuten vertellen dat de opslaglimiet van 5 GB is overschreden, dat lukt dan weer wel... Erg frustrerend allemaal, want ik kan nu geen mails verzenden en ontvangen.

Heeft nog iemand hier ervaring mee of weet iemand waar ik hiermee terecht kan?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Denk dat je sowieso het verkeerde product hebt gekocht, Microsoft 365 Apps for business subscription bevat 1tb OneDrive opslag en geen mailbox opslag.

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
ZeRoC00L schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 05:28:
Denk dat je sowieso het verkeerde product hebt gekocht, Microsoft 365 Apps for business subscription bevat 1tb OneDrive opslag en geen mailbox opslag.

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Ik zag oa dit geadverteerd staan: "Met een Microsoft 365-abonnement profiteert u van een advertentievrije ervaring en 50 GB e-mailopslag."

Mocht dit toch effectief het geval zijn, is de situatie bij de klantendienst van Microsoft nog schrijnender dan ik dacht. Want daar heeft geen van de 3 personen die ik sprak dit aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:14
Dat is bij sommige Microsoft 365 abonnementen dan ook het geval, zie o.a.

https://www.microsoft.com...siness-products?market=nl voor een overzicht wat in welk abonnement zit.

Maar als er nu een acuut probleem is en je mailbox zit vol, kan je niet ergens wat verwijderen zodat je weer kan mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
ZeRoC00L heeft gelijk, alleen is dit de link die je nodig hebt om te upgraden:

https://www.microsoft.com...office-SKUChooser-znd74ij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
Als ik in mijn mailbox zelf bij Microsoft Storage ga kijken, dan telt Outlook (bijlagen) en OneDrive mee voor de totaal gebruikte opslag. Maar zou dus zeker kunnen dat jullie gelijk hebben. Waanzin dat ze mij dit bij Microsoft zelf niet kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kun je niet beter kijken naar de abbo's voor thuisgebruik ?
https://www.microsoft.com...ft-365-products?market=nl

Ook deze heten Microsoft 365 (Family & Personal), dus technisch is je statement over advertenatievrije ervaring correct.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
ZeRoC00L schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:09:
Kun je niet beter kijken naar de abbo's voor thuisgebruik ?
https://www.microsoft.com...ft-365-products?market=nl

Ook deze heten Microsoft 365 (Family & Personal), dus technisch is je statement over advertenatievrije ervaring correct.
Ik gebruik de 365 apps voor mijn zaak, dus kan niet anders dan zakelijk aan te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:55
DimiDee schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:40:
[...]
Ik gebruik de 365 apps voor mijn zaak, dus kan niet anders dan zakelijk aan te kopen.
Er zijn zat bedrijven (vast ook lokaal) die het voor je regelen. Wat denk ik verstandig is als je niet weet wat Exchange is. Hoeft niet eens veel duurder te zijn dan het abonnement direct bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:14

nelizmastr

Goed wies kapot

DimiDee schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:40:
[...]

Ja, maar je kunt je zakelijke abonnement niet voor een particulier account (msn.com/hotmail/outlook.com) gebruiken, dus dat is dan pech >:)
Dat zijn volledig gescheiden systemen en hebben geen onderlinge relatie.

Ik neem aan dat je niet zakelijk een msn.com exploiteert? Dat zou niet zo’n goed idee zijn. Koop een domein voor jezelf, plaats deze in de zakelijke tenant en ga daaruit mailen, moet je wel nog een Exchange Online erbij nemen a 3 euro per maand, dan heb je 50GB aan mail :)

(Oja, en dan je msn.com doorsturen naar je nieuwe zakelijke mail)

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 29-06-2023 21:49 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
nelizmastr schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:47:
[...]

Ja, maar je kunt je zakelijke abonnement niet voor een particulier account (msn.com/hotmail/outlook.com) gebruiken, dus dat is dan pech >:)
Dat zijn volledig gescheiden systemen en hebben geen onderlinge relatie.

Ik neem aan dat je niet zakelijk een msn.com exploiteert? Dat zou niet zo’n goed idee zijn. Koop een domein voor jezelf, plaats deze in de zakelijke tenant en ga daaruit mailen, moet je wel nog een Exchange Online erbij nemen a 3 euro per maand, dan heb je 50GB aan mail :)

(Oja, en dan je msn.com doorsturen naar je nieuwe zakelijke mail)
Ik heb al een zakelijk mailadres, maak je daar maar niet druk over. Bedankt verder voor de tips.
Pagina: 1